Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
18:44 | 22/01/2022

Το Rafale είναι Γαλλικό δικινητήριο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ.

Η ύπαρξη 2 κινητήρων προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς ενισχυμένου φορτίου σε σχέση με τα λοιπά αεροσκάφη και δη τα μονοκινητήρια, όπως το F-16. Λόγω του συνδυασμού πτέρυγας τύπου Δέλτα και των πτερυγίων ελιγμών ( canards ), έχει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα.

Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως “γυάλινο πιλοτήριο”, με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input). Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales.

Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Rafale δεν έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς σε πολεμικές επιχειρήσεις, με εξαίρεση κάποιες συνοδείες αεροσκαφών πάνω από το Αφγανιστάν το 2004, όπου αεροσκάφη της ναυτικής αεροπορίας παρείχαν προστασία σε αεροσκάφη υψηλής επιχειρησιακής αξίας. Επίσης συνδεδεμένες με τις εκεί επιχειρήσεις είναι κάποιες ρίψεις βομβών ακριβείας που πραγματοποιήθηκαν σε υποστήριξη δυνάμεων εδάφους.

Καθώς το αεροσκάφος δεν έχει ακόμα κάποιον συμβατό σκοπευτήρα λέιζερ, είναι απαραίτητο οι στόχοι του να φωτίζονται από άλλα αεροσκάφη, όπως το Μιράζ 2000 ή ακόμα και τα παλαιά Super Étendard, ένα γεγονός το οποίο αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω επιχειρησιακή χρήση του τύπου.

Η μόνη απώλεια Rafale έως το 2008 είναι η πτώση, λόγω ατυχήματος, ενός Rafale C στην κεντρική Γαλλία, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο του πιλότου.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Πρωινή Παρέα» ο αεροναυπηγός-Διευθυντής του περιοδικού Πτήση και Διάστημα, Φαίδων Καραϊωσηφίδης τόνισε ότι το σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ειπωθεί για τα Rafale, πέρα από το ότι είναι ένα μαχητικό 4ης γενιάς που βλέπει μακρύτερα, μπορεί να αμυνθεί καλύτερα, έχει πολύ καλύτερους πυραύλους από οποιοδήποτε μαχητικό, είναι ότι για πρώτη φορά το πακέτο αυτό έρχεται με ανταλλακτικά και με υπηρεσίες υποστήριξης για 7 χρόνια.

Τα Rafale έχουν “νοημοσύνη σαν τον ανθρώπινο εγκέφαλο”. Έχουν πάρα πολλά πλεονεκτήματα. Σε σχέση με το F-16 μπορεί να κάνει ανάλυση όλων των δεδομένων από τους αισθητήρες που διαθέτει και να ετοιμάσει τακτική για τον πιλότο, δήλωσε στην ΕΡΤ ο αντιπτέραρχος Ε.Α., Παναγιώτης Δημητριάδης.

Πηγή: ertnews.gr

Policenet.gr © | 2022 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis