Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by gothamm on Δευ, 11/12/2012 - 18:18
Περιμένοντας το πόρισμα της διενεργηθείσας Ε.Δ.Ε., η αρμόδια αρχή αναστέλλει την πειθαρχική δίωξη, αναμένοντας το αποτέλεσμα της ποινικής διαδικασίας. Μετά από , ιδιώτης με έννομο συμφέρον για την υπόθεση, υποβάλλει αίτημα για τη χορήγηση αντιγράφων των εγγράφων τη Ε.Δ.Ε. α) Έχει το δικαίωμα ο ιδιώτης της πρόσβασης στα έγγραφα της Ε.Δ.Ε., από τη στιγμή που δεν έχει εκδοθεί πόρισμα; Β) Ποια νομολογία θα χρησιμοποιήσει ο αστυνομικός στις αντιρρήσεις προς τη Διοίκηση, προκειμένου να μη χορηγήσει η τελευταία τα αντίγραφα της Ε.Δ.Ε. στον αιτούντα;
Greek

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Δευ, 11/12/2012 - 19:33 Μόνιμος σύνδεσμος

Εφόσον δεν εχει εκδοθει ακόμα πόρισμα η ΕΔΕ ειναι μυστική. Το στοιχείο της μυστικότητας αίρεται μετα το πέρας της πειθαρχικής διαδικασίας (ΓνμΝΣΚ 178/2000). Το υποκείμενο των δεδομένων μπορεί να προβάλλει αντιρρήσεις κατα άρ 13 Ν.2472/97 οταν του γνωστοποιηθει η αίτηση του ιδιώτη κατα αρ. 11 παρ 3 Ν.2472/97 αρνούμενος την χορηγηση των δεδομενων επικαλούμενους λόγους μυστικότητας της ΕΔΕ σύμφωνα με αρ 26 παρ. 5 ΠΔ 120/2008 , εφοσον δεν εχει ακομα ολοκληρωθεί αυτη , αλλά πιστεύω οτι κ η υπηρεσία οφείλει -αυτεπάγγελτα- να συμορφωθεί προς το ΠΔ 120/2008 κ να αρνηθεί την χορηγηση χωρις να χρειαζεται ενημέρωση του υποκειμένου.

Σχετικη απόφαση της Αρχης Προστασιας Πρ.Δεδομένων η οποια ασχολήθηκε με παρόμοιο θέμα είναι η 17/2012 .
[edit time=1352741910]srek[/edit]

Υποβλήθηκε από monomahos. Ημερομηνία: Τρί, 11/13/2012 - 18:07 Μόνιμος σύνδεσμος

Συνάδελφε αναφορικά με το πρώτο ερώτημα: Η κοινοποίηση στοιχείων είναι κατ' αρχήν υποχρεωτική δυνάμει του άρθρου 5 παρ. 2-3 του Ν. 2690/99 ¨Κ.Δ. ΔΙΑΔΙΚ.¨ (Όποιος έχει ειδικό έννομο συμφέρον δικαιούται........ να λαμβάνει γνώση των ιδιωτικών εγγράφων που φυλάσσονται στις δημόσιες υπηρεσίες και είναι [b] σχετικά με υπόθεσή του η οποία εκκρεμεί σε αυτές ή έχει διεκπεραιωθεί από αυτές.[/b] Το κατά τις προηγούμενες παραγράφους δικαίωμα δεν υφίσταται στις περιπτώσεις που το έγγραφο αφορά την ιδιωτική ή οικογενειακή ζωή τρίτου, ή αν παραβλάπτεται το απόρρητο το οποίο προβλέπεται από ειδικές διατάξεις). Τέτοιος λόγος δεν μπορεί ν' αντληθεί από μόνη τη διάταξη του άρθρου 26 παρ. 5 Π.Δ. 120/2008 (Η ανάκριση είναι έγγραφη και μυστική.), διότι αυτή αφορά τρίτους και δεν ιδρύει απόρρητο απέναντι στον ίδιο τον καταγγέλλοντα-ιδιώτη, προκειμένου να ασκήσει το κατ' άρθρον 10 παρ. 1 του Συντάγματος ατομικό του δικαίωμα. Επίκληση της μυστικότητας της διαδικασίας θα μπορούσε να γίνει μόνο στην περίπτωση στοιχείων, ως προς τα οποία ειδική διάταξη νόμου επιβάλλει το απόρρητο, οπότε αποκλειστικά και μόνο στα στοιχεία αυτά η πρόσβαση απαγορεύεται. Σε ότι αφορά το Ν. 2472/97 ΄΄Περί προσωπικών δεδομένων΄΄ , όταν τα δημόσια έγγραφα περιέχουν προσωπικά δεδομένα του ίδιου του αιτούντος, δηλαδή του υποκειμένου των δεδομένων, τότε το δικαίωμα πρόσβασης είναι αδιαμφισβήτητο και απόλυτο (άρθρο 12 του Ν. 2472/97 σε συνδυασμό με το άρθρο 5 του Κ.Δ.Δ. Εάν το εν λόγω δημόσιο έγγραφο περιέχει πληροφορίες που βάσει ειδικότερων διατάξεων έχουν χαρακτηρισθεί ως απόρρητες ή υπάρχουν τυχόν δικαιώματα πνευματικής ή βιομηχανικής ιδιοκτησίας (άρθρο 5 παρ, 5 Κ.Δ.Δ.), τότε αφαιρούνται εφόσον είναι δυνατό να διαχωριστούν οι πληροφορίες αυτές ή σε αρνητική περίπτωση, μπορεί η δημόσια υπηρεσία να χορηγήσει βεβαίωση χωρίς να κάνει μνεία στις προαναφερόμενες πληροφορίες. Για να μην κουράζω με περαιτέρω λεπτομέρειες η Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη σε πλήρη ενημέρωση του καταγγέλλοντος σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ. 4. του Π.Δ. 120/2008. Στο (β) ερώτημα αν τα επίμαχα δεδομένα είναι ''ευαίσθητα΄΄ όπως αυτά αναγράφονται στο άρθρο 2 περιπτ. β΄ του Ν. 2472/97 και όχι απλά τότε μόνο θα ίσχυαν οι περιοριστικά αναφερόμενοι όροι πρόσβασης του άρθρου 7 παρ. 2 του ιδίου νόμου και συνεπώς η Υπηρεσία δεν θα ήταν υποχρεωμένη να ενημερώσει τον ιδιώτη. Επιπλέον σύμφωνα με την ιεράρχηση κανόνων δικαίου το Σύνταγμα υπερισχύει όλων, ενώ ο ο τυπικός νόμος υπερισχύει του π.δ.

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Τετ, 11/14/2012 - 00:08 Μόνιμος σύνδεσμος

Πάγια τακτική της υπηρεσίας ειναι να ΜΗΝ χορηγει αντιγραφα της ΕΔΕ πριν εκδοθεί πόρισμα εφαρμοζοντας κατα βάση το αρ.26 του ΠΔ 120/2008 .

Σε καμια περίπτωση δεν αναιρείται το δικαιωμα του πολίτη στην ενημέρωση του κ στην ελεύθερη πρόσβαση του στις αρχες κατα το αρθρο 10 παρ 3 του Σ απλά περιορίζεται νόμιμα εως το τέλος της διαδικάσιας καθώς αυτο το δικαιωμα κάμπτεται απο το αρ. 5α παρ 1 του Σ. ''Περιορισμοί στο δικαίωμα αυτό είναι δυνατόν να επιβληθούν με νόμο μόνο εφόσον είναι απολύτως αναγκαίοι και δικαιολογούνται για λόγους εθνικής ασφαλείας, καταπολέμησης του εγκλήματος ή προστασίας δικαιωμάτων και συμφερόντων τρίτων'' σύμφωνα με την αρχη της αναλογικότητας (αρ.25Σ). Επίσης κανένα άρθρο του Συνταγματος δεν έχει υπερσυνταγματική ισχύη.

Αυτο άλλωστε γίνεται και κατα τις διαταξεις του ΚΠΔ και τις προυποθέσεις χορήγησης αντιγράφων στους διάδικους η οποία γίνεται ουσιαστικά στο τέλος της διαδικάσιας (πριν την τελευταία ανακριτική πράξη ητοι την απολογία κατηγορουμένου) ενω κανένας δεν δικαιούται να λάβει αντιγραφα προηγουμένως , χωρις φυσικά να θιγεται κανένα συνταγματικο δικαίωμα του πολίτη ουτε φυσικα το άρθρο 10Σ .

Αναφέρω πάλι οτι το στοιχείο της μυστικότητας αίρεται μετα το πέρας της πειθαρχικής διαδικασίας (ΓνμΝΣΚ 178/2000)

[edit time=1352845462]SREK[/edit]

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis