Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
16:14 | 03/03/2017

Τις τελευταίες μέρες, με αφορμή τον αυξανόμενο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων γίνετε μεγάλη συζήτηση για την ελλειπή αστυνόμευση των αυτοκινητόδρομων .

Η Ενωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Γρεβενών, προ δυο ετών περίπου, είχε τονίσει την έλλειψη και το κενό αυτό αστυνόμευσης στον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, την Εγνατία Οδό. Επισημάναμε την αδυναμία διαχείρισης, επίβλεψης και ελέγχου της αυξημένης κυκλοφορίας στην προαναφερθείσα οδό καθώς επίσης και την δυσκολία επίτευξης του κύριου στόχου της αποστολής μας, που δεν είναι άλλος από την ασφαλή μετακίνηση των συμπολιτών μας. Για αυτούς τους λόγους ζητήσαμε την ίδρυση Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων στο Νομό Γρεβενών. Τα οφέλη θα ήταν πολλαπλά, ενώ θα δινόταν και ένα τέλος σε σωρεία επικίνδυνων τροχονομικών παραβάσεων με την προληπτική αστυνόμευση άλλα και με την καταστολή μέσω της επιβολής προστίμων. Η απαιτήσεις της αστυνόμευσης μεταλλάσσονται συνεχώς, αναδιάρθρωση Αστυνομίας δεν σημαίνει μόνο κατάργηση υπηρεσιών, αλλά και ίδρυση όπου οι νέες ανάγκες το επιτάσσουν.

 Κύριε Υπουργέ ευχόμαστε έστω και τώρα ως πολιτική ηγεσία από κοινού με την φυσική ηγεσία, να αναθεωρήσετε και να προβείτε στην Ίδρυση αυτού του Τμήματος  Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στα Γρεβενά που θα αστυνομεύει την Εγνατία Οδό σε όλη  την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, ενός Τμήματος που θα θέσει τέλος στην ασυδοσία  ασυνειδήτων οδηγών και θα κάνει τους δρόμους μας ακόμα πιο ασφαλείς.

Σας επισυνάπτουμε αυτούσια την προ διετίας πρόταση μας.

Τα τελευταία χρόνια σε τοπικό επίπεδο παρατηρείται ραγδαία αύξηση της κυκλοφορίας Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων αλλά και βαρέων φορτηγών, τόσο στην Εγνατία Οδό, όσο και στην Ε.Ο. Γρεβενών – Τρικάλων η οποία φέρει και το κυριότερο βάρος της κίνησης των οχημάτων.

Συγκεκριμένα με  το υπ’ αριθμ. 13877 από 29-10-2015 έγγραφο της Εγνατίας οδού ΑΕ προκύπτει ότι από τα διόδια του Πολυμύλου διήλθαν 3.712.300 οχήματα και από τον σταθμό διοδίων του Μαλακασίου διήλθαν 2.102.069 οχήματα, γεγονός που δείχνει τον τεράστιο όγκο των οχημάτων που κινούνται στην περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας με μεγαλύτερη επιβάρυνση για το Δ.Α Γρεβενών καθώς εδαφικά αστυνομεύονται από αυτήν περίπου τα 70χλμ της Εγνατίας Οδού.  

Όσον αφορά την Ε.Ο. Γρεβενών – Τρικάλων, η συγκεκριμένη ορεινή οδός, έχει κατασκευαστεί εδώ και τουλάχιστον μισό αιώνα και η εν γένει υποδομή της (σήμανση, φωτισμός, ποιότητα και διαστάσεις οδοστρώματος κλπ. ), είναι ανεπαρκέστατη για να ανταποκριθεί στις παρούσες κυκλοφοριακές συνθήκες.

   Κατόπιν τούτων η Διεύθυνση Αστυνομίας Γρεβενών κλήθηκε να συμβάλει με το υπάρχον προσωπικό της στην αντιμετώπιση του προβλήματος, αναλαμβάνοντας τον κυριότερο ρόλο της διαχείρισης, επίβλεψης και ελέγχου της αυξημένης κυκλοφορίας στις προαναφερθείσες οδούς.

   Για να πραγματοποιηθεί όμως αυτό και να επιτευχθεί ο κύριος στόχος της αποστολής μας, που δεν είναι άλλος από την ασφαλή μετακίνηση των συμπολιτών μας, απαιτείται και ένας σημαντικός αριθμός αστυνομικών και οχημάτων που διατίθενται καθημερινά σε Υπηρεσία στους παραπάνω οδικούς άξονες.

   Όμως οι μόνον είκοσι (20) αστυνομικοί (;;;) που υπηρετούν στο Τμήμα Τροχαίας Γρεβενών, είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα κατακόρυφα αυξημένα καθήκοντα τους επί μακρό χρονικό διάστημα και μάλιστα σε τέτοιους εξαντλητικούς ρυθμούς, λαμβανομένου υπόψη του μειονεκτήματος ότι διανύουμε δριμύς χειμώνες με έντονες χιονοπτώσεις.

   Ως συνδικαλιστικό όργανο, τα τελευταία χρόνια  έχουμε υποβάλει συνεχόμενα υπομνήματα προς όλες τις βαθμίδες της Πολιτικής και Φυσικής Ηγεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας, για το σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Διεύθυνση Αστυνομίας Γρεβενών, προτείνοντας ταυτόχρονα τεκμηριωμένες προτάσεις για τη λύση τους.

   H ένωση μας ενόψει και της επικείμενης αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ   με κύριο σκοπό την καλύτερη αστυνόμευση προτείνει:

Την Ίδρυση ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ στην περιοχή των Γρεβενών,  λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής θέσης που κατέχει ο Νομός σε σχέση με :

α) την επικείμενη διακλάδωση της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ με τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65) που θα πραγματοποιηθεί επί της Εγνατίας οδού στην περιοχή του Κηπουρείου.

β) την  απόσταση από τα διόδια Μαλακασίου μέχρι τα διόδια Πολυμύλου η οποία είναι  120 χλμ και το γεγονός ότι η πόλη των Γρεβενών να είναι στο μέσο αυτής.

       Σε όλα αυτά αν συνυπολογίσουμε τον τεράστιο όγκο οχημάτων που αποδεδειγμένα κινούνται επί της Εγνατίας οδού, την μελλοντική αύξηση της κίνησης λόγο λειτουργιάς του Ε65, τα έντονα και ακραία καιρικά φαινόμενα κατά τους χειμερινούς μήνες, καθίσταται αναγκαία η ίδρυση στον νομό Γρεβενών ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ που θα αστυνομεύει :

  • την περιοχή από τα διόδια Πολυμύλου μέχρι τα διόδια Μαλακασίου (Μέτσοβο) καλύπτοντας έτσι μια απόσταση 120 χλμ οδικού άξονα. (που μεταφράζεται στο 1/5 της συνολικού μήκους της Εγνατίας οδού)
  • δυο σταθμούς διοδίων.
  • 11 κόμβους της Εγνατίας οδού συμπεριλαμβανόμενου και του κόμβου της Εγνατίας Οδού με τον κάθετο άξονα Α29 προς Κρυσταλλοπηγή.
  • Όλο το μήκος της Εγνατίας οδού στην εδαφική αρμοδιότητα της ΓΕ.Π.Α.Δ Δυτ. Μακεδονίας, καθώς και αρκετό τμήμα του υπό κατασκευή Ε 65.

 

   Για τον λόγο αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να καλέσουμε εκ νεου τη Φυσική και την Πολιτική Ηγεσία, να δώσει άμεσα τις λύσεις που απαιτούνται, εξαλείφοντας μιας δια παντός τα χρόνια προβλήματα ουσιαστικής αστυνόμευσης της περιοχής, αλλά και τις ίδιες τις Αρχές του τόπου, να πάρουν θέση και να τοποθετηθούν επ’ αυτών, δίνοντας το στίγμα της σοβαρότητας της κατάστασης .

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Γρηγόριος ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Ηλίας ΓΡΑΒΑΛΟΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ (1)

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis