Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
13:05 | 11/04/2016

Προτάσεις για τη βελτίωση του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ, καταθέτει σήμερα, τελευταία ημέρα της διαβούλευσης ο Σύνδεσμος Εν Ενεργεία Στελεχών Αεροπορίας. Σύμφωνα με επισοτλή που δημοσιοποίησε, τα κύρια σημεία των προτάσεων είναι τα εξής: 

  • Σχολές Υπαξιωματικών με 3 ετη φοιτηση - ποια η αναβαθμιση αν δεν γινουν ισότιμες των ΑΤΕΙ;
  • Όχι μόνο βαθμολογική προαγωγή στους Στρκους Γραμματείς και Στρκους Ιερείς - αλλά και στους απόφοιτους ΑΣΣΥ, απ οπου προέρχονται και οι στρκοι γραμματεις
  • Αμετάθετο στα 25 χρόνια υπηρεσίας
  • Δικαίωση των σειρών 40-41 ΣΤΥΑ
  • Οικειοθελής παραμονή μετά τα 35 έτη υπηρεσίας
  • Βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ
  • Αδεια ανατροφής τέκνου στα 6 χρόνια όπως συμβαίνει και με τους αστυνομικούς
  • Χρηματοδότηση ΒΟΕΑ για κάθε χρόνο που το παιδί του στρκου σπουδάζει
  • Υπενθυμιση για Επεκταση ευεργετημάτων σε συναδέλφους που έχουν ΑμεΑ


Διαβάστε όλη την επιστολή κάνοντας κλικ ΕΔΩ



ΠΡΟΣ : Υπουργό Εθνικής Άμυνας Αρ.Πρωτ. 62 
Πρόεδρο ΑΝ.ΕΛ. κ. Παναγιώτη Καμμένο Αθήνα, 11 Απριλίου 2016 
ΚΟΙΝ : Αναπλ. Υπουργό Εθν. Άμυνας
Επιτελικό Γραφείο Αρχηγού ΓΕΑ
Νομικό Σύμβουλο κ. ΥΕΘΑ
Βουλευτές Διαρκούς Επιτροπής Άμυνας
Στρατιωτικοί Συντάκτες



ΘΕΜΑ : Προτάσεις ΣΕΕΝΣΑ επί του Σχεδίου Νόμου «Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας».

Κύριε Υπουργέ


Στις 28 Μαρτίου ετέθη σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» καλώντας κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετέχει καταθέτοντας προτάσεις, προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου. Σήμερα, Δευτέρα 11 Απριλίου ως η τελευταία ημέρα της ηλεκτρονικής διαβούλευσης επί του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου, σας παραθέτουμε τις προτάσεις μας: 


1. Σε πρόσφατη επιστολή μας, σας γνωστοποιήσαμε την θέση του Συνδέσμου μας για τα άρθρα 1-2-3 με θέμα τη σχολή ΣΥΑ ότι η τριετής φοίτηση δεν συνιστά σε καμία περίπτωση αναβάθμιση των Σχολών, όπως είχε δεσμευτεί κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων μεταθέσεων οπλιτών, μέριμνας προσωπικού και άλλες διατάξεις.» ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Βίτσας, απαντώντας σε ερώτηση του ΣΕΕΝΣΑ. Αναβάθμιση των σχολών όπως έχουμε προαναφέρει και αποτελεί πάγιο αίτημά μας, είναι μόνο η Ανωτατοποίηση των σχολών αυτών και η εξίσωση τους με τα Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας (Α/ΤΕΙ). Επιπροσθέτως καταθέτουμε τον προβληματισμό μας όσον αφορά τον βαθμό αποφοίτησης των νέων σπουδαστών δεδομένου ότι παραμένει αυτός του Σμηνία. Με ένα μόλις έτος διαφορά στα έτη φοίτησης από τα ΑΣΕΙ ( 4 έτη φοίτησης ) κρίνεται ως λογικό και δίκαιο, ο βαθμός αποφοίτησης να αναβαθμιστεί τουλάχιστον σε αυτόν του Επισμηνία.

2. Επί των άρθρων 9 έως 16 που αφορούν την Σύσταση Υπηρεσίας Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, πιστεύουμε ότι τα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ. πρέπει να εξαιρεθούν καθόσον η περιουσία τους είναι ανεξάρτητη αυτής του Δημοσίου που υπάγεται στο Υπουργείο και εξάλλου αποτελούν αυτοδιοίκητα με δική τους περιουσία και προϋπολογισμό Νομικά Πρόσωπα που εποπτεύονται από τον κ.ΥΕΘΑ. Επίσης θέλουμε να τονίσουμε για ακόμη μια φορά την αγωνία μας για την δημιουργία στεγαστικής πολιτικής του Υπουργείου ώστε οι ετήσιες μεταθέσεις να μην οδηγούν το προσωπικό των Ε.Δ. σε οικογενειακή οικονομική αιμορραγία αλλά να υπάρχει τουλάχιστόν στέγη σε κάθε φρουρά για το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτή. Κατά συνέπεια αναμένουμε με ανάλογη τροποποίηση των άρθρων 9-16 να συμπεριληφθεί ως αντικείμενο της υπό σύσταση Υπηρεσίας η δημιουργία ισόποσης αξίας στεγαστικών ευκολιών στα στελέχη των Ε.Δ. από το οικονομικό αποτέλεσμα που θα προκύψει από την αξιοποίηση της Ακίνητης Περιουσίας των Ε.Δ.

3. Στο άρθρο 18 παράγραφος 2, εκ μέρους όλων των μελών και φίλων του ΣΕΕΝΣΑ, επιτρέψτε μας όπως δεχτείτε τις θερμές ευχαριστίες όλων των εν ενεργεία στελεχών που μέχρι σήμερα είχαν εξειδίκευση ως προσωπικό Πληροφορικής. Για το Σύνδεσμο μας, η συγκεκριμένη τροποποίηση - η σύσταση του Σώματος Έρευνας και Πληροφορικής της Π.Α (όπως εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί από την επίσημη σελίδα του Συνδέσμου μας- www.seensa.gr ) ήταν το πρώτο ''χρονολογικά'' αίτημα μας. Ένα αίτημα, όπως και αρκετά άλλα που σας έχουμε γνωστοποιήσει, που σκοπό έχουν τον εκσυγχρονισμό, την ηθική δικαίωση και το αίσθημα ισονομίας όλων των εν ενεργεία στελεχών.

4. Στο άρθρο 18 παράγραφος 9 + 10, που αναφέρεται στις υποπεριπτώσεις προαγωγών σε Ταξίαρχο ή Συνταγματάρχη για τους Αξιωματικούς Στρατιωτικούς Δικαστικούς Γραμματείς και για τους Στρατιωτικούς Ιερείς εφόσον είναι πτυχιούχοι ΑΣΕΙ ή ΑΕΙ ή όχι αντίστοιχα, θα πρέπει για λόγους ισονομίας και μόνο να συμπεριληφθεί το σύνολο των αποφοίτων ΑΣΣΥ που πληρούν τα ίδια ακριβώς κριτήρια, αν και πάγια θέση του Συνδέσμου μας είναι να περιορίζονται θέσεις Ανωτάτων σε ειδικότητες που επιχειρησιακά δεν συντρέχει λόγος.

5. Στο άρθρο 18 παράγραφος 18 καταργείται η αρχαιότητα στον ίδιο βαθμό των Αξκων αποφοίτων ΑΣΣΥ έναντι των Αξκων εξ εθελοντών (αρχαιότητα πλέον συμφ. με την ημερομηνία κτήσης του βαθμού) ενώ την ίδια στιγμή διατηρείται η αρχαιότητα στον ίδιο βαθμό των αξκών από ΑΣΕΙ έναντι των αξκών από ΑΣΣΥ και εθελοντών (ΑΣΕΙ αρχαιότεροι από ΑΣΣΥ-εθελοντές) δημιουργώντας ξεκάθαρα την εντύπωση ότι το Υπουργείο αντιμετωπίζει το θέμα της αρχαιότητας των αξκών με δύο μέτρα και δυο σταθμά και σε κάθε περίπτωση εις βάρος των αποφοίτων ΑΣΣΥ παρά την υποτιθεμένη προωθούμενη αναβάθμιση των ΑΣΣΥ. Η κατάσταση πρέπει να παραμείνει ως έχει για λογούς ορθότητας, ίσης μεταχείρισης (ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ) αλλά και μη διατάραξης της ιεραρχίας δεδομένου ότι θα παρατηρηθεί αλλαγή αρχαιότητας μεταξύ αποφοίτων ΑΣΣΥ και εθελοντών του ιδίου έτους προαγωγής ακόμη και μετά από 28 έτη υπηρεσίας. Κατόπιν των ανωτέρω πρέπει να γίνει απαλοιφή της προτεινομένης διάταξης ή κατ΄ ελάχιστο να τροποποιηθεί ως εξής: «Οι Αξιωματικοί της περίπτωσης (5) της παραγράφου β´ του άρθρου 2 του παρόντος νόμου είναι νεότεροι των λοιπών ομοιοβάθμων τους που προέρχονται: α) από ΑΣΣΕΙ β) από ΑΣΣΥ του ιδίου ημερολογιακού έτους κτήσεως του βαθμού » 

6. Στο άρθρο 19 που γίνεται αναφορά σε ιπταμένους Ανθσγους που κρίνονται ακατάλληλοι για πτήσεις, λόγω υγείας ή πτητικής ανεπαρκείας. Πρόταση του Συνδέσμου μας είναι να παραμένουν στις τάξεις της Π.Α. και να αποκτούν ειδικότητες ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες που θα κρίνει το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο δίνοντας τους ακόμα και το δικαίωμα να μεταταχθούν σε άλλη ειδικότητα που απαιτεί πτυχίο Ανώτατης Σχολής υπό την προϋπόθεση να έχουν αποκτήσει το αντίστοιχο πτυχίο. 

7. Στο άρθρο 25 περί μεταθέσεων του μόνιμου στρατιωτικού προσωπικού, υπενθυμίζουμε την πάγια θέση - αίτημα του Συνδέσμου μας, περί της θέσπισης του αμετάθετου μετά τη συμπλήρωση 25ετίας εντός νομού επιθυμίας. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η υπηρεσιακή, οικογενειακή και προσωπική γαλήνη του κάθε στελέχους, χωρίς να επιβαρύνεται στο ελάχιστο ο κρατικός προϋπολογισμός. Συνεπεία επίσης αυτού θα αποτρέπεται τόσο η οικονομική όσο και ψυχολογική επιβάρυνση των νοικοκυριών των στρατιωτικών, όταν τα παιδιά του κάθε εν ενεργεία συναδέλφου ενδεχομένως θα βρίσκονται σε τέτοια ηλικία ώστε να υποβάλλονται στη διαδικασία φροντιστηρίων, εξετάσεων και σπουδών. Σημειώνεται ότι στα 25 έτη υπηρεσίας το κάθε στέλεχος βρίσκεται στην ηλικία των 44 έως 50+ ετών. Έχοντας προσφέρει αξιολογότατες υπηρεσίες επί μακρά περίοδο στην κατεξοχήν παραγωγική μικρότερη ηλικία, θεωρούμε ότι είναι ανθρώπινο να του επιτραπεί πια να συνεχίσει την καριέρα του απαλλαγμένο από το μεγάλο άγχος της μετάθεσης που μπορεί να τορπιλίσει τη συνοχή ακόμη και της ίδιας της οικογένειάς του.

8. Με το παρόν πολυνομοσχέδιο, δίνεται η ευκαιρία σε όλους τους φορείς να επικαιροποιήσουν αιτήματα που θεωρούν δίκαια. Έτσι και εμείς ως Σύνδεσμος που καθημερινά είμαστε κοινωνοί ανησυχιών και προβληματισμών συναδέλφων - στρατιωτικών, επιτρέψτε μας όπως σας υπενθυμίσουμε θέματα που χρήζουν ευμενούς αντιμετώπισης και λύσης ακόμα και στα πλαίσια αυτού του σχεδίου νόμου:

α) Τα στελέχη των σειρών 40-41 ΣΤΥΑ αναμένουν έξι ολόκληρα χρόνια δικαίωση στο πρόβλημα διοικητικής εξέλιξης που έχουν. Είναι οι μόνοι που ενώ σύμφωνα με το ν3865/10 τελειώνουν πλήρως ασφαλιστικά και οικονομικά την σταδιοδρομία τους στα 35 χρόνια υπηρεσίας, έχουν ενταχθεί, όσον αφορά τις προαγωγές τους, στο ν3883/10 με τον προβλεπόμενο καταληκτικό βαθμό (Ασμχος κατά το ν3883) εκτός συντάξιμης υπηρεσίας στα 36 έτη για την 40η ΣΤΥΑ και 37 έτη για την 41η. Το αποτέλεσμα είναι να είναι οι μόνοι Αξιωματικοί για τους οποίους δεν συμπίπτει η διοικητική τους εξέλιξη με την συντάξιμη υπηρεσία τους σε αντίθεση με όλους τους άλλους Αξιωματικούς της ίδιας προέλευσης που υπάρχουν τώρα ή θα υπάρξουν στο μέλλον. Σημειώνεται ότι αντίστοιχη κατάσταση δεν υφίσταται πουθενά αλλού στις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και ευρύτερα στο Ελληνικό Δημόσιο.
Δεδομένου του προβλεπόμενου καταληκτικού βαθμού του Σμχου, από το ν2439/96 που ήταν και ο νόμος με τον οποίο προήχθησαν σε αξκούς, η 40η χάνει δυο βαθμούς και η 41η τρεις. Ουδείς από την στρατιωτική και πολιτική ηγεσία, παρότι το πρόβλημα προβλήθηκε και διαπιστώθηκε πολλάκις κατά την πάροδο των ετών, δεν προέβη σε διορθωτική ενέργεια όσον αφορά την αστοχία του νομοθέτη στην παράγραφο 2 του άρθρου 91 του ν3883/10 σχετικά με την αναγραφόμενη ημερομηνία (πρέπει το 2012 να γίνει 2014). Για ηθικούς λόγους απαιτείται επιτέλους αποκατάσταση αυτής της στρεβλής κατάστασης. Σε περίπτωση που τεθεί θέμα κόστους για την αποκατάσταση, σας αναφέρουμε ότι δεν είναι δυνατόν δυο σειρές ΣΤΥΑ να γίνουν «ανθρωποθυσία» και να προσφέρουν άνισα στο βωμό του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας δίνοντας περισσότερα από τους παλαιότερους αλλά και τους νεότερους από αυτούς αποφοίτους της ιδίας σχολής. Κατόπιν όλων των ανωτέρω η μη αποκατάσταση της 40ης και 41ης ΣΤΥΑ αποτελεί ξεκάθαρη περίπτωση παράβασης της αρχής της ισότητας (άρθρο 4 παράγραφος 1 του Συντάγματος), του σεβασμού και της προστασίας της αξίας του ανθρώπου (άρθρο 2 παράγραφος 1 του Συντάγματος) αλλά και της Αρχής του κράτους Δικαίου στην οποία απέβλεψε το σύνταγμα με το σύνολο των καθιερωμένων από αυτό εγγυήσεων για τον πολίτη.

β) Η οικιοθελής παραμονή των εν ενεργεία συναδέλφων που επιθυμούν να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία, πέραν της 35ετίας ( 1+1+1+1+1) και μέχρι πέντε χρόνια, λόγω οικονομικών δυσχερειών δίχως να επηρεάζουν στο ελάχιστο, την ιεραρχία.

γ) Η βαθμολογική προαγωγή στους πρώτους βαθμούς κατώτερων Αξκών στους συναδέλφους Εθελοντές Μακράς Θητείας ( ΕΜΘ ) που συνεχίζουν στην ηλικία των 45 χρόνων και πάνω, να εκτελούν υπηρεσίες και να έχουν καθήκοντα όμοια με αυτά που είχαν στην ηλικία των 20 ετών. Σε συνδυασμό με τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν, μία θετική εξέλιξη στο θέμα, θα ενισχύσει το ηθικό πλήθους συναδέλφων ( περί των 18000 ) που τους αφορά. 

δ) Πρόταση του ΣΕΕΝΣΑ, προς χάριν της ίσης μεταχείρισης και προστασίας των δικαιωμάτων, είναι να εξεταστεί ευμενώς και για τους υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις το πλαίσιο θεσμοθέτησης που ισχύει στο Αστυνομικό Σώμα και προβλέπει ακριβώς : «η χορήγηση άδειας ανατροφής τέκνου θα λαμβάνεται άπαξ και συνεχόμενη και θα εξαντλείται μέχρι το τέκνο να συμπληρώσει το έκτο έτος της ηλικίας του», ενώ για τους στρατιωτικούς η άδεια ανατροφής τέκνου εξαντλείται αποκλειστικά μέχρι τη συμπλήρωση τριάντα (30) μηνών της ηλικίας του τέκνου σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. Φ.400/32/81922/Σ.276/6-8-2014 (ΦΕΚ Β΄ 2385/8-9-2014) απόφαση. 
ε) Η δυνατότητα χρηματοδότησης των σπουδών σε ΑΕΙ - ΤΕΙ - ΙΕΚ - ΚΕΣ των δικαιούχων ΒΟΕΑ μετά από αίτηση τους με τη μορφή άτοκων προκαταβολών για κάθε ακαδημαϊκό έτος σπουδών.
ζ) Εκκρεμεί η επέκταση των ευεργετημάτων και στους Συναδέλφους που με δικαστική απόφαση έχουν την επιμέλεια ατόμων ΑμεΑ, όμοια με αυτών των Συναδέλφων που έχουν ΑμεΑ συζύγους ή τέκνα, όπως είχε ειπωθεί στη συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια του Σχεδίου Νόμου <<Ρύθμιση θεμάτων μεταθέσεων οπλιτών, μέριμνας προσωπικού και άλλες διατάξεις>>.
Κύριε Υπουργέ ως Σύνδεσμος Εν Ενεργεία Στελεχών Αεροπορίας, τόσο το Δ.Σ., όσο και τα μέλη και οι φίλοι αυτού έχουμε βαθειά την πίστη ότι τα αιτήματα μας είναι δίκαια και ανθρώπινα. Έχουμε τη δύναμη να συγχαίρουμε δημόσια την όποια πρωτοβουλία είναι προς όφελος του συναδέλφου στρατιωτικού. Έχουμε εξίσου την κρίση να σχολιάζουμε και να αναδεικνύουμε τυχόν αδυναμίες, οι οποίες δυσχεραίνουν το κοινό καλό. Ευχόμενοι το πολυνομοσχέδιο αυτό να έχει και προσθήκες ανάλογες των δίκαιων αιτημάτων μας, αναμένουμε με ανυπομονησία τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας, όσο και τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, όπου θα διαπιστώσουμε τη διάθεση όλων των κοινοβουλευτικών πλευρών για διόρθωση – αποκατάσταση χρόνιων αγκυλώσεων και προβλημάτων που ως Σύνδεσμος, μέσω της επιστολής μας αυτής, εντοπίσαμε και προβάλλουμε.



Με εκτίμηση

Για το Διοικητικό Συμβούλιο


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ


Ηλίας Κολλύρης Ανθσγός (ΤΣΕ) 6983513027

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜ. 


Δημήτρης Ρώτας Σγος (ΥΔΚ) 6983508423

http://www.onalert.gr/

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis