Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by sylvester79 on Πέμ, 10/17/2019 - 18:30
Έφτασε λοιπόν η στιγμή που όλοι περιμέναμε. Ψηφίστηκε και δημοσιεύτηκε. Απορία πρώτη λοιπόν. Για την εφαρμογή του αντικαπνιστικου, ως ίσχυε πριν την τροποποίηση που δημοσιεύθηκε σήμερα, είχε εκδοθεί η 104720 κοινή υπουργική η οποία ρυθμιζε τα πάντα πάνω στο θέμα. Αρχές, τρόπος ελέγχου, τρόπος διαπίστωσης και βεβαίωσης, ύψος προστίμων , υποτροπή κλπ κλπ κλπ Με την τροποποίηση του νόμου περιλαμβάνεται και πάλι πρόβλεψη για την έκδοση σχετικών υπουργικών αποφάσεων που θα ρυθμίζουν το ίδιο θέμα (ίσως με διαφορετικό τρόπο;). Αναρωτιέμαι λοιπόν, τον εφαρμόζουμε σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της ήδη υπάρχουσας υπουργικής απόφασης ή περιμένουμε την έκδοση νέας υπουργικής απόφασης που θα ρυθμίζει το ίδιο θέμα με διαφορετικό τρόπο; (Τη συγνώμη μου για λάθη κλπ γράφω από το κινητό)
Greek

Υποβλήθηκε από sylvester79. Ημερομηνία: Παρ, 10/18/2019 - 14:18 Μόνιμος σύνδεσμος

<p><strong>Άρθρο 3 νόμου 3730/2008 ως ισχύει σήμερα </strong></p>
<p><strong>2. (........) Για την ως άνω παράβαση </strong>(ΕΝΝΟΕΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ Ζ ΚΑΙ Η) <strong>επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ποσού χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ στον επιβαίνοντα που καπνίζει ανεξάρτητα αν είναι οδηγός, ενώ διπλασιάζεται το πρόστιμο στο ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, αν αυτός που καπνίζει οδηγεί αυτοκίνητο δημοσίας χρήσης. Επιπλέον στους οδηγούς των οχημάτων αυτών επιβάλλεται η αφαίρεση της άδειας ικανότητος οδήγησης για διάστημα ενός (1) μηνός για κάθε παράβαση έστω και αν δεν διέπραξαν οι ίδιοι την παράβαση, αλλά πρόσωπο που επιβαίνει στο αυτοκίνητο. Η διαπίστωση της παράβασης και η επιβολή των προαναφερόμενων διοικητικών ποινών γίνεται από τα αστυνομικά όργανα. Για τη διαδικασία είσπραξης των προστίμων και τη διάθεση των εσόδων εφαρμόζονται <u>οι διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης, που ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ κατ` εξουσιοδότηση της παραγράφου 6 του άρθρου 6 του ν. 3730/2008, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 3868/2010 (Α` 129).</u></strong></p>
<p>&nbsp;4. <strong>Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Εσωτερικών καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου, διαπίστωσης των παραβάσεων, βεβαίωσης και είσπραξης των σχετικών προστίμων, το ύψος των επιβαλλόμενων προστίμων, η διάθεση των εσόδων από τα επιβληθέντα πρόστιμα, και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων, εκτός εάν προβλέπεται σχετικώς </strong>(ΕΔΩ ΛΕΙΠΕΙ ΕΝΑ "ΑΠΟ"?)<strong>ειδικότερη εξουσιοδοτική διάταξη</strong>.»</p>
<p><strong>Άρθρο 6 παράγραφος 6 του 3730 ως ισχύει σήμερα</strong></p>
<p><strong>&nbsp;Με απόφαση των Υπουργών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Οικονομικών, Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και άλλων συναρμόδιων Υπουργών καθορίζονται τα όργανα, η διαδικασία ελέγχου, πιστοποίησης των παραβάσεων και επιβολής των πιο πάνω προστίμων, το ύψος των προστίμων, τα κριτήρια επιμέτρησης του ύψους του προστίμου, η διαδικασία είσπραξης των προστίμων, όπως και η διάθεση των εσόδων και κάθε άλλο σχετικό θέμα.»</strong></p>
<p>Εγώ λοιπόν αντιλαμβάνομαι το εξής:</p>
<p>Αυτή τη στιγμή υφίσταται εν ισχύ ο νόμος 3730/2008 με τη μορφή που έχει μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις του.</p>
<p>Ο νόμος 3730 στην προηγούμενη μορφή του πριν την τελευταία παρέμβαση, παρείχε μια εξουσιοδοτική διάταξη, αυτή του άρθρου 6 παρ. 6, δυνάμει της οποίας εκδόθηκε το 2010 η Κοινή Υπουργική Απόφαση 104720 η οποία ρύθμιζε ακριβώς τα θέματα που προβλέπει η εξουσιοδοτική διάταξη (αν και ΔΕΝ αποσαφηνίζεται στην ανωτέρω ΚΥΑ οτι αυτή εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της συγκεκριμένης διάταξης, δηλαδή του άρθρου 6 παρ. 6 του νόμου 3730 ενώ)</p>
<p>Η συγκεκριμένη εξουσιοδοτική διάταξη δεν επηρεάστηκε απο την τελευταία τροποποίηση, παρέμεινε ως είχε.</p>
<p>Πλην όμως προστέθηκε στο άρθρο 3 ΝΕΑ εξουσιοδοτική διάταξη και αυτή τη στιγμή ισχύει η εξής κατάσταση:</p>
<p>Για τις παραβάσεις που προβλέπει το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 3 (συνάγεται το συμπέρασμα οτι αναφέρεται στις περιπτώσεις ζ' και η' οι οποίες αφορούν σε οχήματα κλπ) παραπέμπει στην Κοινή Υπουργική Απόφαση του άρθρου 6 παρ. 6, <strong>συνεπώς στην 104720/2010. Ως εδώ όλα οκ, λογικό.</strong></p>
<p>Ως προς όλες τις υπόλοιπες παραβάσεις όμως (των διατάξεων που προηγούνται της διάταξης αυτής, άρα απο άρθρο 3 και πίσω), σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 3 του 3730, η οποία αποτελεί ΝΕΑ προσθήκη - ΝΕΑ εξουσιοδοτική διάταξη, προβλέπει την έκδοση ΚΥΑ που θα καθορίζει ειδικότερους όρους σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου, διαπίστωσης των παραβάσεων, βεβαίωσης και είσπραξης των σχετικών προστίμων, το ύψος των επιβαλλόμενων προστίμων, τη διάθεση των εσόδων από τα επιβληθέντα πρόστιμα, και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα. Είναι λογικότατο να προβλέπει κάτι τέτοιο γιατί, ΑΦΕΝΟΣ η ήδη υπάρχουσα ΚΥΑ ΔΕΝ μας περιλαμβάνει (την Ε΄΄ηνική Αστυνομία) στα όργανα που είναι αρμόδια για την εφαρμογή και ΑΦΕΤΕΡΟΥ η ήδη υπάρχουσα ΚΥΑ ΔΕΝ περιλαμβάνει τα πρόστιμα που επιβάλλονται για τις νεότερες παραβάσεις που προβλέπονται πλέον απο το νόμο. Αν δεχτούμε οτι σήμερα εφαρμόζουμε το Νόμο 3730 με βάση τις προβλέψεις της 104720 το πρώτο μας πρόβλημα είναι οτι δεν μας περιλαμβάνει ως αρμόδια όργανα και το δεύτερο οτι θα γνωρίζουμε ποιό είναι το πρόστιμο για το κάπνισμα εντός καταστήματος (π.χ.) αλλά δεν θα γνωρίζουμε ποιό είναι το πρόστιμο σε παιδική χαρά.</p>
<p>Πέραν τούτου επειδή η εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 3 είναι νέα (δεν υπήρχε στην προηγούμενη έκδοση του άρθρου) και μεταγενέστερη της ΚΥΑ 104720/2010 δεν μπορεί η ΚΥΑ να αποτελεί προϊόν εξουσιοδότησης της παραγράφου αυτής, άρα είναι προφανές για μένα οτι δεν αναφέρεται σε αυτή.</p>
<p>Ως προς το "<strong>εκτός εάν προβλέπεται σχετικώς </strong><strong>ειδικότερη εξουσιοδοτική διάταξη</strong>.", νομίζω οτι αφενός λείπει ένα "από", αφετέρου προστέθηκε για να διαχωρίσει τα της συγκεκριμένης παραγράφου (4) με τα του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 3 όπου όντως υπάρχει ειδικότερη πρόβλεψη που παραπέμπει σε ειδικότερη εξουσιοδοτική διάταξη , αυτή της παραγράφου 6 του άρθρου 6 του ιδίου νόμου. Ήταν αναγκαίος ο διαχωρισμός ώστε να υπάρξει διάκριση ανάμεσα στην ήδη υπάρχουσα ΚΥΑ και αυτή που ζητάει να εκδοθεί.</p>
<p>Οπότε εκτιμώ οτι :</p>
<p>- Για τις παραβάσεις που προβλέπονται στα άρθρα 1,2 και 3 του Ν. 3730/2008 περιμένουμε την έκδοση νέας ΚΥΑ που θα προβλέπει τον τρόπο τη διαδικασία το ύψος προστίμων την υποτροπή κλπ</p>
<p>- Για τις παραβάσεις των επομένων άρθρων (4 και επόμενα), συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων ζ και η του άρθρου 3,&nbsp; ισχύουν οι προβλέψεις της ΚΥΑ 104720/2010 που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 6παρ.6 του ιδίου νόμου, και με βάση αυτή επιβάλλονται πρόστιμα κλπ <u><strong>ΟΜΩΣ </strong></u>η συγκεκριμένη ΚΥΑ <strong>πρέπει να τροποποιηθεί και να περιλάβει ΚΑΙ το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας στα αρμόδια για την εφαρμογή της όργανα.</strong></p>
<p><strong>Οπότε συμπεραίνω οτι:</strong></p>
<p><strong>ΔΕΝ μπορούμε αυτή τη στιγμή να εφαρμόσουμε το νόμο 3730/2008 γιατί δεν έχει εκδοθεί η ΚΥΑ του άρθρου 3παρ.4 που θα προβλέπει διαδικασία πρόστιμα κλπ αλλά και για τις παραβάσεις που μπορούν να βεβαιωθούν με βάση την ήδη υπάρχουσα ΚΥΑ του άρθρου 6παρ.6 δεν περιλαμβανόμαστε στα αρμόδια για την εφαρμογή της όργανα.</strong></p>
<p>Να το συζητήσουμε παιδιά. <u><strong>Γράψτε τις απόψεις σας</strong></u>, ενδεχομένως να το βλέπω εντελώς λάθος το θέμα (μακάρι)</p>

Υποβλήθηκε από spirosgiapros. Ημερομηνία: Κυρ, 10/20/2019 - 16:46 Μόνιμος σύνδεσμος

<pre id="preword"><span id="msgfield">Το αρθρο 3 ειχε εξουσιοδοτικη διαταξη απο το 2010 (άρθρο 35 Ν.3896/2010)

Η 104720 δεν αναφερει οτι ειναι σε εκτελεση καποιας συγκεκριμενης διαταξης
διοτι ειναι σε εκτελεση ολων των διαταξεων του νομου οπως πχ ΚΑΙ του αρθρου 3

Η διευθυνη νομοθεσιας του αρχηγειου τι αποψη εχει ?

</span></pre>

Υποβλήθηκε από sylvester79. Ημερομηνία: Δευ, 10/21/2019 - 11:40 Μόνιμος σύνδεσμος

<p>Το συζήτησα σήμερα με αρχηγείο Σπύρο. Έχω δίκιο, πράγματι πρέπει να εκδοθεί νέα κυα, η οποία ΘΑ εκδοθεί εντός των επόμενων 10 ημερών, μέχρι τότε αρμόδια για τη διαπίστωση και την επιβολή κλπ είναι η Δημοτική αστυνομία όπου αυτή έχει επανασυσταθεί και η ελας όπου δεν έχει επανασυσταθεί η Δημοτική (λόγω του οτι εξακολουθεί να ισχύει ο νόμος περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων της δημοτικής στην ελας στους δήμους όπου δεν επανασυστάθηκε η δημοτική αστυνομία).</p>
<p>Το άρθρο 3 αντικαταστάθηκε εξολοκλήρου. Στην προηγούμενη μορφή του περιλάμβανε παραπομπή (όπως και στην παρούσα μορφή του) στην εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 6. Επειδή κατά την έκδοση της 104720 (που έχεις δίκιο εκδόθηκε με τέτοια μορφή ώστε να καλύπτει όλες τις σχετικές εξουσιοδοτήσεις) το άρθρο 3 είχε ήδη τη διάταξη της παραπομπής, όντως φαίνεται οτι παραπέμπει στην 104720. Όμως η τροποποίηση ενός νόμου δε νομίζω οτι έχει αναδρομική ισχύ ή οτι δεν εξαρτάται απο τη διατύπωσή της το αποτέλεσμα που επιδιώκεται. Εν προκειμένω, τον Οκτώβριο του 2019 ψυφίζεται νόμος ο οποίος προβλέπει οτι "<span id="msgfield">Για τη διαδικασία είσπραξης των προστίμων και τη διάθεση των εσόδων εφαρμόζονται οι διατάξεις </span><span id="msgfield">της κοινής υπουργικής απόφασης, <u><strong>που εκδίδεται</strong></u> κατ` εξουσιοδότηση της παρ. 6 του άρθρου 6 του</span><span id="msgfield"> ν. 3730/2008, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 3868/2010 (ΦΕΚ 129 Α`). Αυτό για μένα δεν σημαίνει οτι η διάταξη παραπέμπει στην ήδη εκδοθείσα υπουργική απόφαση καθώς αν το ήθελε ο νομοθέτης θα το έγραφε ξεκάθαρα αλλά ουσιαστικά παραγγέλει νέα υπουργική απόφαση που θέλει να εκδοθεί δυνάμη της συγκεκριμένης παραγγελίας αλλά κατ'εξουσιοδότηση ήδη υπάρτχουσας πρόβλεψης. (όσο το έγραφα αυτό νομίζω οτι έπαθα εγκεφαλικό. Αν το διαβάσω τώρα ούτε εγώ δεν θα καταλάβω τι έγραψα.)</span></p>
<p><span>Κατά τα λοιπά νομίζω οτι πήρε απάντηση το θέμα και αναμένουμε την κοινή υπουργική απόφαση που θα ρυθμίζει τα σχετικά θέματα ώστε να εφαρμόσουμε το νόμο. Υποθέτω οτι εκτός των άλλων με τη νέα υπουργική απόφαση θα καταργηθεί η 104720 για να παύσει το θέμα της ύπαρξης ή μη δημοτικής αστυνομίας (να αρθεί η όποια διένεξη).</span></p>

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis