Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by graunderous on Σάβ, 06/08/2013 - 17:51
ΧΑΙΡΕΤΕ. ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΙ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΕΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ? (ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΑΝΑΠΑΥΣΕΩΝ).
Greek

Υποβλήθηκε από mentor. Ημερομηνία: Σάβ, 06/08/2013 - 20:03 Μόνιμος σύνδεσμος

ΠΤΑΙΣΜΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Παράβαση Υ.Α.Υ.Α.51266/2955/1975 ΦΕΚ Β1458/10.12.1975 σε συνδυασμό με τον ΝΟΜΟ ΓπΛΔ΄ της 19/21 Νοεμ. 1911, όπως κωδικοποιήθηκε με το Β.Δ.της 25 Αυγ./5 Σεπτ. 1920 και σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του Ν.3904/2010 (ΦΕΚ Α΄ - 218/ 23.12.2010)

Παρακάτω η σχετική Νομοθεσία για μελέτη και εφαρμογή.

Υ.Α.51266/2955/1975 ΦΕΚ Β1458/10.12.1975
Περί καθορισμού των ωρών εργασίας του προσωπικού Τουριστικών λεωφορείων αυτοκινήτων (ΠΟΥΛΜΑΝ)

ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΩΣ
Έχοντες υπ’ όψει:
1.Τας διατάξεις του άρθρου 2 του Ν.Δ. 4020/1959 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως ενίων διατάξεων εργατικών τινων νόμων».
2.Τας διατάξεις του άρθρου 2 του Α.Ν. 199/1936.
3.Την από 11.11.75 γνωμοδότησιν του Τμήματος Κανονισμών Εργασίας του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας, αποφασίζομεν:

Άρθρον 1.
Η απασχόλησις των οδηγών και των βοηθών οδηγών, των τουριστικών λεωφορείων αυτοκινήτων (ΠΟΥΛΜΑΝ) πλην των εκτελούντων αστικήν ή υπεραστικήν συγκοινωνίαν, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνη τας 13 ώρας ημερησίως και τας 72 εβδομαδιαίως. Εις τας ώρας ταύτας περιλαμβάνονται:
α)Ο χρόνος οδηγήσεως όστις δεν επιτρέπεται να υπεβαίνη τας 8 ώρας ημερησίως ουδέ τας 48 εβδομαδιαίως. Η καθ’ υπέρβασιν των 45 ωρών εβδομαδιαίως και μέχρι συμπληρώσεως του 48ώρου ανωτάτου ορίου εβδομαδιαίας εργασίας απασχόλησις των μισθωτών τούτων, λογίζεται ως υπερεργασία κατά την έννοιαν του άρθρου 659 του Α.Κ. διαφυλασσομένης της ισχύος των διατάξεων της από 26.2.75 Εθνικής Γενικής Συλλογικής Συμβάσεως Εργασίας «περί της εφαρμογής των αρχών ίσης αμοιβής αρρένων και θηλέων, αυξήσεως των ημερών αδείας αναπαύσεως των εργατών καθιερώσεως 45ώρου εβδομαδιαίας εργασίας των μισθωτών (ΦΕΚ 276 τ. Β΄ της 4.3.1975).
β)Ο χρόνος παραλαβής και παραδόσεως του αυτοκινήτου από και εις τον σταθμόν αυτοκινήτου.
γ)Ο χρόνος τυχόν επισκευής του αυτοκινήτου κατά την διάρκειαν της διαδρομής.
«δ)Τα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της διαδρομής και οι διακοπές εντός και εκτός έδρας»*.

*Το εδάφ. δ αντικαταστάθηκε ως άνω από το εδάφ. α της 1907/23 Οκτ.10 Νοεμ. 1987 (ΦΕΚ Β΄ 594) απόφ. Υπ. Εργασίας.

ε)(Καταργήθηκε από το εδάφ. β της 1907/23 Οκτ.10 Νοεμ. 1987 (ΦΕΚ Β΄ 594) απόφ. Υπ. Εργασίας).
2.Επί διαδρομών απαιτουσών συνεχή οδήγησιν μείζονα των εξ (6) ωρών διακόπτεται αύτη υποχρεωτικώς άμα τη συμπληρώσει 4ώρου συνεχούς οδηγήσεως επί μίαν ώραν.
3.Συμπληρουμένης 13ώρου απασχολήσεως του οδηγού και του βοηθού αυτού απαγορεύεται η ανάληψις της εργασίας των προ της παρελεύσεως 10ώρου από της λήξεως ταύτης.
4.Δια την πέραν του 8ώρου απασχόλησιν θα καταβάλληται το ωρομίσθιον, εξευρισκόμενον δια διαιρέσεως των 6/25 του συμπεφωνημένου ή νομίμου μισθού δια του αριθμού 45 και προσηυξημένον κατά ποσοστόν:
α)25% δια τας μέχρι 60 ώρας ετησίως.
β)50% δια τας πέραν των 60 ωρών ετησίως και μέχρις 120 και
γ)75% δια τας πέραν των 120 ωρών ετησίως.

Άρθρ.2.
1.«Οι ιδιοκτήτες των Τουριστικών λεωφορείων ή οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους υποχρεούνται να θεωρούν στην οικεία Επιθεώρηση Εργασίας Βιβλίο Δρομολογίων για κάθε Τουριστικό Λεωφορείο. Ο αριθμός των σελίδων του βιβλίου Δρομολογίων πρέπει να επαρκεί για απασχόληση τουλάχιστον τριών μηνών»*.

*Η παρ. 1 αντικαταστάθηκε ως άνω από την οικ. 128 της 21 Ιαν.28 Φεβρ. (ΦΕΚ Β΄ 73) απόφαση Υπουργού Εργασίας, της οποίας η ισχύς αρχίζει από 1.5.1986.

2.Δι’ εκάστην ημέραν εργασίας και δι’ εκάστην φυλακήν, εφ’ όσον υφίστανται πλείονες της μιάς, θα χρησιμοποιείται ιδιαιτέρα σελίς του βιβλίου δρομολογίων το «Ημερήσιον Δελτίων Δρομολογίων» εις το οποίον αι εγγραφαί θα αποτυπώνται εις «τριπλούν» δια χημικού χάρτου «καρμπόν»* , θα περιέχη δε πίνακα της ημερησίας απασχολήσεως και εργασίας του προσωπικού και θα περιλαμβάνη τα κάτωθι στοιχεία:

* Η μέσα σε « » λέξη «τριπλούν» αντικαταστάθηκε από την 593/23 Μαρτ.15 Απρ. 1982 (ΦΕΚ Β΄ 171) απόφ. Υπ. Εργασίας.

Α΄.Άνωθεν του πίνακος:
α)Αριστερά της σελίδος το ονοματεπώνυμον του ιδιοκτήτου, τον αριθμόν κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, το ονοματεπώνυμον του οδηγού και του βοηθού.
β)Δεξιά της σελίδος τον αύξοντα αριθμόν ταύτης.
γ)Εις το κέντρον την φράσιν «Ημερήσιον δελτίον Δρομολογίων» και κάτωθι ταύτης την ημερομηνίαν.
Β΄.Ο πίναξ θα περιλαμβάνη στήλας εις τας οποίας θα αναγράρφωνται:
α)Η ώρα ενάρξεως της απασχολήσεως.
β)Η ώρα ενάρξεως της οδηγήσεως.
γ)Η ώρα αφίξεως εις έκαστον τόπον προορισμού.
δ)Η χρονική διάρκεια τυχόν επισκευής του αυτοκινήτου κατά την διάρκειαν της διαδρομής.
ε)Η χρονική διάρκεια των κατά την διαδρομήν διαλειμμάτων.
στ)Η διάρκεια του, μεταξύ δύο διαλειμμάτων, χρόνου.
ζ)Η ώρα λήξεως της απασχολήσεως.
η)Το σύνολον των ωρών οδηγήσεως ημερησίως.
Γ΄.Κάτωθι του πίνακος θα αναγράφωνται αι λέξεις «Ο ιδιοκτήτης ή ο Διευθυντής, ο οδηγός, ο βοηθός» κάτωθι των οποίων και θα υπογράφουν.
3.Ο οδηγός ή ο βοηθός αυτού υποχρεούνται να σημειοί ακριβώς και ευκρινώς, κατά περίπτωσιν, τας αναλόγους ενδείξεις εις τας οικείας στήλας του Ημερησίου Δελτίου Δρομολογίων (έναρξις και λήξις απασχολήσεως, οδηγήσεως, διαλειμμάτων, επισκευών κλπ.).
«4.Μετά το τέλος της ημερησίας εργασίας, ο οδηγός ή ο βοηθός υποχρεούται να παραδίδει το ένα αντίτυπο του Ημερησίου Δελτίου Δρομολογίων στον ιδιοκτήτη ή διευθυντή ή εξουσιοδοτημένο υπάλληλο. Το άλλο αντίτυπο του Ημερησίου Δελτίου Δρομολογίων παραλαμβάνει ο οδηγός ενώ το τρίτο παραμένει στο στέλεχος και φυλάσσεται μέσα στο λεωφορείο από τον οδηγό ο οποίος έχει υποχρέωση να το έχει πάντοτε πρόχειρο και να το θέτει στη διάθεση των αρμοδίων οργάνων της Επιθεωρήσεως Εργασίας και της Αστυνομίας»*.

*Η παρ. 4 αντικαταστάθηκε ως άνω από την 593/23 Μαρτ.15 Απρ. 1982 (ΦΕΚ Β΄ 171) απόφ. Υπ. Εργασίας.

5.Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου ή ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος υποχρεούται όπως ταξινομή τα παραδιδόμενα εις αυτόν αντίτυπα των Ημερησίων Δελτίων Δρομολογίων να διαφυλάττη ταύτα επιμελώς επί διετίαν τουλάχιστον και να θέτη ταύτα εις την διάθεσιν των ενεργούντων τον έλεγχον αρμοδίων οργάνων.
6.Δια τον εφοδιασμόν του λεωφορείου δια βιβλίου δρομολογίων ως και δια την φύλαξιν επί διετίαν, των αντιτύπων των Ημερησίων Δελτίων Δρομολογίων ευθύνεται ο ιδιοκτήτης ή ο αντ’ αυτού εξουσιοδοτημένος υπάλληλος. Δια την τήρησιν και συμπλήρωσιν του Ημερησίου Δελτίου Δρομολογίων, σύμφωνα προς τας ανωτέρω διατάξεις, ευθύνεται ο οδηγός ή ο βοηθός».

**Το άρθρ. 2 αντικαταστάθηκε ως άνω από την 989/112 Σεπτ. 1980 (ΦΕΚ Β΄ 905) απόφ. Υπ. Εργασίας.

Άρθρον 3.
Οι ιδιοκτήται ή διευθυνταί των εν λόγω τουριστικών λεωφορείων, υποχρεούνται να εφοδιάζωσι τον οδηγόν και βοηθόν αυτών δια βιβλιαρίων εργασίας, άτινα θεωρούνται υπό των αρμοδίων Τμημάτων ή Γραφείων Εργασίας, εκάστην πρώτη του μηνός.
Εις τα βιβλιάρια δέον ν’ αναγράφηται το ονοματεπώνυμον των μισθωτών, ο αριθμός της αδείας ικανότητος του οδηγου (αρ. διπλώματος), ο αριθμός αδείας κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και η ημέρα εβδομαδιαίας αναπαύσεως αυτών.
Εις περίπτωσιν δρομολογίων διαρκείας πέραν της εβδομάδος η πραγματοποίησις ημερησίας αναπαύσεως των ως άνω μισθωτών μετατίθεται εις ετέραν ημέραν της από της αφίξεώς του εις την έδραν του, εβδομάδος, ήτις δέον να γνωστοποιήται εγγράφως εις το οικείον Τμήμα ή Γραφείον Εργασίας από της προτεραίας.

Άρθρον 4.
Πάσα παράβασις των διατάξεων της παρούσης διώκεται και τιμωρείται κατά τας διατάξεις του άρθρου 3 του Νόμου ΓΠΛΔ/1911 «περί υγιεινής και ασφαλείας των εργατών και ωρών εργασίας», ως ετροποποιήθη μεταγενεστέρως.
Αι ώραι εργασίας ως καθορίζονται δια το μισθωτόν προσωπικόν των αυτοκινήτων, ισχύουσι και δια τους ιδιοκτήτας ή συνεταίρους των αυτοκινήτων τούτων, εφ’ όσον ούτοι εκτελούν επ’ αυτών εργασίαν δι’ ην, εκτελουμένην παρά των μισθωτών κανονίζονται ωρισμέναι ώραι διαρκείας εργασίας.
Από της ενάρξεως της ισχύος της παρούσης καταργείται η υπ’ αριθ. 111318/1967 ημετέρα απόφασις.

Η παρούσα, ης η ισχύς άρχεται από της πρώτης του επομένου από της δημοσιεύσεως μηνός, δημοσιευθήτω δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.

ΝΟΜΟΣ ΓπΛΔ΄ της 19/21 Νοεμ. 1911
Περί υγιεινής και ασφαλείας των εργατών και περί ωρών εργασίας.
Τροποποιηθείς και συμπληρωθείς υπό:
Ν. 2193 της 5/13 Ιουν. 1920 περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως εργατικών τινων νόμων, εκωδικοποιήθη υπό των κατωτέρω αριθ. 2 Β.Δ/τος.

ΒΑΣΙΛΙΚΟΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑ
της 25 Αυγ./5 Σεπτ. 1920
“Περί κωδικοποιήσεως των περί υγιεινής και ασφαλείας των εργατών διατάξεων”
Φ.Ε.Κ. 200, τεύχος Α' της 5ης Σεπ. 1920

ΝΟΜΟΣ 3904/2010 (ΦΕΚ Α΄ - 218/ 23.12.2010)
Εξορθολογισμός και βελτίωση στην απονομή της ποινικής δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις.
Άρθρο 31
4. Όλες οι παραβάσεις των διατάξεων όλων των βασιλικών και προεδρικών διαταγμάτων, καθώς και όλων των υπουργικών αποφάσεων, που ερείδονται ως προς την ποινική κύρωση στις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. ΓΠΛΔ/1911, όπως κωδικοποιήθηκαν σε ενιαίο κείμενο με το β.δ. της 25 Αυγ./5 Σεπτ. 1920 (ΦΕΚ 200 Β') ή έχουν εκδοθεί κατ' εξουσιοδότηση του ν. ΓΠΛΔ/1911 ή του ως άνω κωδικοποιητικού βασιλικού διατάγματος, τιμωρούνται με κράτηση μέχρι τριών (3) μηνών ή με πρόστιμο μέχρι τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ.

Υποβλήθηκε από noname086. Ημερομηνία: Τετ, 06/10/2015 - 15:48 Μόνιμος σύνδεσμος

<p>Καταρχήν ευχαριστώ και εγώ, καθώς έψαχνα καιρό &nbsp;να &nbsp;βρω&nbsp; τι είναι το « άρθρο 3 ΓΠΛΔ» και εάν δεν μάθαινα ότι είναι ο «νόμος &nbsp;ΓΠΛΔ» &nbsp;δεν θα έβρισκα καμία άκρη.</p>
<p>Ο «ΝΟΜΟΣ ΓπΛΔ΄ της 19/21 Νοεμ. 1911» είναι λοιπόν ο Ν.3934/1911 (ΦΕΚ 319 21.11.1911), το ΓπΛΔ (͵ΓϡΛΔ στο πρωτότυπο ) είναι το 3934 σε Ελληνικό σύστημα αρίθμησης.&nbsp;</p>

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis