Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by lalakis on Πέμ, 09/11/2014 - 14:05
καταλαμβανεις [b]μοτοποδηλατο[/b] το οποιο φερει αλλοιωση στον αριθμο πλαισιου και κινητηρα.σε τι ενεργειες προβαινουμε?στελνουμε το μηχανακι στο κτεο για να δουμε εαν εχουμε υπερκυβισμο κ.λ.π.σε περιπτωση αλλαγης πλαισιου & κινητηρα εχουμε περιπτωση πλαστογραφιας?πρεπει να συνταξουμε μηνυση?ενημερωνουμε δου?υπαρχει περιπτωση λαθρεμποριας?
Greek

Υποβλήθηκε από SREK. Ημερομηνία: Πέμ, 09/11/2014 - 19:05 Μόνιμος σύνδεσμος

H πρώτη ενέργεια είναι η κατυάσχεση του και η παραγγελία προς την ΔΕΕ για εξέταση του πλαισίου προς αποκάλυψη του αριθμού.

Σχημαίζουμε δικογραφία για πλαστογραφία (216ΠΚ) κ λαθρεμπορία.

Η ενημέρωση της ΔΟΥ επιφέρει ΜΟΝΟ διοικητικές κυρώσης ως προς τον υπερκυβισμό κ τα τέλη.

85119/1990 ΠΛΗΜΜ ΛΑΡ ( 10373)

ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ/1991 (1181)
Αυτοκίνητα. Αντικατάσταση εμπρόσθιου τμήματος και εντοιχισμός
νέου αριθμού πλαισίου το 1984. Εγκλημα του 85 παρ.5 ΚΟΚ. Μη
χαρακτηρισμός του εγκλήματος ως πλαστογραφίας ή λαθρεμπορίας. Το
έγκλημα του άρθρ.85 παρ.5 ΚΟΚ είναι στιγμιαίο

. Από το προανακριτικό υλικό (μαρτυρικές καταθέσεις και έγγραφα σε
συνδυασμό με τις απολογίες των κατηγορουμένων) προέκυψαν τα εξής: Στις
6 Απριλίου 1984, το υπ αριθμ. κυκλοφορίας ΖΟ 8231 ΙΧΕ αυτοκίνητο του
πρώτου κατηγορουμένου Γ.Τ., συγκρούστηκε με το υπ αριθμ. κυκλοφορίας ΟΒ
3031 ΙΧΦ αυτοκίνητο (βλ. σχεδιάγραμμα της αρμόδιας αστυνομικής αρχής).
Η επισκευή του έγινε τον Ιούλιο 1984. Η άποψη αυτή θεμελιώνεται στο ότι
τότε είχε αγοράσει διάφορα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά (βλ. υπ αριθμ.
168/7-71984 τιμολόγιο της πωλήτριας εταιρείας). Την επισκευή ενήργησε ο
κατηγορούμενος Κ.Μ. στο συνεργείο του στην Κ.Τ.
. Μετά από έγγραφο του Διευθυντή του ΚΤΕΟ Λάρισας
(Νοέμβριός 1988), έγινε επιθεώρηση του αυτοκινήτου από την αρμόδια
Διεύθυνση Συγκοινωνιών της Νομαρχίας Λάρισας και διαπιστώθηκαν
παραβάσεις. Δηλαδή αντικαταστάθηκε το μπροστινό κομμάτι πέρα από τα
όρια που προβλέπει η σχετική απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών
(ΣΤ/2027Ο/73) καθώς και ότι έγινε εντοιχισμός αριβμού πλαισίου.

Στη συνέχεια, με την υπ αριθμ. Πρωτ. Σ/15324/12-12-1988 απόφαση του
Νομάρχη Λάρισας αφαιρέθηκε η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές
πινακίδες του ΖΟ 8231 ΙΧΕ αυτοκινήτου. Κατά την κρίση του συμβουλίου,
πρόκειται για παράβαση που τιμωρεί ως πλημμέλημα η διάταξη της 5 του ν.
614/77 (ΚΟΧ). Βεβαίως, η αφαίρεση του αριθμού πλαισίου του αυτοκινήτου
και ο εντοιχισμός του αριθμού σε άλλο αυτοκίνητο στην αντίστοιχη θέση,
χωρίς να καταβληθούν οι νόμιμοι δασμοί και οι λοιποί φόροι, μπορεί να
στοιχειοθετήσει το έγκλημα της πλαστογραφίας Αλλά, το υπόψη
έγκλημα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως πλαστογραφία, γιατί οι
κατηγορούμενοι δεν είχαν σκοπό να παραπλανήσουν άλλον για γεγονός που
μπορούσε να έχει έννομες συνέπειες (Συμβ. ΑΠ 1294/85, ΠΧΡ 36.290)

Δικαστήριο: ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ
Τόπος: ΑΘΗΝΑ
Αριθ. Απόφασης: 750
Ετος: 1987
________________________________________

Περίληψη
Έννοια διακεκριμένης κλοπής κατά του Δημοσίου και πλαστογραφίας μετά χρήσεως. Εγγραφο αποτελεί και ο αριθμός πλαισίου του αυτοκινήτου ή της πινακίδας του. Οταν υπάρχει συρροή της διατάξεως του άρθρου 216 ΠΚ και του άρθρου 85 παρ.5 του Ν. 614/1977 (περί κ.ο.κ.), η πρώτη απορροφά την δέυτερη.
Εξάλλου η διάταξη του παραπάνω άρθρου 216 ΠΚ, σε σχέση με τη διάταξη του άρθρου 85παρ.5 του ν. 614/1977,,περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας" κατά την οποία εκείνος που ενεργεί παραποίηση ή εξαφάνιση των στοιχείων που αναφέρονται στο πλαίσιο ή στο αμά ξωμα ή στον κινητήρα του οχήματος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ένα μήνα και με οριστική αφαίρεση της αδείας κυκλοφορίας, που απαιτεί ως πρόσθετο υποκειμενικό στοιχείο σκοπό του υπαι τίου που αποβλέπει με τη χρήση του πλαστού ή του νοθευμένου εγγράφου να παραπλανήσει άλλον σχε τικά γε γεγονός που μπορεί να έχει έννομες συνέπειες, καλύπτει άλλη απαξία της πράξεως και έτσι εφαρμόζεται αυτή και όχι η μνημονευομένη διάταξη του ΚΟΚ η οποία απορροφάται σ'αυτή.

26/2003 ΑΠ

Εάν η λαθρεμπορία θεμελιώνεται στην κατοχή από τον υπαίτιο του λαθρεμπορεύματος, συνιστά έγκλημα διαρκείας και διαρκεί μέχρι να παύσει η παράνομη κατάσταση. Στοιχεία πλαστογραφίας. Ως έγγραφο νοείται και ο αριθμός πλαισίου αυτοκινήτου. Λαθρεμπορία είναι και η τοποθέτηση αριθμού πλαισίου νομίμως κυκλοφορούντος αυτοκινήτου σε άλλο αυτοκίνητο, για το οποίο δεν καταβλήθηκαν οι οφειλόμενοι δασμοί και λοιποί φόροι. Δεν απορροφάται η πλαστογραφία, που συνίσταται στην αφαίρεση του αριθμού πλαισίου αυτοκινήτου και στην ενσωμάτωσή του σε άλλο αυτοκίνητο, από την λαθρεμπορία που συνιστά ειδική διάταξη έναντι της πλαστογραφίας. Ορθή και αιτιολογημένη καταδίκη για πλαστογραφία και κατοχή λαθραίων

Κατά το άρθρο 100 παρ.1 του Ν. 1165/1918 "Περί Τελωνειακού Κώδικα" όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του α.ν. 2081/1939 και ίσχυε μέχρι της καταργήσεως της με το άρθρο 184 παρ.1 περ. α' του Νόμου 2960/2001 "Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας" λαθρεμπορία είναι: α) η εντός των συνόρων του Κράτους εισαγωγή ή εξ αυτού εξαγωγή εμπορευμάτων που υπόκεινται είτε σε εισαγωγικό δασμό είτε σε εισπραττόμενο στα Τελωνεία τέλος, φόρο ή δικαίωμα, χωρίς γραπτή άδεια της αρμόδιας Τελωνειακής αρχής, ή σε άλλον παρά τον ορισμένον απ' αυτή, τόπο ή χρόνο και β) κάθε οποιαδήποτε ενέργεια που αποσκοπεί να στερήσει το Ελληνικό Δημόσιο από τους δασμούς, τέλη, φόρους και δικαιώματα που πρέπει να εισπραχθούν από αυτό για τα εισαγόμενα από την αλλοδαπή ή εξαγόμενα εμπορεύματα και αν ακόμη αυτά εισπράχθησαν σε χρόνο και τόπο διαφορετικό από εκείνον που ορίζεται από το νόμο. Ως λαθρεμπορία, κατά την παρ.2 περ. Θ' του ίδιου άρθρου, όπως προστέθηκε με το άρθρο 8 του Ν. 2086/1952, θεωρείται και η αγοραπώληση και κατοχή εμπορευμάτων που εισήχθησαν ή τέθηκαν σε κατανάλωση κατά τρόπο που συνιστά το αδίκημα της λαθρεμπορίας. Στην τελευταία αυτή περίπτωση καθιδρύεται αυτοτελής νομοτυπική μορφή του εγκλήματος της λαθρεμπορίας, του οποίου η αντικειμενική υπόσταση συνίσταται στην αγορά, πώληση ή κατοχή από πρόσωπα, εκτός του εισαγωγέα, εμπορευμάτων που υπόκεινται σε εισαγωγικό δασμό ή εισπραττόμενο στο Τελωνείο τέλος, φόρο, δικαίωμα, που έχουν εισαχθεί εντός των συνόρων του Ελληνικού Κράτους, χωρίς την γραπτή άδεια της Τελωνειακής αρχής, υποκειμενικώς δε στην περίπτωση αυτή, για τη στοιχειοθέτηση του εγκλήματος της λαθρεμπορίας απαιτείται δόλος, που συνίσταται στη γνώση του υπαιτίου ότι το εμπόρευμα, που αγόρασε, πώλησε ή κατέχει είναι προϊόν λαθρεμπορίας κατά την πιο πάνω έννοια, καθώς και στη θέληση αυτού να αποστερήσει το Ελληνικό Δημόσιο από τον οφειλόμενον εισαγωγικό δασμό, φόρο, τέλος η δικαίωμα. Εάν η λαθρεμπορία θεμελιώνεται στην κατοχή από τον υπαίτιο του λαθρεμπορεύματος τότε αυτή συνιστά έγκλημα διαρκείας, με την έννοια ότι ο χρόνος τελέσεώς του διαρκεί μέχρι να παύσει η παράνομη κατάσταση. Εξάλλου από το άρθρο 216 παρ.1 του Π.Κ. προκύπτει ότι για το έγκλημα της πλαστογραφίας απαιτείται να συντρέχει αντικειμενικώς μεν η απαρχής κατάρτιση εγγράφου από τον υπαίτιο, που να το εμφανίζει ότι καταρτίσθηκε από άλλον ή η νόθευση του εγγράφου, δηλαδή η αλλοίωση της έννοιας του περιεχομένου, η οποία μπορεί να γίνει με την προσθήκη ή εξάλειψη λέξεων, αριθμών ή σημείων, υποκειμενικώς δε δόλος, ο οποίος περιλαμβάνει τη γνώση και τη θέληση των πραγματικών περιστατικών, τα οποία απαρτίζουν την πράξη αυτή και σκοπό του υπαιτίου να παραπλανήσει, με τη χρήση του πλαστού ή νοθευμένου εγγράφου, άλλον, για γεγονός, που μπορεί να έχει έννομες συνέπειες, οι οποίες μπορούν να αφορούν τον παραπλανώμενο ή τρίτον, ασχέτως αν η παραπλάνηση επιτεύχθηκε. Κατά την έννοια δε του άρθρου 13γ του ίδιου Κώδικα, έγγραφο είναι και κάθε σημείο που προορίζεται να αποδείξει γεγονός που έχει έννομη σημασία, υπό την προϋπόθεση ότι το σημείο αυτό, συνιστάμενο, είτε από γράμματα είτε από αριθμούς ή άλλα διακριτικά γνωρίσματα, έχει τεθεί με το σκοπό να αποδείξει ένα τέτοιο γεγονός. Ως τέτοιο έγγραφο, κατά την έννοια του άρθρου 13γ του Π.Κ. θεωρείται και ο αριθμός πλαισίου που είναι χαραγμένος στο αυτοκίνητο για να προσδιορίζει την ταυτότητά του σε σχέση με κάθε άλλο αυτοκίνητο. Περαιτέρω κατά το άρθρο 4 παρ.1 του ν. 1567/1985 με το οποίο, στις περιπτώσεις της λαθρεμπορίας της παραγράφου 2 του άρθρου 100 του ν. 1165/1918 "Περί Τελωνειακού Κώδικα" προστέθηκε περίπτωση υπό στοιχείο "Ι" "ως λαθρεμπορία θεωρείται η καθοιονδήποτε τρόπο τοποθέτηση, ενσωμάτωση κ.λ.π. εις έτερο αυτοκίνητο, δια το οποίο δεν έχουν καταβληθεί οι οφειλόμενοι δασμοί και λοιποί φόροι. Ως αυτουργοί του αδικήματος διώκονται τόσον οι τεχνικοί και άλλοι εκτελούντες τις σχετικές εργασίες όσο και ο ιδιοκτήτης ή εκμεταλλευόμενος το αυτοκίνητο στο οποίο μεταφέρεται ο ως άνω αριθμός. Από την αντιπαραβολή των διατάξεων αυτών ήτοι της τελευταίας περί λαθρεμπορίας και εκείνης του άρθρου 216 παρ.1 του Π.Κ. περί πλαστογραφίας, προκύπτει ότι η διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 του Ν. 1567/1985 δεν είναι ειδική απέναντι στην άλλη της πλαστογραφίας, που προστατεύει διάφορο έννομο αγαθό και δεν καλύπτει την όλη απαξία της εγκληματικής δραστηριότητας της λαθρεμπορίας, που τελέστηκε με πλαστογραφία, της οποίας δεν περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία και ειδικότερα την κατάρτιση του πλαστού ή νόθευση γνησίου εγγράφου και το σκοπό παραπλανήσεως άλλου για γεγονός που μπορεί να έχει έννομες συνέπειες, που δεν αποτελούν αναγκαία, κατά νόμον στοιχεία της πράξεως της λαθρεμπορίας. ΟΙ πράξεις αυτές, που καμμιά τους δεν αποτελεί συστατικό στοιχείο ή επιβαρυντική περίπτωση ή αναγκαίο μέσο ή συνέπεια της άλλης, διατηρούν την αυτοτέλειά τους, γι' αυτό και δεν μπορεί να γίνει λόγος περί φαινομένης συρροής υπό την μορφή της απορροφήσεως της μιάς από την άλλη (Ολ. Α.Π. 179 και 180/1990).

Υποβλήθηκε από lalakis. Ημερομηνία: Πέμ, 09/11/2014 - 21:23 Μόνιμος σύνδεσμος

διαβαζοντας την υπ'αρίθμ.2513/2/218-ιδ΄ αρθρο 2 παρ.7 δεν ξερω αν πρεπει να σταλει στην υ.ε.ε.β.ε η στο σ/νιων.δου θα ενημερωσουμε αν το αποτελεσμα της επιθεωρησης μας γνωστοποιησει υπερκυβισμο προφανως.λογικα αν υπαρχει μεγαλυτερος κινητηρας θα πρεπι να ελεγχθει και το διπλωμα αν καλυπτεται!αρα srek εσυ προτεινεις πλημ/μα για 216 πκ κι οχι πταισμα για 85 παρ.5.και λαθρεμπορια αν αποδειχτει οτι εβαλε αλλον κινητηρα στο δικυκλο & ο οποιος ειναι αλλου νομιμου κυκλοφορουντος οχηματος.η δικογραφια πρεπει να συνταχθει μετα το αποτελεσμα της υ.ε.ε.β.ε η του σ/νιων?ποια ειναι η σωστη διατυπωση της νομοθεσιας που θα σταλει στο δικαστηριο?

Υποβλήθηκε από steve88. Ημερομηνία: Σάβ, 09/27/2014 - 20:26 Μόνιμος σύνδεσμος

Σε περίπτωση που το συμβάν έλαβε χώρα στην επαρχία όπου δεν υπάρχουν εργαστήρια, είτε δημόσια ΚΤΕΟ, τι απογίνεται αυτό το όχημα; Το στέλνουμε στο Τελωνείο ως κατασχεθέν πειστήριο και το αφήνουμε να σαπίζει, χωρίς να μπορούμε να δούμε που πραγματικά ανήκει?

Υποβλήθηκε από sakis01. Ημερομηνία: Κυρ, 09/28/2014 - 09:41 Μόνιμος σύνδεσμος

[quote name=steve88 date=2014-09-27]Σε περίπτωση που το συμβάν έλαβε χώρα στην επαρχία όπου δεν υπάρχουν εργαστήρια, είτε δημόσια ΚΤΕΟ, τι απογίνεται αυτό το όχημα; Το στέλνουμε στο Τελωνείο ως κατασχεθέν πειστήριο και το αφήνουμε να σαπίζει, χωρίς να μπορούμε να δούμε που πραγματικά ανήκει?[/quote]

Παραγγελία στη ΔΕΕ για εξέταση. Δεν έχει σημασία αν υπάρχουν εργαστήρια ή όχι εκεί που βρίσκεσαι. Επίσης, τα δημόσια ΚΤΕΟ έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους μέχρι νεωτέρας...

Υποβλήθηκε από AOFPETA. Ημερομηνία: Κυρ, 09/28/2014 - 23:26 Μόνιμος σύνδεσμος

Παραποίηση, αλλοίωση των στοιχείων αναγνώρισης πλαισίου και κινητήρα.
άρθρο 85 παρ.5 Ν.2696/99. Πλη/μα. Σύλληψη κ σχηματισμός δικογραφίας.

Υποβλήθηκε από steve88. Ημερομηνία: Τρί, 11/04/2014 - 17:21 Μόνιμος σύνδεσμος

Σε ότι αφορά την απάντηση σου sakis01 ξέρεις ποια ειναι η διαδικασία που ακολουθείται αφού γίνει η παραγγελία στην ΔΕΕ; Υπάρχει περίπτωση να έρθει συνεργείο της ΔΕΕ στην επαρχία; Και για να το κάνω ακόμα πιο δύσκολο. Εάν το Α.Τ. είναι σε κάποιο νησί μακριά από Αθήνα, π.χ. Μυτιλήνη ή Ρόδος τι θα γίνει;

Υποβλήθηκε από panteliss. Ημερομηνία: Τρί, 01/06/2015 - 00:07 Μόνιμος σύνδεσμος

<p>Για τη μεταφορά της μηχανής: Κανονικά γίνεται δαπάνη και μεταφέρεται με γερανό από το αστυνομικό τμήμα στο λιμάνι και τοποθετείται στο πλοίο. Επίσης με σήμα ενημερώνεις γραφείο κινήσεως στην Αθήνα και έρχονται με γερανό για να την παραλάβουν από το λιμάνι και να την μεταφέρουν στη Δ.Ε.Ε. Αφού την εξετάσουν τότε ακουλουθείται η ίδια διαδικασία επιστροφής. Αν δεν βγει άκρη με τους γερανους της αστυνομάς στην Αθήνα τότε θα πρέπει η δαπάνη να περιλαμβάνει και τη συγκεκριμένη μεταφορά.</p>
<p>Περίπτωση δικιά μας: Πρόσφατα πήγαμε μία μηχανή από το νησί που υπηρετώ στη Δ.Ε.Ε. και την εξετάσαμε για αριθμό πλαισίου. Είχε εγκαταληφθεί από τον κατηγορούμενο κατά τον έλεγχο. 'Εγινε δικογραφία για απείθεια και για παράβαση του αρ 85. Από την Δ.Ε.Ε. το μόνο που προέκυψε είναι τα αρχικά γράμματα νούμερα - γράμματα του αριθμού πλαισίου καθώς τα άλλα είχαν σβηστεί με επαγγελματικό τρόπο! Η μηχανή φυλάσσεται στο τμήμα πλέον και δεν γνωρίζω ποια είναι &nbsp;η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για αυτήν. Έχουμε στείλει σήμα για αναζητήσεις (GSXR 600cc mod.2008 blue-white) μέσω POL. &nbsp;Επίσης διαβάζοντας τα προηγούμενα δεν ξέρω αν πράξαμε ορθά για το άρθρο 85 η αν έπρεπε να στείλουμε τη δικογραφία για το άρθρο 216. Αν κάποιος έχει άποψη σε ποια άρθρα έγινε παράβαση θα ήθελα να την ακούσω. Ευχαριστώ.</p>

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis