Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Posted by SAKIS82 on
Γνωρίζει κάποιος να μου πει εάν τα οχήματα ιχε αυτ/τα με ξένες πινακίδες που έρχονται στη χώρα μας πρέπει να έχουν περάσει ΚΤΕΟ και αν μπορούμε να βεβαιώσουμε παράβαση;Μήπως πρέπει να περνούν στην χώρα τους;
Greek

Υποβλήθηκε από mentor. Ημερομηνία: Σάβ, 08/10/2013 - 21:46 Μόνιμος σύνδεσμος

1. Tα αυτoκίνητα oχήματα, τρίτροχα οχήματα, μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα, τα oπoία κυκλοφορούν στη Χώρα, ως και τα υπ' αυτών ρυμoυλκoύμενα, υπόκεινται σε τακτικό περιoδικό τεχνικό έλεγχo.(άρθρο 86 ΚΟΚ)
2.Το αποδεικτικό που έχει εκδοθεί σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε., με το οποίο αποδεικνύεται ότι ένα μηχανοκίνητο όχημα που είναι εγγεγραμμένο στο εν λόγω κράτος μέλος, καθώς και το ρυμουλκούμενο ή ημιρυμουλκούμενό του, έχουν υποβληθεί επιτυχώς σε τεχνικό έλεγχο, σύμφωνα τουλάχιστον με τις διατάξεις της οδηγίας 2009/40 ΕΚ, αναγνωρίζεται και έχει την ίδια ισχύ με τα αυτά που εκδίδονται στην Ελλάδα.

Για περισσότερες λεπτομέρειες βλέπε παρακάτω τη σχετική Νομοθεσία.

[b]ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Νόμος 2696/1999
(ΦΕΚ 57/Α΄/23. 3.1999)
Αρθρο 86
Tεχνικός έλεγχoς oχημάτων[/b]
1. Tα αυτoκίνητα oχήματα, τρίτροχα οχήματα, μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα, τα oπoία κυκλοφορούν στη Χώρα, ως και τα υπ' αυτών ρυμoυλκoύμενα, υπόκεινται σε τακτικό περιoδικό τεχνικό έλεγχo.
Οι κατηγορίες των οχημάτων που ελέγχονται, η συχνότητα του περιοδικού τεχνικού ελέγχου, τα στοιχεία που πρέπει να ελέγχονται, ο τρόπος και η διαδικασία διενέργειας του ελέγχου ως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
2. O τεχνικός έλεγχoς των αγρoτικών μηχανημάτων και των υπ' αυτών ρυμoυλκoύμενων επιβάλλεται με απόφαση τoυ Yπoυργoύ Γεωργίας, των δε μηχανημάτων έργων και των υπ' αυτών ρυμoυλκoύμενων με απόφαση τoυ Yπoυργoύ Περιβάλλoντoς, Χωρoταξίας και Δημόσιων Έργων.
3. Eάν για oδικό όχημα ή ρυμoυλκoύμενo, εκ των αναφερoμένων στις πρoηγoύμενες παραγράφoυς, δημιoυργoύνται αμφιβoλίες για την ασφαλή και κανoνική, γενικά, στις oδoύς κυκλoφoρία τoυ, oι Αστυνoμικές Αρχές, ως και oι υπό των αρμόδιων υπoυργών ή νoμαρχών εξoυσιoδoτημένες υπηρεσίες μπoρoύν να διατάσσoυν τoν έκτακτo τεχνικό έλεγχo αυτoύ.
4. «Ο κάτοχος οχήματος, ο οποίος δεν το προσκομίζει για τον τακτικό ή έκτακτο τεχνικό έλεγχο εντός της καθοριζόμενης προθεσμίας, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τετρακοσίων (400,00) ευρώ. Για τη σχετική παράβαση που αφορά σε φορτηγά οχήματα έχει εφαρμογή η ειδική διάταξη του ν. 3446/ 2006».
5. Mε την αυτή πoινή τιμωρείται και o oδηγός πoυ παραβαίνει τις διατάξεις της παραγράφoυ 1 τoυ άρθρoυ 5 τoυ ν. 1350/1983, ως και αυτός πoυ κυκλoφoρεί τo όχημα τo oπoίo δεν έχει υπoστεί τακτικό ή έκτακτo τεχνικό έλεγχo μέσα στην καθoριζόμενη πρoθεσμία.

[b]Υπουργική Απόφαση Αριθ. 37566/5116/10/2012
ΦΕΚ Β-87/30.1.2012
Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 2009/40 ΕΚ και 2010/48 ΕΕ .[/b]

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
α. Των παρ. 1,2 και 3 του άρθρου 1 του Ν. 1338/1983 (ΑΊ54) «Εφαρμογή του Κοινοτικού δικαίου», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του Ν. 1440/1984 (Α' 70) και του άρθρου 3 του Ν. 1338/1983 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 65 του Ν. 1892/1990 (Α'
β. Της παρ. 1 του άρθρου 86 του Ν. 2696/1999 (Α' 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».
γ. Του άρθρου 18 του ν. 3446/06 «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων - Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» (49Α').
δ. Του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα», που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/05 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας» (Α' 98).
ε. Τις διατάξεις της οδηγίας 2009/401 ΕΚ (ΕΕ Ι_ 173 της 6-6-2009) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, «σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους».
στ. Τις διατάξεις της οδηγίας 2010/48/ΕΕ (ΕΕ Ι_ 173 της 8-7-2010) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 2009/401ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβούλιου σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους».
2.Το Π.Δ. 65/2011 (ΦΕΚ Α 147)
3.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ I
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 1
Σκοπός
Η παρούσα απόφαση αποσκοπεί στην εναρμόνιση της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2009/40/ ΕΚ (ΕΕL 173 της 6-6-2009) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, «σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενών τους», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την οδηγία 2010/48/ΕΕ (ΕΕ I 173 της 8-7-2010) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 2009/40/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβούλιου σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενών τους».

Άρθρο 2
(Άρθρο 1 της οδηγίας 2009/40/ΕΚ)
1.Τα μηχανοκίνητα οχήματα που είναι εγγεγραμμένα στην Ελλάδα, καθώς και τα ρυμουλκούμενα και τα ημιρυμουλκούμενά τους, υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο σύμφωνα με την παρούσα απόφαση.
2.Οι κατηγορίες των οχημάτων που ελέγχονται, η συχνότητα του τεχνικού ελέγχου και τα σημεία που πρέπει να ελέγχονται περιλαμβάνονται στα παραρτήματα Ι και ΙΙ

Άρθρο 3
(Άρθρο 2 της οδηγίας 2009/40/ΕΚ)
Ο τεχνικός έλεγχος, που προβλέπει η παρούσα απόφαση, διενεργείται από τα Δημόσια Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) ή από δημόσιο οργανισμό στον οποίο ανατίθεται το καθήκον αυτό από το κράτος, ή από τα όργανα ή τους φορείς τους οποίους εξουσιοδοτεί, υποδεικνύει και εποπτεύει άμεσα το κράτος, περιλαμβανομένων και των δεόντως εξουσιοδοτημένων ιδιωτικών οργάνων. Όταν οι φορείς, που είναι επιφορτισμένοι με τον τεχνικό έλεγχο, ασκούν συγχρόνως και δραστηριότητα επισκευής οχημάτων, ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με απόφασή που εκδίδεται σύμφωνα με την εξουσιοδότηση του άρθρου 86 παρ.1 του Ν.2696/1999 (Α57) λαμβάνει μέτρα για την προστασία της αντικειμενικότητας και της υψηλής ποιότητας του ελέγχου.

Άρθρο 4
(Άρθρο 3 της οδηγίας 2009/40/ΕΚ)
1.Όταν ένα μηχανοκίνητο όχημα και το ρυμουλκούμενο ή το ημιρυμουλκούμενό του υποβληθεί επιτυχώς σε τεχνικό έλεγχο, σύμφωνα τουλάχιστον με τις διατάξεις της παρούσας, αυτό πιστοποιείται και αποδεικνύεται με την έκδοση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου, η μορφή και το περιεχόμενο του οποίου καθορίζονται στην απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 18 του ν.3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α').
2.Το αποδεικτικό που έχει εκδοθεί σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε., με το οποίο αποδεικνύεται ότι ένα μηχανοκίνητο όχημα που είναι εγγεγραμμένο στο εν λόγω κράτος μέλος, καθώς και το ρυμουλκούμενο ή ημιρυμουλκούμενό του, έχουν υποβληθεί επιτυχώς σε τεχνικό έλεγχο, σύμφωνα τουλάχιστον με τις διατάξεις της οδηγίας 2009/40 ΕΚ, αναγνωρίζεται και έχει την ίδια ισχύ με τα αυτά που εκδίδονται στην Ελλάδα.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ II
ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Άρθρο 5
(Άρθρο 4 της οδηγίας 2009/40/ΕΚ)
1.Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης, τα οχήματα που ανήκουν στις ένοπλες δυνάμεις, στις δυνάμεις δημοσίας τάξεως και στο πυροσβεστικό σώμα.
2.Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δύναται με απόφασή του να εξαιρεί από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης ή να υπαγάγει σε ειδικές διατάξεις ορισμένα οχήματα που κυκλοφορούν ή χρησιμοποιούνται σε εξαιρετικές περιστάσεις, καθώς και οχήματα τα οποία ουδέποτε ή σπάνια χρησιμοποιούνται στο οδικό δίκτυο, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1960, ή έχουν αποσυρθεί προσωρινά από την κυκλοφορία.
3.Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων δύναται με απόφασή του να καθορίζει τα Ελληνικά πρότυπα ελέγχου για τα οχήματα που θεωρούνται ιστορικού ενδιαφέροντος, μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Άρθρο 6
(Άρθρο 5 της οδηγίας 2009/40/ΕΚ)
Παρά τις διατάξεις των παραρτημάτων Ι και ΙΙ:
1.Τα οχήματα των κατηγοριών του Παραρτήματος Ι, υποβάλλονται σε πρώτο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο, πριν από την ταξινόμησή τους για έκδοση άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα για πρώτη φορά ως μεταχειρισμένα. Η αυτή υποχρέωση ισχύει και για τα εκποιούμενα ως ανάριθμα από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ) ή από άλλο φορέα οχήματα, πριν από την ταξινόμησή τους για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα.
2.Με την επιφύλαξη των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου, τα οχήματα των κατηγοριών του Παραρτήματος Ι, που πρόκειται να ταξινομηθούν ή χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά, υποβάλλονται σε πρώτο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο πριν την ένταξή τους στο έργο της εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών οχημάτων και έκτοτε μία φορά ανά έτος.
3.Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού που εκδίδεται σύμφωνα με την εξουσιοδότηση του άρθρου 86 παρ. 1 του Ν.2696/1999 (Α 57) είναι δυνατόν να λαμβάνονται μέτρα για: α. την επίσπευση της ημερομηνίας του πρώτου υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου και εφόσον απαιτείται την υποβολή του οχήματος σε τεχνικό έλεγχο πριν από την ταξινόμησή του και για άλλες περιπτώσεις οχημάτων, πέραν των αναφερομένων στην παρ. 1, του παρόντος άρθρου.
β. τη συντόμευση του χρονικού διαστήματος που μεσολαβεί μεταξύ δύο διαδοχικών υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων.
γ. την καθιέρωση ως υποχρεωτικού του τεχνικού ελέγχου του προαιρετικού εξοπλισμού.
δ. την αύξηση του αριθμού των σημείων που πρέπει να ελέγχονται.
ε. την επέκταση της απαίτησης του περιοδικού τεχνικού ελέγχου και σε άλλες κατηγορίες οχημάτων.
στ. την εκπόνηση προδιαγραφών ειδικών πρόσθετων ελέγχων
ζ. τον καθορισμό αυστηρότερων ελάχιστων τιμών απόδοσης για τα συστήματα πέδησης, από εκείνες που περιλαμβάνονται στο παράρτημα ΙΙ και τη συμπερίληψη ελέγχου των οχημάτων με υψηλότερα φορτία για τα οχήματα που είναι ταξινομημένα στην Ελλάδα, υπό την προϋπόθεση ότι τα πρότυπα αυτά δεν υπερβαίνουν εκείνα της αρχικής έγκρισης τύπου του οχήματος.

Άρθρο 7
Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις
1.Από την έναρξη ισχύος της παρούσας η Φ2/64580/ 2288/1999 (ΦΕΚ 1523/Β'/1999) Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών, «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/96/ΕΚ» ως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καθώς και κάθε άλλη ρύθμιση που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της παρούσας, καταργείται. Κάθε αναφορά στην ανωτέρω καταργούμενη ΚΥΑ θεωρείται αναφορά στην παρούσα.
2.Η εφαρμογή του τεχνικού ελέγχου των μηχανοκίνητων δικύκλων, του παραρτήματος Ι της παρούσας θα γίνει σταδιακά (προοδευτικά) και ανάλογα με τη διατιθέμενη υποδομή ελέγχου. Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων γνωστοποιεί τις κατηγορίες δικύκλων που, κάθε φορά, θα υπάγονται σε τεχνικό έλεγχο, με βάση τον κυβισμό (κυλινδρισμό) του κινητήρα τους, στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
3.Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη ή αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη και με βάση τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, καταρτίζεται πρόγραμμα πρόσκλησης για τεχνικό έλεγχο των κυκλοφορούντων στο νομό (μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων), με κριτήρια τον αριθμό των εγγεγραμμένων δικύκλων, την παλαιότητά τους, την υπάρχουσα υποδομή και τη δυναμικότητα των λειτουργούντων Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ του νομού.

[b]ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθ. Φ2/55009/4626/00
ΦΕΚ Β1028/7 Αυγούστου 2002

Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2000/30/ΕΚ της 6ης Ιουνίου 2000 σχετικά με τον οδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στην Κοινότητα.[/b]

Άρθρο 1
1.Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2000/30/ΕΚ της 6ης Ιουνίου 2000 σχετικά με τον οδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στον ελληνικό χώρο.
2.Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις για τη διεξαγωγή οδικών τεχνικών ελέγχων των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, με στόχο την αυστηρότερη τήρηση, από τα οχήματα αυτά, ορισμένων τεχνικών προϋποθέσεων που προβλέπονται από την υπ’ αριθμόν Φ2/64580/2288/99 (Β’ 1523) κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/96/ΕΚ», όπως αυτή ισχύει, προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και το περιβάλλον.
3.Η παρούσα απόφαση δεν εμποδίζει τη διενέργεια άλλων προβλεπόμενων από την κείμενη νομοθεσία ελέγχων.

Άρθρο 2
Γ ια τους σκοπούς της παρούσας απόφασης, νοούνται ως:
α) «Όχημα επαγγελματικής χρήσεως»: κάθε μηχανοκίνητο όχημα που ανήκει στις κατηγορίες 1, 2 και 3, οι οποίες ορίζονται στο Παράρτημα I της υπ’ αριθμόν Φ2/64580/2288/99 (Β’ 1523) κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως αυτή ισχύει, καθώς και τα ρυμουλκούμενά τους.
β) «Οδικός τεχνικός έλεγχος»: ο έκτακτος τεχνικής φύσεως έλεγχος οχήματος επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, ο οποίος διενεργείται σε δημόσιο δρόμο, από τις αρχές ή υπό την επίβλεψή τους.
γ) «Τεχνικός έλεγχος»: ο έλεγχος της πιστότητας του οχήματος προς τις τεχνικές ρυθμίσεις, όπως προβλέπεται στο Παράρτημα II της υπ’ αριθμόν Φ2/6458θ/2288/99 (Β’ 1523) κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως αυτή ισχύει.

Άρθρο 3
1.Τα αρμόδια όργανα της παραγράφου 3 του άρθρου 4, διεξάγουν οδικούς τεχνικούς ελέγχους για να επιτύχουν τους στόχους που αναφέρονται στο άρθρο 1 όσον αφορά στα οχήματα επαγγελματικής χρήσεως που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρούσας απόφασης, λαμβάνοντας υπόψη όσα ισχύουν για τα οχήματα αυτά στα πλαίσια της υπ’ αριθμόν Φ2/64580/2288/99 (Β’ 1523) κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως αυτή ισχύει.
Οι ανωτέρω έλεγχοι διενεργούνται ετησίως σε αριθμό οχημάτων τουλάχιστον ίσο με το (2%) δύο τοις εκατό του συνολικού αριθμού των κυκλοφορούντων στην Ελλάδα οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως, όπως προκύπτει από τα ετήσια επίσημα στατιστικά στοιχεία.
2.Οι οδικοί τεχνικοί έλεγχοι διεξάγονται χωρίς διακρίσεις λόγω της εθνικότητας του οδηγού ή της χώρας όπου έχει λάβει άδεια κυκλοφορίας ή έχει τεθεί σε κυκλοφορία το όχημα επαγγελματικής χρήσεως και λαμβανομένης υπόψη της ανάγκης να περιοριστούν στο ελάχιστο το κόστος και οι καθυστερήσεις που προκύπτουν για τους οδηγούς και τις επιχειρήσεις. Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στον έλεγχο των οχημάτων που δίνουν περισσότερο την εντύπωση κακής συντήρησης.

Άρθρο 4
1.Ο οδικός τεχνικός έλεγχος περιλαμβάνει το σύνολο των κάτωθι στοιχείων:
α) Οπτική επιθεώρηση της κατάστασης συντήρησης του οχήματος επαγγελματικής χρήσεως σε στάθμευση.
β) Έλεγχο της έκθεσης οδικού τεχνικού ελέγχου, της προβλεπόμενης στο άρθρο 5 της παρούσας, η οποία έχει εκπονηθεί πρόσφατα ή έλεγχο των εγγράφων από τα οποία πιστοποιείται η συμμόρφωση προς τις τεχνικές ρυθμίσεις που ισχύουν για το όχημα και, ειδικότερα, για τα οχήματα που έχουν λάβει άδεια κυκλοφορίας ή έχουν τεθεί σε κυκλοφορία σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έλεγχο του εγγράφου που πιστοποιεί ότι το όχημα επαγγελματικής χρήσεως έχει υποβληθεί στον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο, σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν Φ2/64580/2288/99 (Β’ 1523) κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως αυτή ισχύει.
γ) Επιθεώρηση προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν ελαττώματα συντήρησης. Η επιθεώρηση αυτή αφορά όλα τα σημεία ελέγχου που απαριθμούνται στον κατάλογο του Παραρτήματος I σημείο 10 της παρούσας απόφασης.
2.Η επιθεώρηση των συστημάτων πέδησης και των εκπομπών εξάτμισης διεξάγεται σύμφωνα με τον τρόπο που ορίζεται στο Παράρτημα II της παρούσας απόφασης.
3.Το έργο του οδικού τεχνικού ελέγχου, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, ανατίθεται στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (Μ.Κ.Ε.) των οποίων η συγκρότηση και λειτουργία καθορίζεται από τις διατάξεις της υπ’ αριθμόν Γ5/29480/2304/01 (Β’ 614) κοινής υπουργικής απόφασης.
Τα Μ.Κ.Ε. προτού προβούν σε επιθεώρηση των σημείων που απαριθμούνται στον κατάλογο του Παραρτήματος I σημείο 10, λαμβάνουν υπόψη το τελευταίο πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου ή/και έκθεση οδικού τεχνικού ελέγχου η οποία έχει εκπονηθεί πρόσφατα και τα οποία προσκομίζει, ενδεχομένως, ο οδηγός.
Όταν τα ως άνω πιστοποιητικά ή/και η έκθεση παρέχουν την απόδειξη ότι έχει πραγματοποιηθεί επιθεώρηση κατά τους τρεις τελευταίους μήνες σε ένα από τα σημεία που απαριθμούνται στον κατάλογο που αναφέρεται στο Παράρτημα I σημείο 10, το σημείο αυτό δεν ελέγχεται εκ νέου, εκτός εάν αυτό δικαιολογείται ιδίως εξαιτίας ελαττώματος ή/και προφανούς μη συμμόρφωσης.

Άρθρο 5
1.Η έκθεση οδικού τεχνικού ελέγχου όσον αφορά στην επιθεώρηση που προβλέπεται στο άρθρο 4 (παράγραφος 1 στοιχείο γ) καταρτίζεται από τα Μ.Κ.Ε. τα οποία διεξήγαγαν τον έλεγχο. Το υπόδειγμα της έκθεσης αυτής παρατίθεται στο Παράρτημα I της παρούσας απόφασης και περιλαμβάνει, στο σημείο 10, κατάλογο των σημείων για τα οποία διενεργείται έλεγχος. Τα Μ.Κ.Ε. συμπληρώνουν τα αντίστοιχα τετραγωνίδια. Η έκθεση εκδίδεται εις διπλούν και το αντίγραφο παραδίδεται στον οδηγό του οχήματος επαγγελματικής χρήσης.
2.Εάν τα Μ.Κ.Ε. θεωρήσουν ότι το μέγεθος των ελαττωμάτων στη συντήρηση του οχήματος επαγγελματικής χρήσεως μπορεί να αποτελέσει κίνδυνο ασφαλείας, ιδίως όσον αφορά στην πέδηση, ο οποίος δικαιολογεί πιο εμπεριστατωμένη εξέταση, το όχημα επαγγελματικής χρήσεως υποβάλλεται σε διεξοδικότερο έλεγχο σε κοντινό δημόσιο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου, οριζόμενο στο άρθρο 3 της υπ’ αριθμόν Φ2/64580/2288/99 (Β’ 1523) κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η υποβολή του οχήματος σε διεξοδικότερο τεχνικό έλεγχο γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 86 του Ν. 2696/1999 περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
3.Εάν διαπιστωθεί ότι το όχημα επαγγελματικής χρήσεως παρουσιάζει σοβαρό κίνδυνο για τους επιβαίνοντες ή για άλλους χρήστες του οδικού δικτύου, είτε κατά τον οδικό τεχνικό έλεγχο στον οποίο αναφέρεται η παράγραφος 1 του άρθρου 4 της παρούσας απόφασης, είτε κατά τον διεξοδικότερο στον οποίο αναφέρεται η προηγούμενη παράγραφος του παρόντος άρθρου, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος, έως ότου επιδιορθωθούν τα εντοπισθέντα επικίνδυνα ελαττώματα.
4.Κάθε εξάμηνο υποβάλλονται από όλες τις νομαρχίες της χώρας, στη Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών (ΔΑΧΜ) του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, καταστάσεις με τα πλήρη στοιχεία των διενεργηθέντων από τα αντίστοιχα Μ.Κ.Ε. ελέγχων με αναλυτικά αποτελέσματα των ελέγχων και τις επιβληθείσες ποινές.

Άρθρο 6
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών διαβιβάζει στην Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάθε δύο χρόνια, πριν από την 31η Μαρτίου, τα συλλεγέντα δεδομένα των δύο τελευταίων ετών όσον αφορά στον αριθμό των οχη μάτων επαγγελματικής χρήσεως που έχουν υποστεί έλεγχο, ταξινομημένων ανά κατηγορία σύμφωνα με το Παράρτημα I σημείο 6 και κατά χώρα που έχει χορηγήσει την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων και των ελεγχθέντων σημείων και των διαπιστωθέντων ελαττωμάτων, σύμφωνα με το Παράρτημα I σημείο 10 της παρούσας απόφασης.
Η πρώτη διαβίβαση στοιχείων καλύπτει διάστημα δύο ετών, αρχής γενομένης την 1η !ανουαρίου 2003.

Άρθρο 7
1.Αρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία των ελέγχων ορίζεται η Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, που γνωστοποιεί στα άλλα κράτη μέλη την ονομασία των προσώπων που χρησιμοποιούνται ως σημεία επαφής. Η Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών παρέχει αμοιβαία συνδρομή στα άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης. Ζητεί επίσης από τις υπόλοιπες χώρες μέλη τα αντίστοιχα στοιχεία για την εφαρμογή της οδηγίας 2000/30/ΕΚ στη χώρα τους. 2.Τα σοβαρά ελαττώματα οχήματος επαγγελματικής χρήσεως το οποίο ανήκει σε μη μόνιμο κάτοικο της Ελλάδας, ιδίως εκείνα που προκάλεσαν την αφαίρεση της αδείας κυκλοφορίας του οχήματος, αναφέρονται στις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους όπου έχει λάβει άδεια κυκλοφορίας ή έχει τεθεί σε κυκλοφορία το όχημα, με βάση το υπόδειγμα της έκθεσης ελέγχου του Παραρτήματος I, υπό την επιφύλαξη άσκησης διώξεως σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
3.Με την επιφύλαξη του άρθρου 5 της παρούσας, η ΔΑΧΜ μπορεί να ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους στο οποίο το όχημα έχει λάβει άδεια κυκλοφορίας ή έχει τεθεί σε κυκλοφορία, να ληφθούν τα ενδεδειγμένα μέτρα έναντι του παραβάτη, π.χ. με την υποβολή του οχήματος σε νέο τεχνικό έλεγχο.
4.Η ΔΑΧΜ γνωστοποιεί στις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους στο οποίο διαπιστώθηκαν ελαττώματα οχήματος επαγγελματικής χρήσεως που έχει ταξινομηθεί στη χώρα μας, τα μέτρα που λήφθηκαν, κατά περίπτωση, έναντι του παραβάτη ή της επιχείρησης.

Άρθρο 8
1.Στους οδηγούς ή ιδιοκτήτες των επαγγελματικών οχημάτων για τα οποία, από τους ελέγχους των Μ.Κ.Ε., διαπιστώνεται ότι δεν τηρούνται οι τεχνικές απαιτήσεις ελέγχου που προβλέπονται από τα Παραρτήματα I και II της παρούσας, επιβάλλονται οι κυρώσεις του παρόντος άρθρου.
Η διαδικασία επιβολής και είσπραξης των προστίμων, που επιβάλλονται με το παρόν άρθρο, γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 της υπ’ αριθμόν Γ5/29480/ 2304/01 (Β’ 614) κοινής υπουργικής απόφασης.
2.Έλεγχος εκπομπών εξάτμισης μηχανοκίνητων οχημάτων.
α. Αν κατά την οπτική εξέταση του συστήματος εξάτμισης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο Παράρτημα II της παρούσας διαπιστωθεί ότι υπάρχουν διαρροές καυσαερίων, επιβάλλεται στον οδηγό πρόστιμο 50 Ευρώ και στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο 100 Ευρώ.
β. Αν κατά την οπτική εξέταση του συστήματος ελέγχου εκπομπών σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο Παράρτημα II της παρούσας διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει ο αναγκαίος τεχνικός εξοπλισμός, επιβάλλεται στον οδηγό πρόστιμο 50 Ευρώ και στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο 100 Ευρώ.
γ. Αν από τη δοκιμή ελέγχου των καυσαερίων σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο Παράρτημα II της παρούσας διαπιστωθεί ότι η περιεκτικότητα των εκπομπών σε μονοξείδιο του άνθρακα (για τα βενζινοκίνητα οχήματα) ή/και ο συντελεστής λ (για τα βενζινοκίνητα οχήματα με προηγμένο σύστημα ελέγχου εκπομπών) ή η θολερότητα (για οχήματα με ανάφλεξη υπό συμπίεση) υπερβαίνει τις προβλεπόμενες από το Παράρτημα II οριακές τιμές, επιβάλλονται οι ποινές της παρ. 3 του άρθρου 15 του ν. 2696/1999 περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
δ. Σε περίπτωση συρροής ελλείψεων σύμφωνα με τις ανωτέρω περιπτώσεις επιβάλλεται το άθροισμα των προβλεπομένων ποινών.
3.Δοκιμή συστήματος πέδησης.
α. Όταν το σύστημα πέδησης δεν είναι σε θέση να επιβραδύνει το όχημα και τα τυχόν ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενά του, και να τα ακινητοποιεί με ασφάλεια, ταχύτητα και αποδοτικότητα, ανεξαρτήτως των συνθηκών φόρτωσής του και ανεξαρτήτως της ανωφέρειας ή κατωφέρειας του δρόμου στον οποίο κινείται, επιβάλλεται στον οδηγό πρόστιμο 200 Ευρώ και στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο 400 Ευρώ.
β. Όταν η πέδη στάθμευσης δεν είναι σε θέση να διατηρεί το όχημα και τα ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενά του ακινητοποιημένα, ανεξαρτήτως των συνθηκών φόρτωσής του και ανεξαρτήτως της ανωφέρειας ή κατωφέρειας του δρόμου, επιβάλλεται στον οδηγό πρόστιμο 200 Ευρώ και στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο 400 Ευρώ.
γ. Στις ανωτέρω περιπτώσεις (α) και (β) επιβάλλεται επιπρόσθετα και η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος. Τα στοιχεία επιστρέφονται όταν ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει βεβαίωση δημοσίου ΚΤΕΟ για τη σωστή λειτουργία των ανωτέρω συστημάτων.
4.Επιθεώρηση προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν ελαττώματα συντήρησης σε όλα τα σημεία ελέγχου που απαριθμούνται στον κατάλογο του Παραρτήματος I (σημείο 10, από ε έως ιβ) της παρούσας απόφασης.
Οι ανωτέρω οπτικοί έλεγχοι διενεργούνται σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην υπ’ αριθμόν 44800/123/85 (781 Β’) απόφαση του Υφυπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και οι διαπιστούμενες ελλείψεις χαρακτηρίζονται ως δευτερεύουσες, σοβαρές ή επικίνδυνες σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην ίδια απόφαση.
α. Σε περίπτωση διαπίστωσης μιας ή περισσοτέρων δευτερευουσών ελλείψεων επιβάλλεται στον οδηγό πρόστιμο 50 Ευρώ και στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο 100 Ευρώ, για κάθε έλλειψη.
β. Σε περίπτωση διαπίστωσης μιας ή περισσοτέρων σοβαρών ελλείψεων επιβάλλεται στον οδηγό πρόστιμο 100 Ευρώ και στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο 200 Ευρώ, για κάθε έλλειψη. Επιπρόσθετα, επιβάλλεται και η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, τα οποία επιστρέφονται όταν ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει βεβαίωση δημοσίου ΚΤΕΟ για τη σωστή λειτουργία των αντιστοίχων συστημάτων.
γ. Σε περίπτωση διαπίστωσης μιας ή περισσοτέρων επικίνδυνων ελλείψεων επιβάλλεται στον οδηγό πρόστιμο 200 Ευρώ και στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο 400 Ευρώ, για κάθε έλλειψη. Επιπρόσθετα, επιβάλλεται και η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, τα οποία επιστρέφονται όταν ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει βεβαίωση δημοσίου ΚΤΕΟ για τη σωστή λειτουργία των αντιστοίχων συστημάτων. Στην περίπτωση αυτή επιτρέπεται μόνο η μετακίνηση του οχήματος με γερανοφόρο όχημα προς συνεργείο επισκευής αυτοκινήτων.

Policenet.gr © | 2024 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis