Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
Γαλλία_amna
17:59 | 16/11/2023

«Των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», λέει ο θυμόσοφος λαός, σε μία παροιμία που βρίσκει ιδανική εφαρμογή στην περίπτωση των διοργανωτών των Ολυμπιακών Αγώνων, που θα φιλοξενηθούν το προσεχές καλοκαίρι στο Παρίσι.

Στο πλαίσιο προνόησης της γαλλικής κυβέρνησης, αστυνομικοί, νοσηλευτές και οδηγοί του μετρό, είναι μερικοί από τους κλαδους εργαζομένων στην γαλλική πρωτεύουσα, οι οποίοι θα εισπράξουν ένα μπόνους, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων κατά την διεξαγωγή της κορυφαίας διοργάνωσης.
 
Οι συναρμόδιοι φορείς έχουν αρχίσει τις σχετικές διαπραγματεύσεις, όπως για παράδειγμα σχετικά με τα νοσοκομεία, που ενώ τα καλοκαίρια είναι ήδη δύσκολα εδώ και αρκετά χρόνια, τα δημόσια νοσοκομεία των Παρισίων, θα χορηγούν μπόνους -από 1.200 ευρώ μεικτά για μια νοσοκόμα, έως 2.500 ευρώ μεικτά για έναν ιατρό- στο προσωπικό που παραιτείται από τις διακοπές.

Διαβάστε επίσης

Στην πρώτη γραμμή του συγκεκριμένου ζητήματος, βρίσκεται και η αστυνομία, που βρίσκεται σε συζητήσεις με το Υπουργείο Εσωτερικών. Στο «μενού» περιλαμβάνονται «ανταμοιβές» για την «αξιοποίηση της εξαιρετικής προσπάθειας που καταβάλλουν οι αστυνομικοί», «κανόνες για την οργάνωση αδειών» ή «εργασιακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων», σύμφωνα με σχετική επιστολή του υπουργού, Ζεράλντ Νταρμανέν, προς τα συνδικάτα.

Ωστόσο, το συνδικάτο «Συμμαχία» άσκησε πίεση, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Απαιτούμε τώρα πρόσθετες προσπάθειες από την αστυνομία για τους JOP του 2024 (σ.σ. Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες) χωρίς καμία σοβαρή αποζημίωση και με κραυγαλέα έλλειψη προσοχής. Ερχονται μαύρες ημέρες, λόγω έλλειψης καθαρών απαντήσεων σε μια σειρά αιτημάτων».

Ενας άλλος κρίσιμος τομέας, είναι αυτός των μεταφορών. Πράγματι, θα χρειασθεί να υπάρχουν αρκετοί οδηγοί μετρό, τρένων και λεωφορείων, καθώς οι συγκοινωνίες έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί εδώ και αρκετούς μήνες.

Οι διμερείς συναντήσεις με τα συνδικάτα της RATP, της αρχής μεταφορών του Παρισιού με επικεφαλής τον πρώην πρωθυπουργό, Ζαν Καστέξ, άρχισαν. Κι ένα μπόνους 15 ευρώ την ημέρα χρησιμεύει ως βάση για συζητήσεις, οι οποίες θα γίνονται ανά τομέα (οδήγηση, συντήρηση κ.λπ.).

Στην ηρεμία του κοινωνικού κλίματος συμβάλλει και η συμφωνία που επετεύχθη για το ιλιγγιώδες άνοιγμα στον ανταγωνισμό των λεωφορείων RATP μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Στους σιδηρόδρομους, προγραμματίζονται «στρογγυλές τράπεζες», που θα φέρουν σε επαφή την διοίκηση και τα συνδικάτα, στα τέλη Νοεμβρίου.

Ουσιαστικά, σε αρκετούς τομείς, οι προσεγγίσεις άρχισαν πριν από αρκετούς μήνες, με απόλυτη διακριτικότητα, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή.

Οπως στην πολιτική αεροπορία, το σωματείο SNCTA (60% των ψήφων μεταξύ των ελεγκτών) υιοθέτησε τον Σεπτέμβριο την αρχή της «Ολυμπιακής εκεχειρίας» με τη Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας, υπό τον όρο «αύξηση των αποζημιώσεων» και νέες συζητήσεις για τους μισθούς μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. 

Στο Παρίσι, την διοργανώτρια πόλη των Ολυμπιακών Αγώνων, που θέλει να είναι μια γιορτινή, καθαρή και άψογη πρωτεύουσα, αρχίζουν να οργανώνονται υπηρεσίες και θα τεθούν σε εφαρμογή μηχανισμοί που επιτρέπουν την πληρωμή περισσότερων ημερών άδειας, χωρίς να λαμβάνονται.

Ανάλογες συναντήσεις γίνονται σε μόνιμη βάση, με την υπουργό Αθλητισμού, Αμελί Ουντέα Καστέρα και τον Τόνι Εστανγκέ, επικεφαλής της οργανωτικής επιτροπής, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται επαφές με τους ιδιοκτήτες φορτηγίδων για το κλείσιμο που συνδέονται με την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στον Σηκουάνα (26 Ιουλίου) και τους αγώνες στον Σηκουάνα.

Τέλος, ετοιμάζεται διάταγμα για την άρση του χρόνου εβδομαδιαίας ανάπαυσης για εταιρείες που «διασφαλίζουν την καταγραφή και αναμετάδοση των αγώνων» και «την συνέχεια των δραστηριοτήτων» που συνδέονται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την «υποδοχή του κοινού», που αφορούν πολλές χιλιάδες ανθρώπους.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΑΠΕ/ΜΠΕ

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis