Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
16:35 | 13/12/2014

 

Προς το παρόν, ο λαός δεν θέλει να πληρώσει τέλη (κυκλοφορίας). Είναι ιδιαίτερα διστακτικός στο να ρυθμίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του στο δημόσιο ενώ με δυσκολία ανταποκρίνεται και στις τρέχουσες φορολογικές υποχρεώσεις. Το αποτέλεσμα; Το έλλειμμα σε σχέση με τους στόχους διευρύνεται στο σκέλος των εσόδων. Ήδη καταγράφεται υστέρηση 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ παρά το γεγονός ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει σπρώξει προς τα πίσω όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις.

Αναζητείται ένα θαύμα για τον τελευταίο μήνα του 2014

Για τον Δεκέμβριο αναζητείται ένα …θαύμα, καθώς μέσα στον τελευταίο μήνα του χρόνου πρέπει να εισπραχθούν… 9,4 δισεκατομμύρια ευρώ για να μην υπάρξει άνοιγμα στο σκέλος των εσόδων.

Από πού αναμένουν τα 9 δισ. ευρώ Το πώς κλείνει ο προϋπολογισμός του 2014 έχει μεγάλη σημασία για τον προϋπολογισμό του 2015 ο οποίος και βρίσκεται στο μικροσκόπιο της τρόικας. Όσο χειρότερα πάνε τα έσοδα του Δεκεμβρίου –αλλά και του Ιανουαρίου ο οποίος ουσιαστικά θα είναι προεκλογικός μήνας αν στην 29 Δεκεμβρίου δεν έχουμενέο Πρόεδρο Δημοκρατία- τόσο δυσκολότερη θα είναι η επίτευξη συμφωνίας με την τρόικα για το«δημοσιονομικό κενό» της επόμενης χρονιάς.

Από πού περιμένει το υπουργείο Οικονομικών να μαζέψει τα εννέα δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στον τελευταίο μήνα του χρόνου;

  1. Από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οποία έχουν προϋπολογιστεί έσοδα άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Προς το παρόν, οι εισπράξεις είναι εξαιρετικά περιορισμένες παρά το γεγονός ότι υπολείπονται 11 εργάσιμες ημέρες μέχρι το τέλος του χρόνου. Ούτε καν ο ένας στους πέντε δεν έχει καταβάλλει το αντίτιμο μέχρι στιγμής με αποτέλεσμα οι εισπράξεις να κινούνται κάτω από το 20% του στόχου. Προφανώς θα τρέχουν όλοι την τελευταία στιγμή χωρίς και πάλι να αποκλείεται το ενδεχόμενο παράτασης.
  2. Από την κατανάλωση και τους ειδικούς φόρους. Η μείωση της τιμής του πετρελαίου βοηθάει καθώς η τιμή λιανικής υποχωρεί χωρίς, ωστόσο να επηρεάζεται πολύ το ποσό που εισπράττει το δημόσιο από την πώληση κάθε λίτρου (σ.σ σε ένα λίτρο βενζίνης, ο φόρος υπερβαίνει πλέον και το 64%). Από την άλλη, η αβεβαιότητα και η κινδυνολογία ακόμη και για ενδεχόμενο Grexit μόνο καλό δεν κάνει στην κατανάλωση. Και λιγότερη κατανάλωση, σημαίνει λιγότερα έσοδα από ΦΠΑ.
  3. Από τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Εδώ και μερικές ημέρες όμως, οι οφειλέτες εμφανίζονται πολύ διστακτικοί στο να μπουν στη ρύθμιση ενόψει και των πολιτικών εξελίξεων. Οιαιτήσεις δεν έχουν φτάσει ακόμη στις 100.000 ενώ οι εισπράξεις είναι μόλις 34 εκατομμύρια ευρώ μέσα στις τρεις εβδομάδες που διαρκεί μέχρι τώρα η ρύθμιση. Τουλάχιστον, αυτά τα α χρήματα θα μπαίνουν κάθε μήνα στο ταμείο αν και δεν έχουν αφαιρεθεί ακόμη τα έσοδα που θα χαθούν από τη μεταφορά οφειλών από τις παλαιές ρυθμίσεις με τις λιγότερες δόσεις στις καινούργιες.

thetoc.gr

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis