Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
08:29 | 09/05/2018

Η νέα θητεία της Διοίκησης της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Δωδεκανήσου, προβλέπεται η πιο απαιτητική δεδομένων των μεγάλων, άλυτων προβλημάτων που υπάρχουν. Ένα από τα σοβαρά ζητήματα είναι η εκτέλεση των μεταγωγών που απαιτούν ανθρώπινο δυναμικό και πόρους που δεν υπάρχουν.

Η πάγια προκαταβολή που αντιστοιχεί στις αστυνομικές υπηρεσίες της περιοχής μας έχει ήδη εξαντληθεί λόγω της μεγάλης συχνότητας μεταγωγών (κυρίως μεταναστών) και λόγω των αυξημένων μεταφορικών κόστων. Επιπλέον, δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό.

Για όλα αυτά τα προβλήματα ο επανεκλεγείς πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων κ. Μανώλης Ανδρουλάκης αναφέρει: «Ήδη τα αποθεματικά έχουν εξαντληθεί λόγω των συνεχών μεταγωγών. Πλέον το ταμείο είναι άδειο. Υπό τις παρούσες συνθήκες είναι σχεδόν αδύνατο να πραγματοποιηθεί μία μεταγωγή ή όποια άλλη μετακίνηση αστυνομικού για υπηρεσιακούς λόγους, όπως π.χ. στη Σύμη με αφορμή την τοπική επέτειο και τα εγκαίνια του νέου λιμένος από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Με εμβαλωματικές λύσεις προσπαθούμε να κάνουμε τη δουλειά μας.

Εξαντλήθηκε η πάγια προκαταβολή που είχε λάβει η Αστυνομική μας Διεύθυνση λόγω των μεταγωγών και λόγω της κράτησης των μεταναστών για μεγάλα διαστήματα στα κρατητήρια των αστυνομικών υπηρεσιών. Οι υπηρεσιακές μετακινήσεις στα νησιά έχουν μεγαλύτερο κόστος απ’ ό,τι στη στεριά, χρειαζόμαστε περισσότερα κονδύλια, αυτό όμως δεν λαμβάνεται υπόψη. Το μεταναστευτικό δεν σταμάτησε ποτέ. Μπορώ να πω ότι σε σύγκριση με το 2015 που το φαινόμενο είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις, ο φόρτος εργασίας είναι πλέον πολύ μεγαλύτερος, λόγω των νέων διαδικασιών που ακολουθούνται. Επιβαρυνόμαστε με έξοδα μετακίνησης-μεταγωγών και φιλοξενίας. Ροές υπάρχουν συνεχώς, δεν έχουν σταματήσει…».

Ελλείψεις προσωπικού

Παράταση για έναν ακόμη χρόνο δόθηκε σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών στην εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος χορήγησης θεωρήσεων εισόδου (τουριστική visa) σε τουρίστες προερχόμενους από την Τουρκία, στα συνοριακά σημεία εισόδου των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου …

Για ένα ακόμη καλοκαίρι, οι αστυνομικές υπηρεσίες της περιοχής μας έχουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της υποστελέχωσης. Την ίδια στιγμή οι ανάγκες σε λιμάνια και αεροδρόμια λόγω της αναμενόμενης αύξησης τουριστικών ροών, προβλέπεται να αυξηθούν κατακόρυφα.
«Ξεκίνησε η σεζόν και εφαρμόζεται ξανά το πρόγραμμα θεώρησης βίζας στα λιμάνια, πράγμα που απαιτεί προσωπικό. Θυμάστε προφανώς τις καταγγελίες που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια στη Σύμη για καθυστερήσεις ελέγχου των ταξιδιωτικών εγγράφων, που οφειλόταν αποκλειστικά στην μεγάλη έλλειψη προσωπικού…

Επίσης λόγω των αναμενόμενων αυξημένων τουριστικών αφίξεων στο αεροδρόμιο, θα αυξηθούν οι ανάγκες για διαβατηριακό έλεγχο. Δεν μπορούμε να παρακάμψουμε τις διαδικασίες, που προβλέπονται από τη συνθήκη Σένγκεν. Αν το κάνουμε κινδυνεύουμε με σοβαρές κυρώσεις. Μοιραία θα υπάρχουν καθυστερήσεις, όταν δεν υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό. Στο μεταξύ, τα λιμάνια δεν έχουν ενισχυθεί και δεν γνωρίζουμε εάν και πόσα άτομα θα σταλούν για ενίσχυση. Από τη μία συνεχίζουν ξανά ένα πρόγραμμα το οποίο ήταν ομολογουμένως επιτυχημένο και συνέβαλε στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης, από την άλλη όμως δεν φροντίζουν να διεξάγονται απρόσκοπτα οι απαιτούμενοι έλεγχοι των ταξιδιωτικών εγγράφων και δεν μας ενημερώνουν καν για τις προθέσεις τους.

Οι δόκιμοι από πέρυσι, σύμφωνα με την ισχύουσα διαταγή, δεν εργάζονται σαββατοκύριακα και δεν εκτελούν νυχτερινή εργασία. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να καλύψουν βασικές ανάγκες στο αεροδρόμιο, όπου τοποθετούνται συνήθως. Η επιβατική κίνηση είναι αυξημένη κυρίως τα σαββατοκύριακα και τις νυχτερινές ώρες. Ζητήσαμε από το αρχηγείο να είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε διευθυντή να αξιοποιεί τους δόκιμους όπου υπάρχουν ανάγκες. Δεν είχαμε όμως καμία απάντηση.

Είναι μία μετέωρη κατάσταση. Γενικώς είναι μία δύσκολη σεζόν. Υλικοτεχνικά είμαστε σε οριακό επίπεδο. Οι περισσότερες υπηρεσίες και μέσα σε αυτές και οι κεντρικές όπως το ΑΤ Ρόδου, εξυπηρετούνται από ένα έως δύο οχήματα. Οι μηχανές της ομάδας ΔΙΑΣ έχουν όλες πάνω από 350-400.000 χιλιόμετρα. Δεν έχουμε καμία ενημέρωση για την αντικατάστασή τους και όλα τα σέρβις και η συντήρηση των οχημάτων γίνεται με πρωτοβουλία του κάθε αστυνομικού για να είναι ασφαλής. Διαφορετικά, όλα τα οχήματα θα είχαν διαλυθεί», είπε ο κ. Ανδρουλάκης και συμπλήρωσε ότι βασική προτεραιότητα της νέας διοίκησης είναι: «Η εξασφάλιση των εργασιακών συνθηκών των συναδέλφων που το τελευταίο διάστημα καταπατούνται συστηματικά Δεν μπορεί την ανεπάρκεια του κράτους, την μη αποτελεσματικότητα να την πληρώνει ο αστυνομικός είτε είναι σε ένα μικρό νησί είτε σε κεντρικές υπηρεσίες».

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis