Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
08:14 | 19/12/2015

Στις 7 Μαΐου 2015 ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμένος συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, τον Αρχηγό ΓΕΣ και παρουσία θρησκευτικών και πολιτικών αρχών εγκαινίασε στην έδρα της Σχολής Μηχανικού στο Λουτράκι τη Διακλαδική Διοίκηση Κατασκευής Έργων Ειδικού Σκοπού "Δεινοκράτης" (πρώην ΜΟΜΑ), αντικαθιστώντας το ήδη υφιστάμενο 747 Ειδικό Τάγμα Μηχανικού (από το έτος 2008), το οποίο απλά έλαβε τον επιχειρησιακό τίτλο ΔΙΔΕΡΓΩΝ.

 

2. Ο ΥΕΘΑ δήλωσε ότι η εν λόγω Διοίκηση θα ασχολείται με την κατασκευή δημοσίων έργων και ο εξοπλισμός αυτής θα προέλθει από ανακατανομή πλεονάζοντος υλικού από φορείς του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, προμήθεια από τον ΟΔΔΥ ή μέσω διακρατικών συμφωνιών. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ανάμεσα στις προϋποθέσεις που ετέθησαν για ανάληψη έργων από τη ΔΙΔΕΡΓΩΝ (ΜΟΜΑ) αποτελούν και τα παρακάτω:

 

α. Να καταστεί δημόσιος διαγωνισμός (κανονικός, 1ος επαναληπτικός, 2ος επαναληπτικός) άγονος.

 

β. Να αποφασίσει το ΚΥΣΕΑ, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για την αναγκαιότητα εκτέλεσης, το οποίο θεωρεί ότι δεν είναι σκόπιμο να αναλάβει άλλος φορέας.

 

γ. Για την έναρξη εργασιών από τη ΔΙΔΕΡΓΩΝ απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η ολοκλήρωση της μεταφοράς της απαραίτητης πίστωσης στον προϋπολογισμό της.

 

Μετά το τέλος των εγκαινίων δόθηκε εντολή από τον ΥΕΘΑ το πρώτο έργο που θα αναληφθεί από τη ΔΙΔΕΡΓΩΝ (ΜΟΜΑ) να είναι η κατασκευή δρομολογίου στη ν. Ικαρία. Στις 14 Μαΐου 2015 κλιμάκιο του Στρατού Ξηράς με επικεφαλής το Διευθυντή Μηχανικού του ΓΕΣ συνοδευόμενο από επιτελείς μετέβη για αναγνωρίσεις στη ν. ΙΚΑΡΙΑ. Στις 23 Ιουν 2015 ο ΥΕΘΑ ανακοίνωσε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ότι το πρώτο έργο που θα αναλάβει η ΜΟΜΑ είναι στην Ικαρία και συγκεκριμένα πρόκειται για την κατασκευή του δρομολογίου Καρκινάγρι - Άγιος Κήρυκος. Επεσήμανε δε ότι το έργο θα εγκαινιαστεί στις 17 Ιουλ 15 από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας.

 

Την 1 Ιουλ τα μηχανήματα και μέσα που ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου μεταφέρθηκαν με αρματαγωγό στην Ικαρία. Ο αριθμός των παραπάνω μηχανημάτων και μέσων ανέρχεται στα 20 περίπου και ο αριθμός των στελεχών που θα χειριστούν τα εν λόγω μηχανήματα ανέρχεται στα 20-25. Το μηνιαίο κόστος ανέρχεται στα 100.000 ευρώ περίπου και η χρονική διάρκεια του έργου ανέρχεται περίπου στο 1 έτος. 8. Στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν σε ιστοσελίδες αλλά και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο αρματαγωγό που μεταφέρθηκαν τα μηχανήματα φαίνεται ότι επέβαιναν τα στελέχη και έχουν αναλάβει το έργο, αλλά και ο Απόστρατος Ταξίαρχος Αεροπορίας Παναγιώτης Γεωργόπουλος συνεργάτης του Πάνου Καμένου και υποψήφιος στο νομό Μεσσηνίας με το κόμμα των ΑΝ.ΕΛ. 9. Με δεδομένο ότι :

 

α. Ο Στρατός Ξηράς μέσω των Μονάδων ΜΧ που βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια και κυρίως στις ακριτικές περιοχές της Θράκης και των νησιών του Αν. Αιγαίου ανέκαθεν συνεισέφερε προσωπικό και μέσα για την αποκατάσταση των επαρχιακών αγροτικών οδών, στο πλαίσιο της κοινωνικής προσφοράς.

 

β. Η οργάνωση της ΔΙΔΕΡΓΩΝ (ΜΟΜΑ) απαιτεί τροποποίηση νομοθετικού πλαισίου, πρόσληψη μεγάλου αριθμού προσωπικού τεχνικών ειδικοτήτων και εξασφάλιση μεγάλου ύψους πιστώσεων για αγορά μηχανημάτων. 10. Δημιουργούνταi τα παρακάτω ερωτήματα:

 

  1. Ποιος ήταν ο λόγος που επελέγη το νησί της Ικαρίας για την κατασκευή του 1ου έργου που ανατέθηκε στη ΔΙΔΕΡΓΩΝ (ΜΟΜΑ), με δεδομένο ότι ο ΥΕΘΑ διαθέτει και σπίτι στο νησί;
  2. Τηρήθηκαν οι προϋποθέσεις που προανα-φέρθηκαν στην παρ. 3 για την ανάληψη του έργου ;
  3. Τι θα εξυπηρετεί ο δρόμος που πρόκειται να κατασκευασθεί και ποια η αναντίρρητος ανάγκη προκειμένου να δικαιολογείται το σημαντικό κόστος που προκύπτει και γιατί έπρεπε να μεταφερθούν τα μηχανήματα με αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού, προκειμένου να έχουν αρχίσει οι εργασίες μέχρι 17 Ιουλ 15;
  4. Για ποιο λόγο είναι αναγκαία η παρουσία του απόστρατου αξιωματικού (αν πραγματικά επέβαινε) στο αρματαγωγό και ποιος είναι ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του αν ληφθεί υπόψη ότι ο ίδιος ο Δκτης του 747 ΕΤΜΧ συνόδευε τα μηχανήματα; Έχει δικαίωμα ο κάθε σύμβουλος του ΥΕΘΑ να επιβαίνει σε μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων και ποιος θα καλύψει τα έξοδα διαμονής και σίτισής του;
  5. Πριν από την εμπλοκή προσωπικού και μέσων από την Αθήνα και το Λουτράκι, εξετάσθηκε η δυνατότητα εκτέλεσης του έργου από προσωπικό και μέσα του οργανικού Τάγματος ΜΧ της οικίας ΑΔΤΕ, με σκοπό το σημαντικό περιορισμό του κόστους και την αποφυγή της καταπόνησης του προσωπικού;
  6. Με την έναρξη λειτουργίας της ΔΙΔΕΡΓΩΝ (ΜΟΜΑ) και τα εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν με επισημότητα και την ανάλογη επικοινωνιακή προβολή τι έχει υλοποιηθεί από τα θέματα οργάνωσης, στελέχωσης, πρόσληψης προσωπικού, εξοπλισμού και τροποποίησης νομοθετικού πλαισίου που απαιτούνται για τη λειτουργία της;

 

(φωτο αρχείου)

http://defencenews.gr/

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis