Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by Papath on Δευ, 12/31/2012 - 00:33
Καλησπέρα σας. Όταν γινει μια τηλεφωνική κληση στο Τμημα υπάρχει καταρχήν υποχρέωση καταγραφης ποιοι κάλεσαν ; Όταν πολίτης υποβάλει γραπτή αιτηση κ αναφέρει ότι θέλει τα στοιχεία του αστυνομικού που συνομίλησε την τάδε ημερομηνία κ ωρα χωρις να προσδιορίζει ποιον αριθμό κάλεσε, τι του απαντάμε ; Επιπλέον όταν κάποιος ειναι ερειστικος επίμονος κατα την διαρκεια της τηλεφωνική επικοινωνία κ θέλει να γίνουν ενέργειες για κατεγκληση διωκομενα αδικήματα , αλλιως αναφερει οτι θα κατγγειλει τον συνομιλουντα αστυνομικο, ποιες ενέργειες θα πρέπει να γίνουν απο Αξυπ για διασφάλιση του;; Κ εάν αναφέρει ότι τον ηχογραφει, αυτό πως το αντιμετωπίζει ;;; Πολλές ερωτήσεις αλλα η τηλεφωνική επικοινωνία ειναι μείζον με τους πολίτες κ καλο οποίος γνωρίζει ας δώσει τα φώτα του Προς ενημέρωση υπάρχει κ μια εγκύκλιος για τηλεφωνικη επικοινωνία με πολίτες [url=http://edu.klimaka.gr/nomothesia/diaforoi-nomoi/1111-ypochrewswis-ypallhlwn-se-thlefwnikes-klhseis-politwn.html]http://edu.klimaka.gr/nomothesia/diaforoi-nomoi/1111-ypochrewswis-ypallhlwn-se-thlefwnikes-klhseis-politwn.html[/url] [edit time=1356909490]mentor[/edit]
Greek

Υποβλήθηκε από mentor. Ημερομηνία: Δευ, 12/31/2012 - 01:17 Μόνιμος σύνδεσμος

Για τους αστυνομικούς υπάρχει ένα αυστηρό πλαίσιο κανόνων αναφορικά με τις σχέσεις τους με τους πολίτες.
Για όλους τους αστυνομικούς ισχύουν οι παρακάτω Κανόνες υπηρεσιακής συμπεριφοράς:
Κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους οι αστυνομικοί:
1 . Ενεργούν με σύνεση, αυτοκυριαρχία, σταθερότητα, αποφασιστικότητα, αμεροληψία, αντικειμενικότητα και αξιοπρέπεια.
2. Σέβονται και προστατεύουν τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των πολιτών και κάθε ατόμου που βρίσκεται στην Ελληνική Επικράτεια.
3. Χρησιμοποιούν τα κατά το δυνατόν ηπιότερα μέσα, αποφεύγοντας κάθε περιττή τραχύτητα, ενόχληση ή αδικαιολόγητη φθορά ιδιοκτησίας.
4. Συμπεριφέρονται με λεπτότητα, σεμνότητα και ευγένεια, επιδεικνύοντας πνεύμα μετριοπάθειας και επιείκειας.
5. Έχουν πάντοτε, ως γνώμονα των ενεργειών τους την εξασφάλιση της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος και τη διαφύλαξη. των νόμιμων συμφερόντων των πολιτών.
[άρθρο 2 του [url=http://www.policenet.gr/portal/com_downloads/astunomia-armodiotetes-org…] (Φ.Ε.Κ. Α-224/ 6.10.1989)]

Εκτός των παραπάνω ισχύει και πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις υπηρεσιακές ενέργειες ο Κώδικας δεοντολογίας του αστυνομικού ([url=http://www.policenet.gr/portal/com_downloads/astunomia-genika-nomothete…. 254/2004[/url] - ΦΕΚ 238/Α/3.12.2004)

Στο Άρθρο 5 του προαναφερόμενου Π.Δ. που αφορά την Εξυπηρέτηση των πολιτών από τους αστυνομικούς ορίζονται τα εξής:
1. Η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών και η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την ταχεία, ακώλυτη και χωρίς ταλαιπωρία εξυπηρέτηση τους, καθώς και η βελτίωση των σχέσεων αστυνομίας - πολίτη αποτελεί πρώτιστο καθήκον του αστυνομικού. Ειδικότερα, ο αστυνομικός εξετάζει αμέσως τα αιτήματα των πολιτών που σχετίζονται με αδικήματα και συμβάντα αστυνομικού ενδιαφέροντος και παρέχει τη νόμιμη συνδρομή του χωρίς χρονοτριβή.
2. Η προσέγγιση των αναγκών των πολιτών με ανθρωπισμό, σεμνότητα, κοινωνική ευαισθησία και ευελιξία, η αποφυγή της τυπολατρείας, η εκδήλωση πρωτοβουλιών και η λήψη πρακτικών μέτρων, ώστε να προλαμβάνονται αδικίες και να επιτυγχάνεται η αποτελεσματική εξυπηρέτηση τους, καθώς και η δημιουργία σχέσεων αμοιβαίας εμπιστοσύνης, συνεργασίας και κοινωνικής συναίνεσης αποτελούν καθημερινό μέλημα του αστυνομικού.
3. Η αποφυγή προκαταλήψεων που έχουν ως αιτία το χρώμα, το φύλο, την εθνική καταγωγή, την ιδεολογία και τη θρησκεία, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την ηλικία, την αναπηρία, την οικογενειακή κατάσταση, την οικονομική και κοινωνική θέση ή άλλο διακριτικό στοιχείο του ατόμου, αποτελεί βασική παράμετρο της συμπεριφοράς του αστυνομικού.
4. Ο αστυνομικός επιδεικνύει ιδιαίτερη φροντίδα για την προστασία ιδίως των παιδιών, των γυναικών, των υπερηλίκων, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των αναπήρων, των προσφύγων, των μελών μειονοτικών και γενικά ευπαθών κοινωνικών ομάδων και μεριμνά για την παροχή βοήθειας στις γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης και λοχείας, στους άρρωστους και γενικά στα πρόσωπα που έχουν ανάγκη. Ειδικότερα, συμπεριφέρεται στους ανηλίκους με κατανόηση και ανθρωπιά, φροντίζοντας για την προστασία τους από φθοροποιές επιδράσεις και κινδύνους στους οποίους είναι δυνατόν να εκτεθούν. Με ιδιαίτερη ευαισθησία οφείλει να μεταχειρίζεται τους ανηλίκους που παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά, καθώς και τους ανηλίκους και τις γυναίκες που είναι πρόσφυγες ή θύματα σωματικής, ψυχολογικής ή σεξουαλικής βίας ή εκμετάλλευσης.

Επί των επιμέρους ερωτημάτων σας :
Αν υπάρχει υποχρέωση καταγραφής αν εννοείς ηχογράφησης της συνομιλίας δεν γνωρίζουμε να προβλέπει κάτι σχετικό το Αστυνομικό Δίκαιο πλην όμως ο αστυνομικός είναι υποχρεωμένος να καταγράψει (δεν εννοούμε ηλεκτρονικά) τα καταγγελλόμενα και είτε να ενεργήσει άμεσα αν προβλέπεται από τις ισχύουσες κανονιστικές διατάξεις είτε να ενημερώσει εγγράφως για την καταγγελία , τους άμεσα προϊσταμένους του.
Η διαφορά του αστυνομικού από τον καταγγέλλοντα είναι ότι ο αστυνομικός ενεργεί επώνυμα ενώ ο καταγγέλλων μπορεί και ανώνυμα. Σε κάθε περίπτωση ο αστυνομικός είναι υποχρεωμένος να εξετάσει τα καταγγελλόμενα και αν είναι αληθή αλλά και ως προς την ουσία.
Ο καταγγέλλοντας από την άλλη είναι υπόλογος αν κάποια στιγμή γίνει επώνυμος ή εξακριβωθεί η ταυτότητά του και έχει υποπέσει και έχουν στοιχειοθετηθεί ποινικά αδικήματα όπως φάρσες με αδικαιολόγητα κινητοποίηση αστυνομικών δυνάμεων, εξυβρίσεις, απειλές κ.λ.π.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα αδικήματα των άρθρων 191 Π.Κ. και 416 Π.Κ.

[edit time=1356911001]mentor[/edit]

Υποβλήθηκε από gothamm. Ημερομηνία: Δευ, 12/31/2012 - 01:37 Μόνιμος σύνδεσμος

Επομένως ισχύει η εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, περί γνωστοποίησης των στοιχείων...; Ομολογώ ότι έχω μπερδευτεί. Τα όσα αναφέρονται στα Π.Δ. είναι γενικότητες και δεν απαντούν τα ερωτήματα.

Υποβλήθηκε από Papath. Ημερομηνία: Δευ, 12/31/2012 - 01:37 Μόνιμος σύνδεσμος

Ευχαριστώ για το άμεσο της απάντησης
Αναφορικά με το γραπτό αίτημα του πολιτη να ζητήσει στοιχεία του αστυνομικού που συνομίλησε μαζι του πριν 3 μήνες τι προτείνετε ότι πρέπει να απαντηθεί ;
Μιας κ δεν υπάρχει ρητή υποχρέωση του Αξυπ να κρατάει ποιοι τον κάλεσαν κατα την διάρκεια της βάρδιας του
Επιπλέον όταν ο πολίτης κατα την διάρκεια της τφ επικοινωνίας λέει στον αστυνομικό ότι τον ηχογραφει μήπως διαπράττει ο πολίτης αυτεπαγγέλτως αδίκημα .
;(χωρις συναίνεση καταγραφή προφορικής συνομιλίας )

Υποβλήθηκε από mentor. Ημερομηνία: Δευ, 12/31/2012 - 01:57 Μόνιμος σύνδεσμος

Αν μας πει ότι η συνομιλία θα καταγραφεί ηλεκτρονικά (μαγνητοφωνεί) μπορούμε να του απαντήσουμε ότι δεν έχει τη συναίνεσή μας να το πράξει αυτό σύμφωνα με το άρθρο 370Α του ποινικού κώδικα και πλέον θα είναι υπαίτιος αδικήματος (πλημμελήματος).

Υποβλήθηκε από giatros. Ημερομηνία: Δευ, 12/31/2012 - 15:21 Μόνιμος σύνδεσμος

Καλησπέρα! Papath ας πάρουμε τα ερωτήματά σου ένα ένα. Ο Αξ.Υπ. δεν είναι υποχρεωμένος να κρατάει αρχείο με το ποιος τον κάλεσε. Αν ζητήσει τα στοιχεία του Αστυνομικού ας προσδιορίσει πρώτα σε ποιον αριθμό κάλεσε ή που κάλεσε και ύστερα βλέπουμε. Ας απευθυνθεί με γραπτό αίτημα του στην γραμματεία της Υπηρεσίας. Αν κάποιος είναι ερειστικός και επιμένει να γίνουν ενέργειες για τα αδικήματα που καταγγέλει εσύ τα εξετάζεις κανονικά και συντάσεις και μία αναφορά για το περιστατικό, αναφέροντας και τον τρόπο που μίλησε ο πολίτης, ζητώντας και από τους συναδέλφους που εξέτασαν την καταγγελία να κάνουν το ίδιο. Όσων αφορά την ηχογράφηση θα συμφωνήσω με τον mentor. Του δηλώνεις ότι διαπράττει αδίκημα θα εφαρμοστούν τα νόμιμα, του ζητάς εσύ τα στοιχεία του και του κλείνεις το τηλέφωνο απλά.

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Δευ, 12/31/2012 - 15:35 Μόνιμος σύνδεσμος

[quote name=mentor date=2012-12-31]Αν μας πει ότι η συνομιλία θα καταγραφεί ηλεκτρονικά (μαγνητοφωνεί) μπορούμε να του απαντήσουμε ότι δεν έχει τη συναίνεσή μας να το πράξει αυτό σύμφωνα με το άρθρο 370Α του ποινικού κώδικα και πλέον θα είναι υπαίτιος αδικήματος (πλημμελήματος).[/quote]

Θα διαφωνίσω μαζί σας . Σύμφωνα με την νομολογία προστατευεται αποκλειστικα η ΙΔΙΩΤΙΚΗ επικοινωνία και οχι η δημόσια . Παραθέτω περίληψη διάταξης εισαγγελέα η οποία εγινε αποδεκτη απο το συμβούλιο πλημ/κων για ομοια περίπτωση με την εξεταζόμενη (δημοσιεύτηκε -Ποιν.Δικ.2009, σελ.1405)

ΔιατΕισαγγΕφΛαμ (Δ.Μαραγιάννη) 24/09

Περίληψη

Γίνεται δεκτή η προσφυγή κατά του κλητηρίου θεσπίσματος με το οποίο ο κατηγορούμενος-προσφεύγων παραπέμφθηκε να δικασθεί για την αξιόποινη πράξη της παραβίασης του απορρήτου προφορικής συνομιλίας, συνισταμένηςστο ότι αυτός αθέμιτα, μαγνητοφώνησε προφορική συνομιλία μεταξύ αυτού και τρίτου προσώπου, χωρίς τη συναίνεση του τελευταίου και συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης που πραγματοποίησε προς την Υπηρεσία της Πυροσβεστικής, αθέμιτα και με τη χρήση ηλεκτρονικής συσκευής, προέβη σε μαγνητοφώνηση της προφορικής συνομιλίας του με τον Υποπυραγό της ως άνω υπηρεσίας, χωρίς τη συναίνεση του τελευταίου, καθώς η πράξη που τελείται δημόσια και η καταγραφή της δεν συνιστά παραβίαση απορρήτου

Ως εκ τούτου οφείλουμε να ειμαστε ιδαίτερα προσεκτικοι στην αντιμετώπηση οποιουδήποτε περιστατικού , σκεφτόμενοι πάντα το κίνδυνο της παγίδευσης μας . Ιδιαίτερα αν κάποιος πολιτης ειναι ιδιαίτερα προκλητικος...

[edit time=1356961405]SREK[/edit]

Υποβλήθηκε από Papath. Ημερομηνία: Σάβ, 01/05/2013 - 14:09 Μόνιμος σύνδεσμος

Αρα με λιγα λογια οι τηλεφωνικές μας κλησεις και καταγγελίες που δεχομαστε αποτελουν δημόσιες συζητήσεις κ οιοσδηποτε μπορει να τις ηχογραφήσει και να τις χρησιμοποιήσει απροσκοπτα???

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Σάβ, 01/05/2013 - 20:16 Μόνιμος σύνδεσμος

Οι τηλεφωνικες κλησεις που δεχομαστε και οι συζητησεις που κανουμε με πολιτες ειναι δημοσιες και οχι ιδιωτικες . Οταν συνομιλουμε με καποιον πολιτη το πραττουμε λογω της θεσεις μας για υπηρεσιακα θεματα προς εξυπηρετηση των πολιτων και οχι για προσωπικα θεματα . Δεν γνωριζουμε τον πολιτη ωστε να μιλαμε επι προσωπικου , οπως κανουν για παραδειγμα δυο φιλοι , ωστε να επικαλεστουμε το απορρητο και να προστατευτουμε.

Κατι αναλογο αλλωστε συμβαινει κ με την φωτογραφιση αστυνομικων κατα την εκτελεση υπηρεσιας οπου συμφωνα με την νομολογια δεν προστατευονται απο τον νομο περι προσωπικων δεδομενων (Ν2472/97)

«Πράξεις ή εκδηλώσεις (προσώπων), οι οποίες ανεξάρτητα από τον τόπο και τον χρόνο που γίνονται, δεν ανάγονται στην σφαίρα της προσωπικής και ιδιωτικής ζωής τους , αλλά πραγματοποιούνται στα πλαίσια των ανατιθέμενων σε αυτούς υπηρεσιακών καθηκόντων και κατά την εκτέλεση τούτων , η οποία ως εκ του τρόπου πραγματοποιήσεως της και της φύσεως και του είδους των εκπληρωμένων καθηκόντων , υπόκεινται σε δημόσιο έλεγχο και κριτική» [ΑΠ(Ε’Τμ) 1317/2001 (σε Συμβούλιο)]

Γενικώς η θεση μας είναι ιδιαιτερα δυσκολη και επιβαλεται να ειμαστε προσεκτικοι κ συννομοι σε κάθε ενεργεια μας προς αποφυγη δυσμενων σχολιων για το προσωπο μας αλλα και για το σωμα της ΕΛ.ΑΣ που την στιγμη εκεινη εκπροσωπουμε ωστε να αποφυγουμε την πειθαρχικη ή ακομα και την ποινικη μας διωξη ...

Δυστυχως τοσο το 177 ΚΠΔ οσο και το αρθρο 19Σ παρ 3 δεν μας προστατευει απο οποιαδηποτε χρηση του υλικου που αθεμιτα αποκομισε εις βαρος μας καποιος πολιτης καθως αυτος δεν το απεκτησε παρανομα ....

[edit time=1357415571]Srek[/edit]

Υποβλήθηκε από giatros. Ημερομηνία: Κυρ, 01/06/2013 - 20:59 Μόνιμος σύνδεσμος

Φίλε SREK δεν είπε κανείς ότι μιλάει για προσωπικά θέματα με τους πολίτες είτε από το τηλ. είτε όταν προσέρχονται στην Υπηρεσία μας. Αυτό που είπαμε είναι ότι βλέπουμε και ανθρώπινα τον κόσμο που έρχεται να ζητήσει την βοήθειά μας ΧΩΡΙΣ να παραβιάζουμε τους κανονισμούς και να παραβαίνουμε τους Νόμους.

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Παρ, 05/03/2013 - 13:29 Μόνιμος σύνδεσμος

Σχετική με τις επικοινωνίες είναι η υπ’άριθμ 7011/10/38 από 4-5-1995 εγκύκλιος διαταγή του ΑΕΑ με θέμα ‘’Σχέσεις Κράτους-Πολίτη. Τρόπος επικοινωνίας’’ η οποία περιληπτικά αναφέρει:

Σε κάθε επικοινωνία είτε προφορική είτε τηλεφωνική [b]ο αρμόδιος χειριστής είναι απαραίτητο να γνωστοποίει το όνομα της Υπηρεσίας, το ονοματεπώνυμο του καθώς και τον βαθμό και την ιδιότητα του ώστε να γνωρίζει ο ενδιαφερόμενος με ποιόν επικοινωνεί [/b], προκειμένου να εκλείψει η απροθυμία , η ‘’πρακτική της ανωνυμίας’’ και της ‘’απρόσωπης εμφάνισης’’ κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος που συντελούν στην ανευθυνότητα της εξυπηρέτησης του πολίτη ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο των παρεχόμενων στον πολίτη υπηρεσιών και να αναδειχθεί η άμεση και προπαντός η υπεύθυνη εξυπηρέτηση.

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis