Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by gothamm on Τρί, 03/26/2013 - 18:57
Παράβαση ποιων νόμων είναι (α) η μη έκδοση αποδείξεων και (β) στέρηση ταμειακής μηχανής σε κατάστημα; Προβλέπονται ποινικές, διοικητικές ή άλλες κυρώσεις και ποιες είναι αυτές; Ποια υπηρεσία είναι αρμόδια για τον έλεγχο; Μπορεί να βεβαιώσει η αστυνομία παράβαση και να επιβάλει κυρώσεις;
Greek

Υποβλήθηκε από mentor. Ημερομηνία: Τετ, 03/27/2013 - 09:34 Μόνιμος σύνδεσμος

Με κάθε επιφύλαξη ...
Η μη έκδοση αποδείξεων και η στέρηση ταμειακής μηχανής σε κατάστημα κατά την άποψή μας η αστυνομία δεν έχει εμπλοκή. Αποτελούν φορολογικές παραβάσεις (π.δ.186/1992, Α΄ 84 - Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών) και τα αρμόδια όργανα επιβάλλουν επιτόπου διοικητικό πρόστιμο.

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Πέμ, 03/28/2013 - 01:21 Μόνιμος σύνδεσμος

Η μη έκδοση απόδειξης και γενικότερα φορολογικών στοιχείων όπως αυτά προβλέπονται στο Π.Δ 186/1992 «Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων», του Ν. 1809/1988 «Καθιέρωση Φορολογικών Μηχανισμών και άλλες διατάξεις» σε συνδυασμό με τον Ν.2523/1997 «Διοικητικές και Ποινικές Κυρώσεις στη Φορολογική Νομοθεσία και άλλες διατάξεις» επιφέρει τόσο βαρύτατες ποινικές όσο και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του παραβάτη.

Όταν η παραβάσεις είναι λιγότερες από 3 επιβάλλονται μόνο διοικητικές ποινές (400-800-120 ευρω ανα απόδειξη ανάλογα με τον κατηγορία των βιβλίων που τηρεί) .

Συγκεκριμένα όταν οι παραβάσεις είναι πάνω από 3 σε έναν έλεγχο, τότε για το φορολογούμενο εκτός από πρόστιμα υπάρχουν και ποινικές ευθύνες με υποβολή αυτεπάγγελτης μήνυσης (αρ 19 παρ 5 Ν. 2523/1997) με απειλούμενη ποινή φυλάκισης 4 μηνών.

Αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί η μη έκδοση πλέον των δέκα (10) παραστατικών στοιχείων ή, ανεξαρτήτως του πλήθους, τα μη εκδοθέντα ή το μη εκδοθέν παραστατικό στοιχείο (ΕΣΤΩ Κ ΕΝΑ) υπερβαίνει σε αξία τα πεντακόσια (500) ευρώ, τότε για το φορολογούμενο εκτός από πρόστιμα ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία με άμεση σύλληψη και προσαγωγή του παραβάτη ενώπιων του Εισαγγελέα (αρ 21 παρ 2α του Ν. 2523/1997) με απειλούμενη ποινή φυλάκισης 6 μηνών (αρ 19 παρ 5 Ν. 2523/1997).

Επίσης σε περίπτωση που παρεμποδίζεται η διενέργεια του φορολογικού ελέγχου με χρησιμοποίηση βίας ή απειλών κατά των ελεγκτικών οργάνων, επιβάλλεται ποινή φυλάκισης 4 μηνών (αρ 19 Ν. 2523/1997)

Οι παραβάσεις για τις οποίες μπορεί να εκδοθεί άμεσα έκθεση ελέγχου και απόφαση επιβολής προστίμου αφορούν κατά κύριο λόγο σε μη επίδειξη των πρόσθετων βιβλίων, μη καταχώρηση στα πρόσθετα βιβλία, μη έκδοση απόδειξης λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών, μη έκδοση τιμολογίου ή δελτίου αποστολής ή δελτίου ποσοτικής παραλαβής, μη έκδοση φορτωτικής ή δελτίου κίνησης.

Οι διοικητικές ποινές επιβάλλονται από την οικία Δ.Ο.Υ ενώ ειναί βαρύτατες αφου εκτός της ποινής δύναται να επιβληθεί ως ποινη η Απώλεια του αφορολόγητου της κλίμακας το άρθρου 9 του ν. 2385/95,
Αναστέλλεται η λειτουργία του καταστήματος για ένα (1) Μήνα. ( Η γνωστή κορδέλα κλειστό λόγω φοροδιαφυγής). Αφαίρειται η άδεια ικανότητας οδηγήσης και η άδειας κυκλοφορίας του οχήματος εφόσον καταλειφθεί να μεταφέρει προϊόντα δίχως τα απαραίτητα παραστατικά

Η Ελληνική Αστυνομία οφείλει να συμβάλει στον έλεγχο του ΣΔΟΕ (αρ 13 Ν. 2523/1997) ενώ είναι αμφίβολο κατά πόσο δύνανται τα όργανα της να διενεργούν αυτεπάγγελτό έλεγχο καθώς στο άρθρο 19 του Ν 2532/97 αναφέρεται ότι η μήνυση καθώς και σε συντρέχουσα περίπτωση η αυτόφωρη διαδικασία ενεργείται από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ή τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας που διενήργησε τον έλεγχο σε περίπτωση που ο έλεγχος διενεργήθηκε από όργανα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) ή των ελεγκτικών κέντρων του άρθρου 3 του ν. 2343/1995 (ΦΕΚ 211 Α') ή υποβάλλεται από τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Ελέγχων της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών.

Σίγουρα αρμοδιότητα έλεγχου και σύλληψης εχουν οι αστυνομικοί του Τμήματος Φορολογικής Αστυνόμευσης της Υπηρεσίας Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
αφού το τελευταίο έτος η εν λόγω υπηρεσία εχει πραγματοποιήσει σε ολόκληρη την επικράτεια αρκετούς ελεγχους σε καταστήματα, μπαρ, επιχειρήσεις και ιατρεία με αρκετά πλούσια δραστηριότητα τόσο από πλευράς συλλήψεων όσο και περιπτώσεις υποβολής μεγαλου αριθμού δικογραφιών για πλημμεληματικού χαρακτήρα παραβάσεις .Επίσης διενεργείται περαιτέρω φορολογικός έλεγχος των στοιχείων, και παράλληλα ενημερώνονται και οι αρμόδιες Δ.Ο.Υ. για την επιβολή των αντίστοιχων διοικητικών κυρώσεων

Σε περίπτωση που το κατάστημα ΑΠΛΑ στερείται ταμιακής μηχανής εφαρμογή έχει ο Ν. 1809/1988 «Καθιέρωση Φορολογικών Μηχανισμών και άλλες διατάξεις» με επιβολή διοικητικών προστίμων. Σε περίπτωση όμως που διαπιστωθεί και πώληση προϊόντων δίχως έκδοσης απόδειξης εφαρμογή έχει ο Ν.2523/1997 «Διοικητικές και Ποινικές Κυρώσεις στη Φορολογική Νομοθεσία και άλλες διατάξεις» και οι διατάξεις του που προανέφερα. Άξιο αναφοράς είναι ότι επιβάλλεται πρόστιμο ακόμα και αν κλαπεί η ταμιακή μηχανή (600€) ή αν δεν υπάρχει βιβλίο συντήρησης της (400€).

Μεχρι την έκδοση του Ν 3843/2010 η μη έκδοση των ανωτέρω φορολογικών στοιχείων προέβλεπε ΜΟΝΟ διοικητικές ενώ με την δημοσίευση του επέφερε αλλαγές στον Ν 2523/97 με αποτέλεσμα να διώκονται πλέον ποινικά σε βαθμό πλημμελήματος προκειμένου καταπολεμηθεί η αυξανομένη φοροδιαφυγή .

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Πέμ, 03/28/2013 - 15:27 Μόνιμος σύνδεσμος

Δυστυχώς όμως δεν έχει ακόμα γίνει σαφές αν ΟΛΟ το αστυνομικό προσωπικό δύναται να ενεργήσει ελέγχους .

Σύμφωνα όμως με το 275 ΚΠΔ ''Προκειμένου για αυτόφωρα κακουργήματα και πλημμελήματα οι ανακριτικοί υπάλληλοι των άρθρων 33 και 34, καθώς και κάθε αστυνομικό όργανο, έχουν υποχρέωση, ενώ οποιοσδήποτε πολίτης το δικαίωμα, να συλλάβουν το δράστη, τηρώντας τις διατάξεις του Συντάγματος και του άρθρου 279 του Κώδικα για την άμεση προσαγωγή του στον εισαγγελέα''

Αυτό προκύπτει και απο το αρ 16 του Ν 2800/2000 και 2 παρ 3 του Ν 2226/94.

Ως εκ τούτου οι αστ/κοι ως γενικοι ανακριτικοι υπάλληλοι του αρ 33 ΚΠΔ δεν μπορουν να περιορίσουν την αρμοδιοτητα τους με αποτέλεσμα να μην επιληφθούν επι αυτόφωρων εγκληματων του αρ 21 του Ν 2523/97 που διαπραττοντε ενόπιων τους με την δικαιολογια οτι δεν ειναι αρμόδιοι.Κατι τετοιο θα επέφερε τις ποινικες κυρώσεις για κατάχρηση εξουσίας και παράβαση καθήκοντος .

Σε παρόμοιο θεμα που ετυχε η ΥΠ.Ο.Α.Δ.Η.Ε. μετα απο ενημέρωση της επιληφθηκε εξ'ολοκληρου καθως το αδικημα διαπράχθηκε εντος της περιφέρειας της ΓΑΔΑ.
Τι θα γινοταν ομως σε περιφερειακο τμημα οπου ο αστ/κος δεν θα κατείχε τις απαραίτητες γνωσεις ωστε να επιληφθει σε φορολογικο αδικημα ?
Μια απλη αναφορα οτι διαπιστωσε [u]αυτοφωρο[/u] πλημμελημα δεν ξερω κατα ποσο ειναι συννομη...

[edit time=1364478290]SREK[/edit]

Υποβλήθηκε από NP2011. Ημερομηνία: Πέμ, 03/28/2013 - 17:50 Μόνιμος σύνδεσμος

Έχω πάρει αυτόφωρο ζαχαροπλαστείο διότι δεν κατείχε άδεια λειτουργίας, δεν κατείχε ταμειακή μηχανή και παράλληλα πουλούσε προϊόντα χωρίς να δίνει αποδείξεις. Παράλληλα ενημέρωσα την εφορία. Καθ' ύλην αρμόδια δεν είναι η Ελληνική Αστυνομία, αλλά εφόσον κατά τη διάρκεια αστυνομικού ελέγχου, διαπίστωνονται και παραβάσεις η οποίες είναι φορολογικές αλλά έχουν και ποινικές κυρώσεις, δεν μπορείς να μην τις βεβαιώσεις.

Υποβλήθηκε από moutro. Ημερομηνία: Τετ, 01/29/2014 - 13:32 Μόνιμος σύνδεσμος

srek απο τις πιο δυνατες απαντησεις σου!!!! θα πρεπει ολοι να καταλαβουν ποτε επιλαμβανεται ενας αστυνομικος! πολυ μπερδευονται με "αρμοδια οργανα" γεγονος που γεννα κενα σε πολλους συναδελφους!!!! σε ευχαριστω συναδελφε!!!

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis