Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
08:30 | 04/02/2015

 

Μια μονάδα “φάντασμα” είναι η 343 ΜΑΗ απ΄ όπου προερχόταν τον διθέσιο F-16 που συνετρίβη στην Ισπανία σκορπώντας τον θάνατο. Ο χαμός των δύο πιλότων έχει πληγώσει όλους τους συναδέλφους τους,ιπτάμενους και τεχνικούς που είχαν καθημερινή επαφή μαζί τους. Όμως δεν είναι μόνο αυτό που έχει “σκοτεινιάσει” τα πάντα στον Βόλο. Οι τεχνικοί που συμμετείχαν στην αποστολή της Ισπανίας,βρέθηκαν αντιμέτωποι με εικόνες που είναι εξαιρετικά δύσκολο να τις “βάλουν στην άκρη” .Και είναι απολύτως φυσιολογικό η ψυχολογία τους να είναι αρνητική.

Οι τεχνικοί -μηχανικοί που συνόδευαν το F -16 στην νατοϊκή αποστολή στην Ισπανία, είδαν μπροστά στα μάτια τους το αεροσκάφος να πέφτει και τους συναδέλφους τους να χάνονται. Λειτούργησαν εξαιρετικά επαγγελματικά και όλοι , έτρεξαν αμέσως ο καθένας για να εκτελέσει τα προβλεπόμενα σε τέτοιες περιπτώσεις, στο σημείο που έπεσε το αεροσκάφος. Μόνο που αυτό το δυστύχημα είχε τόσο θάνατο και τόσο σκληρές εικόνες που είναι αδύνατον να “ξεπεραστούν” έτσι απλά. 

Το κλίμα είναι εξαιρετικά βαρύ στην μονάδα . Και είναι αναγκαία η στήριξη του προσωπικού για να ξεπεραστεί το σοκ που υπέστησαν οι άνθρωποί της.

Τα μηνύματα έφθασαν στην πολιτική ηγεσία και αναμένεται τις επόμενες ώρες επίσκεψη χωρίς κάμερες και δημοσιότητα. Τον ρόλο του συμπαραστάτη θα αναλάβει ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ και πρώην πιλότος μαχητικού αεροσκάφους Mirage 2000 Γιάννης Ταφύλλης. Γνωρίζει την ψυχολογία των αεροπόρων και την γλώσσα τους.

Είναι βέβαιο ότι η “ψυχή” της 343 ,οι άνθρωποί της δεν θα ξεχάσουν ποτέ την τραγωδία. Εξίσου σίγουρο όμως είναι ότι σύντομα θα σταθούν γερά στα πόδια τους και πάλι. Γιατί είναι άνθρωποι και έχουν κάθε δικαίωμα να λυγίζουν ,αλλά είναι και αεροπόροι .Κι αυτό είναι ειδική κατηγορία ανθρώπων.

Το προφίλ της 343

Η 343 Μ είναι ανεξάρτητη επιχειρησιακή Μονάδα η οποία αποτελείται από 2 Σμήνη Μάχης με αεροσκάφη F-16 Blk 52+
Υπάγεται διοικητικά και επιχειρησιακά στην 115 ΠΜ και έχει έδρα το αεροδρόμιο της Σούδας


Η 343 ΜΑΗ ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 1955 στην αεροπορική βάσης της Ελευσίνας με αφη F-86E Sabre σε ρόλο αναχαίτισης ημέρας.
Τον Νοέμβριο του 1956 η Μοίρα μεταστάθμευσε στην αεροπορική βάση της Τανάγρας όπου και παρέμεινε μέχρι τον Μάιο του 1958. Στην συνέχεια μεταστάθμευσε στην Αεροπορική Βάση της Ν. Αγχιάλου.

Το 1961 τα αφη F-86E αντικαταστάθηκαν με τα αφη F-86D και ο ρόλος της Μοίρας άλλαξε σε 'Αναχαίτισης παντός καιρού'.
Το Μάρτιο του 1966 η Μοίρα εφοδιάστηκε με αφη F-5A/B Freedom Fighter και της ανατέθηκε σαν πρωτεύων ρόλος η 'Αναχαίτιση Ημέρας' και σαν δευτερεύων η 'Δίωξη Βομβαρδισμού'

Τον Ιούλιο του 1974 η Μοίρα επέστρεψε στην Αεροπορική Βάση της Μακεδονίας όπου και παρέμεινε μέχρι τον Ιούνιο του 1985 οπότε μεταστάθμευσε στην Αεροπορική βάση της Ν. Αγχιάλου.

Τον Ιούλιο του 1987 επέστρεψε στην 113 ΠΜ, όπου και παρέμεινε εώς τον Μαρτιο του 2001 που ανεστάλει η λειτουργία της.
Στις 21 Ιουλίου του 2003 η μοίρα επαναλειτουργησε στην 115 ΠΜ στη Σούδα με αφη F-16 b52+ C/D.

 

onalert.gr

Policenet.gr © | 2025 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis