Η Αστυνομία της Πολιτείας της Νέας Υόρκης ξεκίνησε μια νέα εκστρατεία ελέγχων με σύνθημα «Put the Phone Away or Pay» («Βάλε το κινητό στην άκρη ή πλήρωσε»), στοχεύοντας στην αντιμετώπιση της αποσπασμένης οδήγησης, ενός από τους βασικότερους παράγοντες τροχαίων ατυχημάτων.
Η καμπάνια πραγματοποιείται ήδη από τις 6 Απριλίου στο πλαίσιο του Μήνα Ευαισθητοποίησης για την αποσπασμένη οδήγηση και περιλαμβάνει εντατικούς ελέγχους σε οδηγούς που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές ενώ βρίσκονται στο τιμόνι.
Διαβάστε επίσης
Οι αρχές αξιοποιούν τόσο συμβατικά περιπολικά όσο και οχήματα χωρίς εμφανή σήμανση, ώστε να εντοπίζουν πιο εύκολα τις παραβάσεις.
Τα στοιχεία δείχνουν τη σοβαρότητα του προβλήματος, καθώς χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο σε τροχαία που σχετίζονται με απόσπαση προσοχής, ενώ μόνο την περσινή χρονιά καταγράφηκαν δεκάδες χιλιάδες παραβάσεις κατά τη διάρκεια της ίδιας εκστρατείας.
Οι ποινές για τη χρήση κινητού στο τιμόνι είναι αυστηρές και περιλαμβάνουν χρηματικά πρόστιμα που αυξάνονται σε περίπτωση υποτροπής, ενώ για τους νέους οδηγούς μπορεί να φτάσουν ακόμη και σε αφαίρεση άδειας οδήγησης.
Οι αρχές καλούν τους οδηγούς να αποφεύγουν τη χρήση κινητού, να σταματούν το όχημα αν χρειάζεται να επικοινωνήσουν και να δίνουν απόλυτη προσοχή στον δρόμο, υπογραμμίζοντας ότι ένα μήνυμα ή μια ειδοποίηση δεν αξίζει όσο η ανθρώπινη ζωή.
*Για περισσότερα θέματα που αφορούν τις αστυνομικές δυνάμεις και τις εξελίξεις σε χώρες του εξωτερικού, μπορείτε να διαβάσετε την αποκλειστική αρθρογραφία του policenet.gr εδώ.