Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
1
19:23 | 01/04/2023

Συναδέλφισες και συνάδελφοι  με ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζω  τις εργασίες του 33 συνεδρίου.

Πριν ενάμιση  χρόνο περίπου η ομοσπονδία μας  ίδρυσε το Κέντρο Έρευνας Υγείας και Ασφάλειας της  Π.Ο.ΑΣ.Υ. ενώ την 21 Μαρτίου 2022, ο Υπουργός  Προστασίας του Πολίτη κ. Παναγιώτης ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ  και ο Πρόεδρος  της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων κ. Γρηγόρης ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ,  υπέγραψαν  μνημόνιο συνεργασίας  μεταξύ του Υπουργείου ΠΡΟ.ΠΟ  με το νεοσυσταθέν Κέντρο.

Διαβάστε επίσης

Η Υγεία και η Ασφάλεια συναδέλφισες & συνάδελφοι  πρέπει  να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να ενσωματώσει πολιτικές διαχείρισης όλων των νέων κινδύνων, όπως το εργασιακό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση.

Το ΚΕΥΑ ΠΟΑΣΥ  αντιλαμβανόμενο την ανάγκη σημαντικών αλλαγών που θα χρειαστούν στην Υγεία και Ασφάλεια της Εργασίας προκειμένου το συνδικαλιστικό κίνημα να ανταποκριθεί στις ραγδαίες εξελίξεις στον κόσμο της εργασίας και τις νέες απειλές που αναδύονται από αυτές για τους εργαζόμενους, πρέπει να  αναλάβει  ένα πλαίσιο δράσεων και ενεργειών στην κατεύθυνση αυτή.

Πρέπει να διερευνήσει  όλες αυτές τις τάσεις, να ανιχνεύσει  τα προβλήματα,  να προτείνει λύσεις που θα συμβάλλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου εργασιακού περιβάλλοντος

Πχ  Να πραγματοποιηθεί μια έρευνα , για να δούμε τι επιπτώσεις  υπάρχουν στην καθημερινότητα  της εργασίας του αστυνομικού από την σημαντική αύξηση τoυ μέσου όρου ηλικίας των εργαζομένων αστυνομικών που επήλθε μετά τις τελευταίες ασφαλιστικές αλλαγές.  Γιατί δυστυχώς  το τελευταίο διάστημα χάνουμε κατά μέσο όρο  συναδέλφους  τον  μήνα από καρδιακά νοσήματα.

 

 

Στόχος του ΚΕΥΑ ΠΟΑΣΥ (εκτός από την μελέτη που θα πραγματοποιήσει  για την επικινδυνότητα  του επαγγέλματος μας,)  είναι η προαγωγή της ασφάλειας και της υγείας στην εργασία και η εμπέδωση της νοοτροπίας πρόληψης σε συνεργασία  με την πολιτεία και  προς όφελος των εργαζομένων αστυνομικών  και της κοινωνίας συνολικά.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του, το  ΚΕΥΑ ΠΟΑΣΥ  θα εκπονεί επιστημονικές έρευνες και μελέτες  μέσα από τις οποίες  αναδεικνύονται οι προκλήσεις για την πρόληψη και την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων αστυνομικών  και της κοινωνίας, ζητήματα διασύνδεσης εργασιακού και ευρύτερου περιβάλλοντος ενώ  θα εκπονούνται μεθοδολογικά και ερευνητικά εργαλεία, όπως εργαλεία εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου, οδηγοί καλών πρακτικών, ερωτηματολόγια έρευνα  και άλλα

Με δράσεις και πρωτοβουλίες στην έρευνα, την πληροφόρηση, τη συμβουλευτική υποστήριξη και την εκπαίδευση, θα  στηρίζει τους αστυνομικούς  στις προσπάθειές τους για τη δημιουργία ενός  ασφαλούς και υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος.

Αποστολή  του ΚΕΥΑ ΠΟΑΣΥ είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων και πρωτοβουλιών για την βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων. Για να το επιτύχουμε:

  • διερευνούμε τις συνθήκες εργασίας των αστυνομικών και διεξάγουμε έρευνες/μελέτες για την βελτίωση των συνθηκών
  • Ενημερώνουμε μέσω της ΠΟΑΣΥ  τα πρωτοβάθμια σωματεία για τον ρόλο των  τεχνικών ασφάλειας, τους ιατρούς εργασίας, και  για την σύσταση Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας των Εργαζομένων (Ε.Υ.Α.Ε.) σύμφωνα με την νομοθεσία. 
  • προσδιορίζουμε βλαπτικούς παράγοντες στους εργασιακούς χώρους
  • παρέχουμε άμεση και υπεύθυνη πληροφόρηση και τεκμηρίωση για θέματα υγείας και ασφάλειας στην εργασία
  • συνεργαζόμαστε με διάφορους φορείς για την καλλιέργεια νοοτροπίας υγείας και ασφάλειας

 Επίσης συνάδελφοι  πρέπει σε κάθε υπηρεσία να προχωρήσουμε  σε γραπτή εκτίμηση του επαγγελματικού κινδύνου!

Η εκτίμηση του επαγγελματικού κινδύνου είναι η διαδικασία εντοπισμού και αξιολόγησης των επαγγελματικών κινδύνων, καθώς και του σχεδιασμού μέτρων για την πρόληψη ή το μετριασμό των συνεπειών τους.

Προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου, καθώς αποτελεί το βασικό εργαλείο για τη διαχείριση του επαγγελματικού κινδύνου. Η μεθοδολογία της μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας, αλλά ακολουθεί τα 5 βασικά βήματα: Εντοπισμός πηγών κινδύνου, διακρίβωση κινδύνων, αξιολόγηση κινδύνων, σχεδιασμός μέτρων, αναθεώρηση.

Η εκπόνηση της γραπτής εκτίμησης του κινδύνου είναι μία συμμετοχική διαδικασία, στην οποία πέρα από το Γιατρό Εργασίας και τον Τεχνικό Ασφαλείας θα πρέπει να συμμετέχουν αναλογικά και όλοι όσοι εμπλέκονται. (Επιτροπές Υγείας και Ασφάλειας των Εργαζομένων (Ε.Υ.Α.Ε.) ) Θα πρέπει να αναθεωρείται διαρκώς, καθώς ο επαγγελματικός κίνδυνος μεταβάλλεται τόσο λόγω εσωτερικών, όσο και λόγω εξωτερικών παραγόντων.

Επίσης ένα σημαντικό πρόβλημα είναι  η βία και η παρενόχληση στον κόσμο της εργασίας  που είναι στενά συνυφασμένη με το εργασιακό άγχος και αποτελεί αναμφισβήτητα σοβαρό διαχρονικό κοινωνικό πρόβλημα που ενδημεί σε όλες τις σφαίρες του ιδιωτικού και δημόσιου εργασιακού βίου. Ανεξάρτητα από το πώς μπορεί να οριστεί η εργασιακή βία και παρενόχληση (εργασιακός εκφοβισμός, mobbing), αναγνωρίζεται ως «κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία», ο οποίος εμφανίζεται με πολλές και διαφορετικές μορφές και αναμφισβήτητα εντάσσεται στους ψυχοκοινωνικής φύσεως εργασιακούς κινδύνους που επηρεάζουν τη σωματική και τη ψυχολογική ευημερία των εργαζομένων. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η παγκοσμιοποίηση με τις τεράστιες αλλαγές που επέφεραν στον εργασιακό κόσμο, συνέτειναν στην ένταση του φαινομένου αυτού, το οποίο, μόλις πρόσφατα άρχισε να αντιμετωπίζεται νομοθετικά.

Για να μπορέσουμε όμως συνάδελφοι να πετύχουμε όλα αυτά χρειάζεται σοβαρή χρηματοδότηση του ΚΕΥΑ .  Χρηματοδότηση που περιμέναμε από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας σύμφωνα με την υπόσχεση που έδωσε πριν ένα χρόνο περίπου  στο Γενικό συμβούλιο της ΠΟΑΣΥ εδώ στον  ίδιο χώρο ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας κ Σκυλακάκης και που ακόμη περιμένουμε να τηρηθεί.

Βέβαια αυτό δεν εμπόδισε το Δ.Σ του φορέα να βρει διάφορες επιστημονικές έρευνες που έχουν γίνει στην χώρα μας  από πανεπιστήμια χρησιμοποιώντας και την διεθνή βιβλιογραφία από έρευνες που έγιναν στο εξωτερικό,

Αυτές οι έρευνες αφορούν

 1.Υγιεινή και Ασφάλεια των Ένστολων Δικυκλιστών της Ελληνικής Αστυνομίας. της Μ. Παλάντζα  

Δ Η Μ Ο Κ Ρ Ι Τ Ε Ι Ο  Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ ΙΟ Θ Ρ Α Κ Η Σ
Τ ΜΗΜ Α  Ι ΑΤ Ρ ΙΚΗ Σ

 2. Η ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ του
Νιώπα Θωμά
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

 

3.Περιστασιακό – Χαρακτηριστικό άγχος αστυνομικών και στρατηγικές αντιμετώπισης στρεσογόνων καταστάσεων

του Ζαχαρία Δ. Αγρανιώτη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

4.Το Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης και οι Στρατηγικές
Αντιμετώπισης Στρεσογόνων Καταστάσεων στα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας. 

του Χρίστου Κατσουρίνη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

5.Το Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης και ο ρόλος του στην Λειτουργικότητα των Ελλήνων Αστυνομικών

ΠΟΥΡΝΑΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

6. Στρες, Εργασιακή Ικανοποίηση, Εξουθένωση και ποιότητα υπηρεσιών στα Σώματα Ασφαλείας 

Της ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΡΑΦΤΗ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Έρευνες και εργασίες που όλες αποδεικνύουν την επικινδυνότητα του επαγγέλματος μας με επιστημονικό τρόπο , περιέχουν προτάσεις περαιτέρω διερεύνησης όλων των παραπάνω καταστάσεων ενώ προτείνουν ποια μέτρα πρέπει να λαμβάνουν οι αστυνομικοί  , τι πρέπει να προσέχουν ,  κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους ,ποιος είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός που πρέπει να διαθέτουν ποιες είναι οι επιπτώσεις τους τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχική υγεία και αλλά πολλά  που πρέπει να μελετήσουμε διεξοδικά.

Πριν σας παρουσιάσω την περίληψη δυο εξ αυτών των ερευνών θα ήθελα να παρουσιάσω την πρόταση μας για την επικινδυνότητα του επαγγέλματος μας βάσει των κατευθύνσεων που έχει δώσει ο πρόεδρος  της ΠΟΑΣΥ .

Πρόταση νόμου 

Η εργασία του αστυνομικού προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ  χαρακτηρίζεται από την έναρξη ισχύος του παρόντος ως επικίνδυνη και ως εκ τούτου δεν μεταβάλλεται το ισχύον συνταξιοδοτικό καθεστώς. Σε όλο το ένστολο προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ καταβάλλεται μηνιαίο επίδομα επικίνδυνης εργασίας  ίση με το ποσό των … ευρώ  ενώ καταβάλλονται επ αυτού οι προβλεπόμενες για σύνταξη κρατήσεις.    

 

 

Ας δούμε όμως τι βλέπουμε από τις έρευνες

 ΠΡΟΙΜΙΟ:

Το επάγγελμα του αστυνομικού συγκαταλέγεται στα πιο στρεσογόνα επαγγέλματα, αφενός μεν διότι ο αστυνομικός κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του καλείται να ανταπεξέλθει σε πληθώρα ανομοιογενών προβλημάτων, όπου εγκυμονεί ο κίνδυνος νομικών συνεπειών ή τραυματισμού του, αφετέρου δε λόγω της εκτέλεσης υπηρεσίας σε εναλλασσόμενες βάρδιες καθ’ όλο το 24ωρο.

ΣΚΟΠΟΣ:

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να συλλέξει δεδομένα υγείας, απόδοσης και ψυχολογίας από το προσωπικό που υπηρετεί στην Διεύθυνση Αστυνομίας Ημαθίας, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας από 25 έως 55 ετών, πριν και μετά το πέρας της υπηρεσίας.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:

Πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις υποκειμενικής αίσθησης κόπωσης και αντίληψης της κατάστασης του σώματος, ταχύτητας αντίδρασης, τάσης για ανάληψη ρίσκου, γνωστικής λειτουργίας, βραχύχρονης μνήμης και ενυδάτωσης πριν και μετά το πέρας της υπηρεσίας, είτε με χρήση ερωτηματολογίων, είτε με διεξαγωγή τεστ σε Η/Υ, είτε συλλέγοντας βιολογικά δείγματα. Οι μετρήσεις διενεργήθηκαν τόσο κατά τη διάρκεια της πρωινής βάρδιας σε (α) εκτελούντες εποχούμενη περιπολία με περιπολικό αυτοκίνητο, (β) εκτελούντες εποχούμενη περιπολία με μοτοσικλέτα και (γ) εκτελούντες υπηρεσία σε γραφείο, όσο και κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας σε (α) εκτελούντες εποχούμενη περιπολία με περιπολικό αυτοκίνητο, σε (β) εκτελούντες υπηρεσία σκοπού και αξιωματικού υπηρεσίας

,.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Κατά τη διάρκεια της πρωινής υπηρεσίας, οι επιβαίνοντες σε δίκυκλο παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα (α) δυσφορίας ως προς τη θερμοκρασία σώματος και περιβάλλοντος, (β) αφυδάτωσης, και (γ) ταχύτητας αντίδρασης σε ηχητικά ερεθίσματα (p<0.05). Έπονται οι υπηρετούντες σε γραφείο και τέλος, ακολουθούν οι επιβαίνοντες σε περιπολικό. Οι επιβαίνοντες σε περιπολικό λαμβάνουν περισσότερο ρίσκο (με τίμημα τις περισσότερες αποτυχίες) και έχουν καλύτερη μνήμη, με τους δικυκλιστές να ακολουθούν και στο τέλος οι υπηρετούντες σε γραφείο. Οι αξιωματικοί υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της νυχτερινής υπηρεσίας έχουν καλύτερη μνήμη και επαγρύπνηση, με τους επιβαίνοντες σε περιπολικό να ακολουθούν και στο τέλος οι σκοποί. Οι επιβαίνοντες σε περιπολικό έχουν καλύτερη αντίδραση στα οπτικά ερεθίσματα και παίρνουν περισσότερο ρίσκο (με τίμημα τις περισσότερες αποτυχίες), με τους σκοπούς να ακολουθούν και στο τέλος να βρίσκονται οι αξιωματικοί υπηρεσίας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:

Κατά την πρωινή υπηρεσία οι επιβαίνοντες σε δίκυκλο επιδέχονται τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις, ενώ κατά τη διάρκεια της νυχτερινής υπηρεσίας οι επιβαίνοντες σε περιπολικό επιδέχονται τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις.

 

Επίσης σημαντικό είναι να δούμε σε μια άλλη έρευνα που έγινε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τις επιπτώσεις που έχει η υγεία των δικυκλιστών και των τροχονόμων  κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας  τους. 

 

Τα πιο συχνά προβλήματα υγείας ενός δικυκλιστή αστυνομικού
χωρίζονται σε 2 κεντρικές κατηγορίες οι οποίες είναι:
Ø στα προβλήματα υγείας που υπάρχουν λόγω της χρήσης μηχανής
Ø στα προβλήματα που υπάρχουν λόγω της φύσης του αστυνομικού επαγγέλματος .

Προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ένστολοι δικυκλιστές της Ελληνικής Αστυνομίας λόγω της χρήσης μηχανής

Φυσικοί παράγοντες εργασιακού περιβάλλοντος :

Οι φυσικοί παράγοντες του εργασιακού περιβάλλοντος των ένστολων δικυκλιστών της Ελληνικής Αστυνομίας και οι οποίοι μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στην υγεία και στην ασφάλεια τους καθώς επίσης και ατύχημα κατά τη διάρκεια της εργασίας τους , είναι οι εξής :

► Θόρυβος
Τα κύρια χαρακτηριστικά του θορύβου είναι η συχνότητα και η ένταση.
Οι επιπτώσεις του θορύβου στην υγεία σχετίζονται με τις συχνότητες από τις οποίες συνίσταται, την ένταση, την διάρκεια και την επαναληπτικότητα του θορύβου. Οι δικυκλιστές της ΕΛ.ΑΣ που είναι εκτεθειμένοι σε διάφορους θορύβους, όπως θόρυβος από την κυκλοφοριακή κίνηση, κορναρίσματα, σειρήνες , κλίσεις από το τηλεφωνικό κέντρο με τους ασυρμάτους παρουσιάζουν υπέρταση, ταχυκαρδία ,διαταραχές στην πέψη, δυσκολία στη συγκέντρωση, πονοκεφάλους ,διαταραχές ύπνου, σωματική κόπωση, εκνευρισμό, υπέρταση, άγχος καθώς και διαταραχές στη συμπεριφορά.(Δρίβας Σ, 2008)  Ο θόρυβος δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημα προκαλώντας επιβράδυνση του χρόνου αντίδρασης και αύξηση των λαθών με αποτέλεσμα να σχετίζεται επίσης και με εργατικά και με τροχαία ατυχήματα.

 

► Ατμοσφαιρική ρύπανση

 

 

 

Η υγεία του δικυκλιστή απειλείται καθώς η εργασία του είναι στο δρόμο με τις μηχανές εκτεθειμένος σε όλους αυτούς τους επικίνδυνους ρύπους που εισπνέει καθημερινά από τα καυσαέρια των οχημάτων. Οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία του είναι
· Αύξηση των κρουσμάτων των αναπνευστικών και καρδιαγγειακών παθήσεων και επιδείνωση των ήδη πασχόντων απ’ αυτές.
· Μείωση της αναπνευστικής ικανότητας των πνευμόνων.
· Βλάβες στις αναπνευστικές διόδους και τους πνεύμονες.
· Επιβάρυνση της λειτουργίας του καρδιαγγειακού συστήματος, λόγω του εξαναγκασμού της καρδιάς και των πνευμόνων να λειτουργούν εντατικότερα.
· Ερεθισμοί των οφθαλμών και του δέρματος.
· Πονοκέφαλοι, ίλιγγοι, ζαλάδες.
· Νευρολογικές διαταραχές, δυσφορία.
· Συνεισφορά στην ανάπτυξη ασθενειών όπως το άσθμα, η βρογχίτις, το εμφύσημα και διάφορες μορφές καρκίνου.( Ψωμάς και συν., 1998).

Για το λόγο αυτό με σύμφωνα με το Π.Δ. Υπ’ αριθμ.45 «Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας» που εκδόθηκε στην Εφημερίδα Κυβερνήσεως στις 30/4/2008, αναφέρει για το προσωπικό που διατίθεται για τη ρύθμιση κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων πέρα από όλο τον εξοπλισμό που θα πρέπει να φέρουν, απαιτείται να φορούν ειδική μάσκα προστασίας για την προστασία της υγείας τους από την εισπνοή καυσαερίων .

 ► Μικροκλίμα

Που μπορεί να δημιουργήσει  Θερμική συγκοπή (θερμική Λιποθυμία) , Διαταραχές του υδροηλεκτρολυτικού ισοζυγίου, Διαταραχές του δέρματος και των ιδρωτοποιών αδένων

► Κραδασμοί –δονήσεις

Σύμφωνα με Health and Safety Executive η συνεχής έκθεση σε δονήσεις που μεταδίδονται στο χέρι και το βραχίονα αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιας διαταραχής που είναι γνωστή ως HAVS, Hand-Arm Vibration Syndrome, Σύνδρομο Δόνησης Χεριού-Βραχίονα. Τα πρώτα συμπτώματα μπορεί να παρουσιασθούν σε λίγους μήνες ή σε μερικά χρόνια , ανάλογα με
το άτομο και το μέγεθος της δόνησης στην οποία υποβάλλεται το χέρι. Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να είναι ενοχλήσεις στα δάχτυλα ,τα χέρια ή τις αρθρώσεις :μούδιασμα , κνησμός , λειτουργικά προβλήματα . Επίσης , η εξασθένηση της αίσθησης της αφής και της αντίληψης του ζεστού-κρύου, απώλεια ισχυρής χειρολαβής και επιδεξιότητας του χεριού , πόνοι του χεριού και του βραχίονα. Το Σύνδρομο Χεριού-Βραχίονα μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη των αιμοφόρων αγγείων των δακτύλων και των χεριών (φαινόμενο
του Λευκού Δακτύλου λόγω ισχαιμίας )του περιφερικού νευρικού
συστήματος, των τενόντων, των μυών , των οστών και των αρθρώσεων των χεριών και των βραχιόνων.

► Καιρικές Συνθήκες

........

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Σκοπός της παρούσας μελέτης η διερεύνηση και η μελέτη των
προβλημάτων που απορρέουν άμεσα ή έμμεσα από το είδος , τον τρόπο και το χρόνο εργασίας των ένστολων δικυκλιστών της Ελληνικής Αστυνομίας καθώς και η καταγραφή της γνώσης και συμπεριφοράς , όσον αφορά την ασφάλεια και την υγεία τους.
ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ
Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τη μελέτη είναι 200 δικυκλιστές της Ελληνικής Αστυνομίας(Ζήτα, Δίας και Τροχαία) στην Αθήνα ,εκ των οποίων 7 γυναίκες και οι 193 άνδρες .Πιο συγκεκριμένα είναι 100 άτομα από την ομάδα Δίας , 85 από την ομάδα Ζήτα και 15 από την Τροχαία .Η ηλικία των εργαζομένων κυμαίνεται από 18 έως 45 έτη.
Για τη συλλογή του ερευνητικού υλικού χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο ειδικά κατασκευασμένο για τις ανάγκες της μελέτης . Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο και περιλαμβάνει δημογραφικά στοιχεία , πληροφορίες για τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος .
Τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν από τους δικυκλιστές κατόπιν άδειας από Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας .

 

Για να μπορέσουμε όμως συνάδελφοι, να μελετήσουμε αυτές τις έρευνες, να πραγματοποιήσουμε νέες έρευνες  χρειαζόμαστε αρχικά να προσλάβουμε έναν επιστημονικό συνεργάτη που να έχει την ανάλογη εμπειρία στα θέματα υγιεινής και ασφάλειας και στην εκτίμηση του επαγγελματικού κινδύνου . Χρειαζόμαστε άμεσα  χρηματοδότηση είτε από την πολιτεία η ακόμη και από την ίδια την ΠΟΑΣΥ για να μπορέσει το ΚΕΥΑ να παρουσιάσει  προτάσεις  για την βελτίωση της  καθημερινότητας των συναδέλφων .

 Τελειώνοντας  συνάδελφοι  θέλω να ευχαριστήσω τον πρόεδρο της ΠΟΑΣΥ που μου με εμπιστεύτηκε , μου ανέθεσε αυτή την δύσκολη αποστολή  δίνοντας μου όμως την δυνατότητα να επιλέξω τους συνεργάτες μου στο Δ.Σ του ΚΕΥΑ που δίχως την βοήθεια  τους δεν είχαμε πετύχει το παραμικρό. Για αυτό τον λόγο οφείλω  να ευχαριστήσω δημόσια   τον Γιάννη Φαναριώτη, την Σοφία Βαγγενά, τον Γεώργιο  Ψαλλίδα και την  Ελένη Σκυλά  που διέθεσαν προσωπικό χρόνο αλλά ακόμη και χρήματα από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, τονίζοντας ότι κανένας μας δεν πήρε ούτε μισό ευρώ από τα έξοδα που κάναμε.  

 Δείτε ολόκληρες τις έρευνες που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο

1. Υγιεινή και Ασφάλεια των Ένστολων  Δικυκλιστών  της Ελληνικής Αστυνομίας

της Μ. Παλάντζα

 

Η ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ του Νιώπα Θωμά

Πηγή: pasapolice.blogspot.com

 

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis