Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by johnyT on Τρί, 02/26/2013 - 14:15
Να ρωτησω κατι παιδια; Οταν καποιος εμπορευεται παρανομα σε παγκο καστανα, χαρταετους, φρουτα, λαχανικα κτλ ειναι παραβαση του Ν.2323/95, ετσι; Αυτος δεν τιμωρειται μοναχα με διοικητικο προστιμο και [b]οχι[/b] με εκθεση αρχης;
Greek

Υποβλήθηκε από moutro. Ημερομηνία: Τρί, 02/26/2013 - 15:46 Μόνιμος σύνδεσμος

Φίλε johny εάν δεν διώκονται ποινικά σύμφωνα με τον αγορανομικό κώδικα 136/1946 ΦΕΚ 298 Α' σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν 2323 95 Υπαίθριο εμπόριο και άλλες διατάξεις οι παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο μόνο. Αρμόδια όργανα εάν δεν υπάρχει δημοτική αστυνομία είναι και η ΕΑ! Έχω ένσταση όμως για το τελευταίο γιατί έχει εκδοθεί νέος νόμος ο οποιός ορίζει ποιά κλιμάκια είναι αρμόδια για τον έλεγχο! (Ν 3982 11 Άρθρο 74 παρ. 11 Η αστυνομία συνδράμει τις υπηρεσίες ελέγχου).
Ελπίζω να σε βοήθησα! εάν κάποιος συνάδελφος έχει επιπλέον πληροφορίες για το τι ισχύει να το αναρτήσει.

Υποβλήθηκε από mentor. Ημερομηνία: Τρί, 02/26/2013 - 20:07 Μόνιμος σύνδεσμος

[b][u][url=http://www.policenet.gr/portal/com_downloads/nomothesia-laikes-agores/1… 2323/1995 Άρθρο:5 παρ.7[/url][/u][/b]
[b]Αρμόδια ελεγκτικά όργανα παραβάσεων[/b]
7. Με την επιφύλαξη όσων ορίζονται στην παρ. 6, ο έλεγχος των παραβάσεων των διατάξεων του νόμου αυτού, σχετικά με το υπαίθριο εμπόριο, διενεργείται από τα Κλιμάκια Ελέγχου, που προβλέπονται στο άρθρο 7α και τα όργανα της Δημοτικής Αστυνομίας.
Αν δεν υπάρχει ή δεν επαρκεί η Δημοτική Αστυνομία, ο έλεγχος διενεργείται από τα όργανα της ΕΛ.ΑΣ., σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 159 έως 161 του Π.Δ. 141/1991 (ΦΕΚ 58 Α'), εφόσον τούτο κριθεί απαραίτητο από τον αρμόδιο Νομάρχη ή Δήμαρχο, κατά περίπτωση.

[b][u][url=http://www.policenet.gr/portal/com_downloads/nomothesia-laikes-agores/1… 2323/1995 Άρθρο:5[/url][/u][/b]
[b]Κυρώσεις για το υπαίθριο εμπόριο[/b]
«1. Ανεξάρτητα από τις ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται στον Αγορανομικό Κώδικα (ν.δ. 136/1946, ΦΕΚ 298 Α') για τις παρακάτω παραβάσεις, επιβάλλεται μόνο η διοικητική κύρωση του προστίμου, ως εξής:
α) για έλλειψη άδειας, πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ,
β) για αυθαίρετη αλλαγή χώρου, μη τήρηση ωραρίου, μη αυτοπρόσωπη προσέλευση, μη τοποθέτηση ζυγού σε εμφανές σημείο, μη τοποθέτηση πινακίδων σε κάθε προϊόν με τις ενδείξεις της τιμής πώλησης ή της ποιότητας ή της προέλευσης του προϊόντος, καθώς και μη αναγραφή της αληθούς προέλευσης αυτού και μη τοποθέτηση ειδικής πινακίδας με τον αριθμό της άδειας και το όνομα του κατόχου της, πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ, για καθεμία από τις ανωτέρω παραβάσεις και
γ) για διάθεση προϊόντων τα οποία δεν συνοδεύονται από τα παραστατικά που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.
2. Για τις παραβάσεις που δεν αναφέρονται στην παράγραφο 1, με απόφαση της αρχής που χορηγεί τη συγκεκριμένη άδεια, επιβάλλεται πρόστιμο από τριακόσια (300) έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου εκδίδεται το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία βεβαίωσης της παράβασης από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Σε περίπτωση που διαπραχθούν περισσότερες από τρεις παραβάσεις, το πρόστιμο διπλασιάζεται και η αρμόδια αρχή μπορεί να ανακαλεί, προσωρινά ή οριστικά, την άδεια.
Τα πρόστιμα επιβάλλονται αμέσως, μετά τη βεβαίωση της παράβασης από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα που προβλέπονται στην παράγραφο 7 του άρθρου αυτού.»

[b][u]Κατασχέσεις προϊόντων[/u][/b]
Έχει εκδοθεί η [url=static.diavgeia.gov.gr/doc/4Α8ΗΦ-ΣΤΚ]Ερμηνευτική εγκύκλιος Κ1 – 2466 / 21-9-2011[/url] που αφορά σε όλες τις λεπτομέρειες της διαδικασίας κατάσχεσης και καταστροφής των κάθε είδους παράνομων προϊόντων εξέδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΑΑΝ) που θα ακολουθεί ο ελεγκτικός μηχανισμός για την καταστροφή των προϊόντων παρεμπορίου, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παραγράφου 11 του άρθρου 74 του Νόμου 3982/2011. Από το υπουργείο σημειώνεται ότι αρμόδιοι φορείς για την εφαρμογή του νόμου είναι η Δημοτική Αστυνομία και τα Κλιμάκια Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου (ΚΕΛΑΥΕ).
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω ελεγκτικά όργανα, όποτε οι περιστάσεις της εκάστοτε περίπτωσης το επιβάλλουν, μπορούν να συντονίσουν κατόπιν συνεργασίας ένα κοινό επιχειρησιακό σχέδιο, ενώ η ΕΛ.ΑΣ. θα συνδράμει όταν αυτό της ζητηθεί. Με την εγκύκλιο παρέχεται ένας οδηγός ενεργειών για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.

[b][u]Ν.3982 /2011 (ΦΕΚ Α-143/17 Ιουνίου 2011) Άρθρο 74 παρ. 11[/u] [/b]
11. Το άρθρο 11 του ν. 3377/2005 «Αρχές και Κανόνες για την εξυγίανση της λειτουργίας και την ανάπτυξη βασικών τομέων του εμπορίου και της αγοράς - Θέματα Υπουργείου Ανάπτυξης» (Α΄ 202), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 3557/2007 (Α΄100), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 11
1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄ 265), τα κάθε είδους εμπορεύματα, τα οποία διακινούνται στην αγορά με οποιονδήποτε τρόπο και τα οποία είτε συνιστούν παράνομη απομίμηση προϊόντων είτε κυκλοφορούν κατά παράβαση των διατάξεων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (π.δ.186/1992, Α΄ 84) είτε αυτός που τα διαθέτει δεν κατέχει την απαιτούμενη άδεια ή τα νόμιμα παραστατικά, κατάσχονται και καταστρέφονται άμεσα, με κάθε πρόσφορο τρόπο, υπό την επιφύλαξη της παραγράφου 5 του παρόντος.
2. Η κατάσχεση των προϊόντων του υπαίθριου εμπορίου επιβάλλεται από τα Κλιμάκια Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαιθρίου Εμπορίου του άρθρου 7α του ν. 2323/1995 «Υπαίθριο εμπόριο και άλλες διατάξεις» (Α΄ 145), όπως έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με την παρ. 13 του άρθρου 13 του ν. 3557/2007 ή από τη Δημοτική Αστυνομία.
Για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου παρέχεται η συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ., σύμφωνα με τα άρθρα 159 έως 162 του π.δ. 141/1991 «Αρμοδιότητες οργάνων και υπηρεσιακές ενέργειες του προσωπικού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και θέματα οργάνωσης υπηρεσιών» (Α΄ 58), όταν και όπου αυτή κρίνεται απαραίτητη.
3. Τα όργανα που προβαίνουν στις κατασχέσεις των προϊόντων της παραγράφου 1, είτε υπαίθριου εμπορίουείτε εντός αποθηκευτικών εν γένει χώρων, στεγασμένων ή μη, περιλαμβανομένων και αυτοκινούμενων μέσων, συντάσσουν πρωτόκολλο κατάσχεσης, το οποίο περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία του ελεγχομένου, τον αριθμό του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου αυτού, καθώς και τον Α.Φ.Μ., εφόσον παρέχονται, τον τόπο, το χρόνο και τα είδη που κατάσχονται, σε συνοπτική περιγραφή, καθώς και την αιτία της κατάσχεσης. Το πρωτόκολλο κατάσχεσης υπογράφεται από τα ελεγκτικά όργανα και αντίγραφο αυτού δικαιούται να λάβει ο ελεγχόμενος, ενώ το πρωτότυπο διαβιβάζεται στην προϊσταμένη, κατά περίπτωση, αρχή.
4. Η καταστροφή των εμπορευμάτων υπαίθριου εμπορίου γίνεται άμεσα και επί τόπου με κάθε πρόσφορο μέσο, περιλαμβανομένης της ρίψης εντός απορριμματοφόρου ή με την καταστροφή της εμπορικής αξίας του προϊόντος με ανεξίτηλο χρωματισμό (σπρέι). Κατ’ εξαίρεση και εφόσον η επιτόπια καταστροφή δεν είναι τεχνικά δυνατή ή ακολουθηθεί η διαδικασία της παραγράφου 5, τα παράνομα προϊόντα συσκευάζονται σε σάκους, μεταφέρονται σε αποθηκευτικούς χώρους και καταστρέφονται αμελλητί. Τα παράγωγα προϊόντα της καταστροφής δύναται να διατίθενται για ανακύκλωση.
5. Αν κατά τη διαδικασία της κατάσχεσης το μόνο ελλείπον είναι η κατοχή της άδειας και γίνει επίκληση ύπαρξης αυτής, παρέχεται στον ενδιαφερόμενο τριήμερη προθεσμία προσκόμισης των νόμιμων εγγράφων στην αρμόδια για την κατάσχεση αρχή, τα δε κατασχεθέντα προϊόντα καταστρέφονται μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας αυτής.
6. Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου τα ως άνω Κλιμάκια Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαιθρίου Εμπορίου, καθώς και η Δημοτική Αστυνομία, έχουν τις ελεγκτικές αρμοδιότητες του Σ.Δ.Ο.Ε..»

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis